Synarela og nysing

*dreamer*

Forumet er livet
I pakningsvedlegget til synarela står det at man skal spraye igjen, dersom man nyser umiddelbart etter spraying.

De siste tre dagene har jeg nyst 10 sekunder etter jeg har sprayet, for det kiler sånn i nesa av sprayen. Jeg har ikke sjans til å holde igjen. Jeg må spraye på nytt, og føler at jeg får i meg høyere dose enn jeg bør. Jeg har blitt plaget med hodepine disse dagene hvor jeg har sprayet dobbelt. I tillegg vil det jo bli veldig dyrt.

Så... er det noen som har tips for å unngå nysingen? Eller som har opplevd det samme?

Jeg nøys også veldig av sprayen, fant aldri en metode for ikke å nyse, men jeg hadde to doser morgen og to doser kvelden, tok en, ventet litt så den andre.
Jeg ble også veldig tett i nesa av den og de dagene tok jeg saltvannspray fem minutter før medisin...

Vet ikke om det hjelper på dette. Men jeg har et triks for å stoppe vanlige nys: Hvis du presser tommelfingerneglen under lillefingerneglen. På huden ca 1-2 mm lenger ned enn neglen på lillefingeren er. Vet ikke om du skjønner. Litt vanskelig å forklare :think005

Takk for tips høgli! Det skal prøves :D
Fikk tips av en annen om å legge meg ned. Det fungerte i dag tidlig :) Men det hadde vært veldig praktisk å slippe og legge seg ned hver gang, så håper at det med neglene funger på meg :)

for meg så hjalp det å holde fingrene og klemme igjen på nesa i noen sekunder, så nøs jeg ikke :) av og til litt etterpå (30sek-1min) med tok ikke ekstra dose fordet om..

Back
Topp