Symptomtråden

Krepsen89

Gift med forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Tenkte vi kunne ha en symptomtråd! Oppfordrer alle til å svare, til og med de som ikke har særlig symptomer [emoji2] og for de som har flere svangerskap bak seg - er symptomene annerledes denne gangen?

Jeg begynner:
Ikke mye å notere. Jeg er litt oppblåst og trøtt, ellers er det så og si ingenting. Noen dager er det mer, men for det meste føler jeg meg veldig bra!
Jeg var i god form med datteren min også, veldig likt egentlig. Tror jeg ble mer uggen etter uke 8-9.

Synes likevel det er litt skummelt med så lite symptomer. [emoji85]

5+0. Strevd med endel mensen lignende smerter, veldig kraftige ved rygg og mage i perioder (bla etter samleie). Begynt å roe seg en tanke de siste dager. Ellers kjenner jeg at trøttheten sniker seg inn raskere enn tidligere [emoji85][emoji1] ellers er jeg (foreløpig) heldig med å sleppe kvalmen, håper det varer! [emoji1]

7+3 idag og førstegangs gravid. Slet periodevis veldig med kramper som lignet på menssmerter, men dette har jeg ikke hatt særlig av i det siste. Helt enorme voksesmerter i brystene, men dette begynner også å gi seg. De er vanvittig tunge, og gjør vondt når jeg våkner om morgenen, men det går greit. Er fortsatt veldig trøtt, og holder på å sovne hver gang jeg setter meg ned og slapper av. Har mye luft i magen, og er KONSTANT SULTEN!!! Og blir kvalm om jeg ikke spiser. Det må sies at dette er en sultfølelse jeg aldri før har følt maken til, og den gir seg nesten aldri. Som sagt kvalm når jeg går for lenge uten mat, men har ikke kastet opp mer enn 2 ganger. Fortsatt ikke merket noen cravings/diller, men tror ikke jeg liker gulrot lenger...

Jeg er 7 + 4 å er enormt trøtt hele dagen, oppblåst og ligamentsmerter. Jeg er småkvalm om dagen, og kaster opp om morningen.

Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, så dette er nesten litt luksus.

Litt oppblåst, men er bare 5+1. Kvalmen kom 7+0 forrige gang, så jeg regner med at den er her om et par uker :o

7+4, og kvalmen kom for fullt på torsdag. Har kastet opp siden da, og ikke fått i meg mat siden onsdag. Frykter det blir sykemelding i morgen. Var dårlig 1. gang, men da klarte jeg å spise litt. 2. gang ble jeg sykemeldt pga mye kvalme og oppkast (mistet i uke 12). Den gangen fikk jeg utskrevet kvalmestillende, men jeg tørr ikke ta noen ting som helst denne gangen, da jeg er redd det samme skal skje igjen, så jeg får bare bli liggende på sofaen noen uker.

4 uker
Trøtt som rakkern
Oppblåst
Litt ømme nippler
Føler meg fortere full etter mat

4+3. Trøtt. Mye menslignende murringer. Hormonell. Stikninger i magen. Oppblåst. Bedre luktesans

4+4
- Veldig trøtt
- kvalm hvis jeg er sulten og av og til etter mat
- ømme bryster
-oppblåst
-bedre luktesans
- hormonell
- Murring og stikking i mage og rygg

4+3
Er kvalm, trøtt, oppblåst og har bedre luktesans. Helt likt som begynnelsen i forrige svangerskap:)

7+1. Første gang gravid.

- fett hår
- kviser
- trøtt
- kvalm i et par dager i uke 6
- myyye luftsmerter i mage og press nedover, særlig om kvelden/natta
- vekslende mage, fra forstoppelse til helt løs på samme dag.
- litt smerter/ stikninger.
- hadde tidligere mye vondt i brystene,men nå er det kun på sidene.

+ konstant frykt for å miste og sjekker dopapiret ofte for å sjekke etter blod [emoji85]
Alle symptomer tolkes opp og i mente [emoji28]

4.gangs gravid (5+1)

- tett nese
- litt ømme bryster, mulig de har vokst bittelitt[emoji6]

Ellers ikke noe spesielt...

3.gangs gravid - 8+5 uker

- kvalm og "ødelagt" i kroppen, klarer bare å ligge stort sett
- ømme, tunge, store pupper
- halsbrann
- har kastet opp flere ganger, men ble bedre etter jeg ble sykemeldt og kunne bli liggende døgnet rundt
- stooor mage (ikke pga baby alt nå, må være luft)
- trøtt, sover masse!

Hatt tre innleggelser pga kvalme/oppkast i mine to første svangerskap så jeg føler jeg holder meg i ro nå med god grunn. Orker ikke dusje engang.

Halsbrann har jeg slitt med i alle tre svangerskapene, utrolig glad for Novaluzid!

Ømme pupper er nytt denne gangen, ikke hatt før.

Første ungen:Heartred8+4:Heartred

- Bedre luktesans
- Veldig ømme nippler
- Har allerede fått litt mage, mest pga luft
- Er så heldig å få kjenne på morgenkvalmen her nede i Australia.. Merket ingenting før vi dro (2 uker siden) men nå kommer den snikene ca hver 2 dag :hungover:
Håper det gir seg snart:happy:

Andre gangs. 5+1 idag❤️
Veldig lite symptomer.
-Luft i magen, spesielt om
Natta (føler det er pga luft jeg får mensensmerter) -litt uggen en sjelden gang.
-Sinnsykt trøtt.
-fryser mye.
-løs mage
-litt ømme pupper

Var vel noe sånt med lillemann og. Ble kvalm mellom uke 7 og 8 tror jeg. Husker jeg måtte sove på dagen hver dag. Forskjellen er at jeg var forstoppet da.

Andregangs - 4+6 i dag (veldig usikker på om det er rett, husker ikke når sist mens begynnte )

- sliten, sover mye (samme som forrige svangerskap)
- mensmurringer
- løs mage (motsatt fra sist, da gikk jeg ikke en dag uten lactulose )
- intens hodepine (vet ikke om dette er pga trøbbel med bihulene, men har i over en uke hatt kraftig hodepine/migrene)
- små-kvalm (samme som sist. Revner med denne tar seg opp snart )

Andregangs 5+2 i dag (usikker pga uregelmessig syklus)

- sliten, trøtt

Ellers lite foreløpig, ammer fortsatt guttungen så har ikke fått ømme bryster denne gang.

Har noen vond rygg? Har begynt å få muskelspenninger (føles litt som stølhet) nederst på høyre side, rett over setet. Jobber so sykepleier så usikker på om det er jobb eller graviditet som er årsaken. Har aldri hatt vondt i ryggen tidligere..

Har noen vond rygg? Har begynt å få muskelspenninger (føles litt som stølhet) nederst på høyre side, rett over setet. Jobber so sykepleier så usikker på om det er jobb eller graviditet som er årsaken. Har aldri hatt vondt i ryggen tidligere..
Jaaaa kjempe vond, i korsryggen.

Låste seg på fredag og var hos kiro i dag. Er visst pga graviditeten fikk jeg beskjed om[emoji31]

Back
Topp