Synarela spørsmål

Hvitveisen

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
I går opplevde jeg at flasken sprayet rart, og veldig lite. Tok derfor to spray i et nesebor. (Og et i det andre som vanlig). Tok også en testsspray i luften etter at jeg hadde skylt flasken litt. Da var alt normalt.

Bør jeg nå da bytte flaske etter 60 spray fortsatt? Har fått resept på to flasker, men det holder akkurat til jeg skal på kontroll. Bytter jeg flaske med spray før planlagt så har jeg jo ikke nok?

What to do?

Jeg hadde vært skeptisk til å gamble med doseringen. Det er vanskelig å se/kjenne om den sprayer riktig dose, og det kan jo være kjedelig om den doserer feil over lang tid...

Du får resept på en flaske til om du trenger det. Evt ta en tlf til klinikken og spør hva de tenker.

Better safe than sorry! :)

Har skjedd meg og, men bytter ikke flaske. Noen ganger tror jeg det er vinkelen jeg holder tuten opp i nesa så det kjennes forskjellig. Så lenge det ikke skjer flere ganger på rad så tar jeg det med ro.
Forøvrig skjedde det noen ganger i forrige forsøk også og jeg var godt nedregulert.

Jeg ville ventet litt til. Hvis den var normal ved luft-spraying så er det helt sikkert i orden. Jeg er i gang med spraying selv, og noen ganger kjennes den litt "andeledes" ut enn andre. Var slik sist gang også, men jeg ble nedregulert som jeg skulle :)

Du må jo trekke fra de to ekstra sprayene du har brukt, men jeg ville fortsatt med samme flaske. Det virker jo som "testene" dine ikke viste noe galt med sprayen.

Du skal vel også bruke nesespray sammen med sprøytene, så ny resept kan du jo få, men er du sikker på at det var resept til kun 2 flasker? Var det ikke sånn "reit II" i tillegg (med ett eller annet antall streker bak)? For det betyr jo flere ganger (f.eks. 2 flasker to ganger).

Jeg hadde vært skeptisk til å gamble med doseringen. Det er vanskelig å se/kjenne om den sprayer riktig dose, og det kan jo være kjedelig om den doserer feil over lang tid...

Du får resept på en flaske til om du trenger det. Evt ta en tlf til klinikken og spør hva de tenker.

Better safe than sorry! :)

Ja, enig i det. Det er bare to dager til jeg skal bytte flaske. Så den er snart ferdig uansett. Men ble usikker på om jeg bør bytte to spray tidligere enn planlagt. Ullevål har feriestengt, så får nok ikke ringt dem.

Du må jo trekke fra de to ekstra sprayene du har brukt, men jeg ville fortsatt med samme flaske. Det virker jo som "testene" dine ikke viste noe galt med sprayen.

Du skal vel også bruke nesespray sammen med sprøytene, så ny resept kan du jo få, men er du sikker på at det var resept til kun 2 flasker? Var det ikke sånn "reit II" i tillegg (med ett eller annet antall streker bak)? For det betyr jo flere ganger (f.eks. 2 flasker to ganger).

Ja, jeg nå jo ha ut minst enda en flaske til som skal tas sammen med sprøytene. Men har ikke resept på noe mer. Får sikkert når jeg er på kontroll. De skulle jo gi meg resept på sprøytene på kontrollen også. :-)

Jeg sprayet bare 4-5 ganger når flasken var ny, så satser på at det er nok til 60 bruksspray. Bør være ferdig nedregulert etter 4 uker!

Back
Topp