Symtomtråd

Hei Jeg er bare 4 uker på vei, men denne uka har jeg vært så sinnsykt trøtt. Vil bare sove hele tiden. Er en utfordring med full jobb og små barn for tiden. Håper ikke det blir et nytt "sove seg gjennom graviditeten" svangerskap ;) Lite menssmerter enda, men det kommer vel. Og har en god del ligamentsmerter (selv om legen mener at det er for tidlig). Litt ømme bryst de siste par dagene, men ellers lite symptomer annet enn at er enormt trøtt 24-7. Er sikkert for tidlig å si enda, men når jeg har vært gravid med jente har jeg tidlig hovnet opp i ansiktet (spesielt nesa), fikk veldig gravid-ansikt tidlig og kjentes ut som jeg hadde skikkelig dagen derpå hele døgnet de fire første månedene. Når jeg har vært gravid med gutt, har jeg vært skikkelig sliten og klarte knapt holde meg våken. Sovnet omtrent uansett hvor jeg var og hva jeg holdt på med. Tegner sådan ut til å være et "guttesvangerskap", men det er for tidlig å si enda ;-) Har deres symptomer variert etter hvilket kjønn dere har bært?
 
da har jeg blitt kvisetryne deluxe noe jeg aldri er,og magen kjennes ut som om jeg ha svelget en ballong:p håååper dette betyr noe positivt:)
 


mater qui amat filii skrev:
Hei Jeg er bare 3+4, men denne uka har jeg vært så sinnsykt trøtt. Vil bare sove hele tiden. Er en utfordring med full jobb og små barn for tiden. Håper ikke det blir et nytt "sove seg gjennom graviditeten" svangerskap ;) Lite menssmerter enda, men det kommer vel. Og har en god del ligamentsmerter (selv om legen mener at det er for tidlig). Litt ømme bryst de siste par dagene, men ellers lite symptomer annet enn at er enormt trøtt 24-7. Er sikkert for tidlig å si enda, men når jeg har vært gravid med jente har jeg tidlig hovnet opp i ansiktet (spesielt nesa), fikk veldig gravid-ansikt tidlig og kjentes ut som jeg hadde skikkelig dagen derpå hele døgnet de fire første månedene. Når jeg har vært gravid med gutt, har jeg vært skikkelig sliten og klarte knapt holde meg våken. Sovnet omtrent uansett hvor jeg var og hva jeg holdt på med. Tegner sådan ut til å være et "guttesvangerskap", men det er for tidlig å si enda ;-) Har deres symptomer variert etter hvilket kjønn dere har bært?


Med jenta så måtte jeg tisse hele tiden og var mye sulten, ellers ingenting. Denne gangen så er jeg EKSTREM trøtt, svimmel og har veldig vonde pupper. Jeg har en følelse av at lille bolla (som mannen kaller den), er en liten gutt:-D
 
Apropo kviser jah...herreguuuud!!! Største s.....an ever, midt i panna, pluss to litt mindre. IKM i dag, men har ikke teste, da jeg er redd for at det bare er syklystull denne gangen også. Orker ikke se negativ test :P Men leve i håpet gjør jeg, helt til tanta kommer ;)
 
nesten en uke igjen til mensen og puppene er skikkelige ømme og ryggen verker. Har svimla for meg i dag og jeg går rundt å lukte ting som andre ikke merker...... hmmmm
 
Symptomer uke 5 (5+3):
- Så trøtt hele tiden at etter jeg kommer hjem fra jobb (100% stilling, 8 timers jobb man-fre), så er jeg så utslitt at jeg sovner på sofaen, får i meg litt mat og sover omtrent til neste arbeidsdag. Er mao kun jobb og søvn for tiden. Vært slik hele siste uka, i nesten to uker. Klarer ikke holde meg våken til tross for at jeg ønsker tid med ungene våre, samt alt jeg vet at jeg burde gjøre. Normalt sett har jeg masse energi og etter ungene er lagt, bruker jeg å trene hver dag. Nå har det blitt minimalt. Maksto ganger i uka de to siste ukene.
- Bekkenet har begynt å krangle. Får vondt i halebeinet når jeg sitter. Føles som om det er brukket. Og har begynt å svi litt brennende i hoftene. Kjenner begge deler godt igjen fra alle de tidligere svangerskapene. 
- Uvel og kvalm. Føles som jeg har "dagen derpå" hele døgnet, men verst på morgenene og kveldene. Har funnet ut at det hjelper litt med sitronvann. 
- Små kravings etter frukt og syrlig mat og drikke. Mer tørst enn til vanlig. 
- Menssmertene har kommet, men tar det som et godt tegn på at livmora vokser. Det samme gjelder ligamentsmertene, som jeg har hatt en stund nå.
- Brystene har blitt meget ømme og har fått tydelige blodårer.
- Og som nevnt i annen tråd (når fortelle sjefen): Plutselig har magen kommet! (allerede??) Føles som jeg har en stor appelsin nederst i magen :-)
Gravid ja <3 emoticon
 
Jeg er 5 + 2 idag - ingen symptomer. Annet enn at mensen er borte ; )    
Eneste er at jeg føler magen har eeest bare på noen dag.. føler meg ivertfall bra oppblåst.. 
Det er kanskje ett symptom?
 
mine sympt. er 4+1 da.


Men de siste 4 dagene :
Kvalm på kveldstid
Menssmerter fra el å har dem ennå
TØRST
blir fortere irritert,
Tar lett til tårer,
i dag har puppene blit ordenltig følsomme
å fortsatt masse vondter nederst i maven, men regner med at det er posetivt.
Litt vondt i hodet, å trøtt som en dupp :P
 
Back
Topp