Synelding og ferie

Ønsker<3

Elsker forumet
Hvordan er de med sykepenger i juli? Kontrakten min går ut rundt den 10 juli(når fellesferien starter) nå betale jobben ut sykepengene mine, men når kontrakten går ut så blir de vell fra nav.. Har også søkt om svangerskapspenger.. Aner ikke hvordan de blir med penger fremover.. Kan noen hjelpe? Har prøvd å spirt nav, men får ikke noe skikkelig svar:(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Rart at ikke NAV kan svare deg, de skal kunne vite om de skal utbetale deg penger den mnd.... Ville ringt tilbake, er forskjellig hva man møter på i tlf. Men i teorier vil jeg tro du skal ha penger fra NAV ja.

Ja er jo så forskjelli hva man møter når man ringer dit :( men er her andre som er i samme situasjon Som meg?

æsj, jeg får vell ta å ringe dit engang til, men orker ikke styre me dem nå. :(

Ja er jo så forskjelli hva man møter når man ringer dit :( men er her andre som er i samme situasjon Som meg?

æsj, jeg får vell ta å ringe dit engang til, men orker ikke styre me dem nå. :(
Men er det ikke noe med at man må være blakk før man får begynne å gå på nav? Vet ikke hvordan det er når man er sykemeldt, ville nok ringt å hørt en gang til. Du må nok vertfall søke om det. Ingenting skjer automatisk med NAV! :P

Men er det ikke noe med at man må være blakk før man får begynne å gå på nav? Vet ikke hvordan det er når man er sykemeldt, ville nok ringt å hørt en gang til. Du må nok vertfall søke om det. Ingenting skjer automatisk med NAV! :P

Nei rekner med jeg får sykepenger fra nav når kontrakten min går ut, for det er vanskli å være arbeidssøker når man er sykmeldt..

Nei rekner med jeg får sykepenger fra nav når kontrakten min går ut, for det er vanskli å være arbeidssøker når man er sykmeldt..

OK. Ja det er ikke så enkelt :p Men en annen jeg kjenner fikk vertfall ikke gå på nav før han hadde brukt opp alle sparepengene og vert blakk i 5 uker. Men så var ikke han sykemeldt da..

er du allerede sykemeldt nå? For da får du vel allerede sykepenger hos nav? Da fortsetter du å få det selv om kontrakten går ut.

Er du ikke sykemeldt før kontrakten går ut så blir det vanskeligere, da må du evt bli sykemeldt fra dagpengene (som du må søke på dersom du ikke har jobb). Men er ikke sikker på hvordan det fungerer. Er du sykemeldt trenger du ikke ta ut ferie, og får utbetalinger hver mnd. Meeen du får heller ikke noe særlig med feriepenger neste år..

Men er det ikke noe med at man må være blakk før man får begynne å gå på nav? Vet ikke hvordan det er når man er sykemeldt, ville nok ringt å hørt en gang til. Du må nok vertfall søke om det. Ingenting skjer automatisk med NAV! :p

Det med å være blakk for å gå på nav, må nok være dersom den personen søker sosialstøtte eller lignende. Har ikke noe med sykepenger eller dagpenger å gjøre i alle fall..

Glemte kanskje å skrive de, men er sykmeldt nå(100%) og kommertil å være de resten av svangerskapet(bekkenløsning) men nå får eg lønnen min fra arb giver åsso får dei igjen med nav! Og derfor lirer jeg på hva som skjer når arb giver ikke lengre betaler ut!

Det med å være blakk for å gå på nav, må nok være dersom den personen søker sosialstøtte eller lignende. Har ikke noe med sykepenger eller dagpenger å gjøre i alle fall..
Kan godt hende. jeg er ikke inne på det. :)

Back
Topp