Symptomtråd

R84

Glad i forumet
Tenkte vi kunne skrive opp hva vi merker og gjerne hvor langt på vei en er (så kan en gå inn og oppdatere om det endrer seg).

 
Jeg var ekstremt trøtt og kvalm innimellom hele uke 3, men kvalmen har roet seg nå i uke 4, forsatt litt trettere enn vanlig, men ikke så ille som det var. 

5+4 kom kvalmen for fullt, hele dagen og natten. Pyton:(
 
4+1: Jeg er kvalm og trøtt og har luktesansen til en sporhund.. Håper det går over ganske kjapt. :)

5+1: Kvalme, bekkenløsning fra h*****, trøtt, "spreng" i brystene (og de vokser! Halleluja! haha..), OPPBLÅST! Må på jakt etter mammabukser allerede - de vanlige passer ikke lengre. Og så en del murringer, og konstant sult.. 
 
er vell 4+2 el 3 tror jeg.. å kjenner lite...nesten så jeg lurer innimellom.... litt oppblåst følelse innimellom men det er alt... hadde veldig lite sist å.. mest tretthet men kommer vell noe snart tenker jeg...

oppdatert 29.05.2012 joda der kom kvalmen veldig av og på og liten mat lyst... trøtt innimellom... morro...
 
Kan virke som om magen er litt tregere om dagen.
Får raskt fornemmelse av å måtte tisse etter do-besøk. Men venter bevist med å gå på do da, for jeg vet jo at blæra ikke kan ha rukket å fylle seg så mye.
Merker bittelitt kvalme som kaster seg over meg innimellom, men det er svært lite.
Det jeg kjenner mest er nok at det skjer noe nederst i magen, litt "murring", stikking... ikke vondt, men at noe jobber litt. Det er en god-følelse;)

Var bare litt småkvalm om morgenen i sist svangerskap, som gikk over etter å ha spist ei brødskive. Brakk meg over do-skåla 1 gang på 9mnd! Kastet dog opp under fødsel, men det pga smerter :p 
_____________________________________________________________________
oppdatert. 1.juni:
Ingen kvalme enda. Magen er fortsatt treg og har hatt 2 morgener nå hvor jeg har vært utrolig trøtt.... Håper ike det er noe som vedvarer... er sur nok som jeg er om morgenen :( :(
Kjenner det "jobber" litt nederst i magen, men ellers er alt fint:)
_____________________________________________________________________
oppdatert. 21.juni:
Kvalme/uvel fornemmelse har kommet de 2 siste ukene. Blir brått sulten, må spise noe, men vet selvfølgelig ikke HVA jeg vil spise. Ingen matlyst samtidig som jeg er sulten. Merker plutselig noen lukter veldig godt. (spesielt vonde lukter). Trøtt om morgenen. Orker ikke at noen tar på magen min... eller klemme og kysse samboer... Vil helst ligge for meg selv pga. uvelheten. Må også opp og tisse tidlig på morgene. De 2 siste morgenene har jeg måttet stå opp for å spise:/ Må spise jevnt hele dage for å føle meg nogenlunde vel. Er fullt oppegående, men kan ikke unngå å være litt plaget av symptomene... 
 
Jeg er stuptrøtt, har luktesans som 10 sporhunder og "mens-smerter" nederst i magen, med stikking osv.... hormoner er også i sving her. null lunte...
 
-Jeg har hatt magevondt siden 2-3 dpo, og det vedvarer nå 4+2... Men et spørsmål; er det vanlig å ha veldig vondt innimellom? Sånn at du virkelig akker deg? Eller bare murringer? Litt bekymra for det...
-Jeg har vært litt kvalm på jobben, går over med hyppige måltider
-OPPBLÅST!!! Måtte si det til noen på jobben allerede pga smittepasienter jeg ikke kunne være hos, og de lo når de så magen, ja det var lett å se sa de... Ser ut som jeg er i 4-5 mnd, helt sant! Altså etter en lang dag, ikke på morgenen.
-Ustabil hormonellt, blir sinna som en veps for ingenting! Og gråter litt fort...
-vondt i korsryggen.
-Ømme pupper, men ikke brystvorter, noe jeg trodde var normalt...
-tisser ofte og lite...
-fort sulten etter å ha spist

Oppdatert 07/06:
Jeg er nå 5+1 (hurra, tiden går faktisk ;o) ), og har tiltagende symptomer..
-KJEMPEtrøtt på morgenen, uansett hvor lenge jeg sover
-Mer kvalm, brekker meg lett ved tannpuss etc. Spesielt når det er lenge siden jeg har spist er kvalmen på plass.
-Konstant sulten!
-ØMME pupper og brystvorter, samt at de allerede er noe større.
-økt sex-lyst.
-Mye vondt i magen... Trodde det bare er vanlig med stikkinger/murringer langt nede, men jeg har vanlig mageondt på en måte, i tillegg til det andre. Noen med det samme???
-Blir fort sinna og gråter lettere...
-Sliten, orker ikke noenting, føler meg sååå lat!
-fortsatt veldig oppblåst!
-tisser om mulig enda oftere -men heldigvis ikke om natten...

Oppdatert 15/06, jeg er nå 6+2

-  Idag var jeg virkelig kvalm når jeg våknet! Og jeg følte at det ENESTE som kunne hjelpe, var hjemmelaget juice av 4 frukter vi hadde(heldigvis). Og stakkar mannen gjorde det ikke riktig, og da ble fruen ikke blid! Rop og gråt var noen av ingrediensene... Så man kan si:
-HORMONER
-Har altså hatt min første MÅ HA DET (og det kunne ikke være noe annerledes enn sånn jeg ville ha det... Godt det var noe sundt ;o)
-Mye vondt i magen...
+det samme som før, bare at jeg kjenner mange av symptomene svakere(noe som egentlig bekymrer meg litt)

 
4 uker på vei:
- Mensmurringer nesten en uke før IKM (det skjer aldri)
- Tisse ofte, spesielt om natta/tidlig om morran (gjort i en drøy ukes tid)
- Symptomer på sopp/urinveisinfeksjon

5+0:
- Mensmurringer
- Tisse ofte!
- Trøtt og sliten HELE tiden.
- Tidvis kvalm.
- Føler meg "fyllesyk" hver morgen før jeg har fått i meg frokost.
- Sulten.

6+0:
- Tisse ofte
- Trøtt og sliten absolutt hele tiden. Kunne sovet døgnet rundt!
- Kvalm på ettermiddagen/kvelden
- Mye sulten
- Vondt i korsryggen, spesielt når jeg står.
- Mensmurringer, men bare innimellom.

8+0:
- Trøtt
- Smerter i korsryggen når jeg står
- Sulten!
-Litt kvalm nesten hele dagen.
- Tidvis menssmerter
- Tisse ofte

10+0:  (har visst vært dårlig på å oppdatere!)
- Blir fort sliten
- Tidvis litt kvalm
- Blir fort sulten, blir fort mett
- Kjenner strekkinger i livmora
- Glad, lykkelig, sint, trist osv. osv osv. med raske endringer :D
 
Tisser ofte og er trøttere
Da jeg skulle hatt mensen var det en del murring, fortsatt noe murring, mest om kvelden, det gir meg følelsen av å være gravidemoticon
Ellers har jeg lyst på alt mulig av mat, sulten de luxe.

Alt er ganske likt som ved første graviditet, håper jeg slipper unna kvalmen denne gangen også.
 
1.juni - Litt kvalme og humørsvingninger. Har slitt med bekkenløsning siden forrige svangerskap og merker at d bare blir verre og verre. Ellers i ok form..
Beste måten for meg å sjekke at jeg fremdeles er gravid er å ta "te-testen". Når jeg er gravid får jeg alltid en spesiell smak i munnen etter å ha drukket te. D var også på den måten at jeg oppdaget at jeg var på vei til å miste forrige gang.. Så så lenge jeg får den ettersmaken er jeg veldig fornøyd :)
 
Foreløpig lite symptomer. Har litt mensmurringer og ømme bryster. Hadde lite symptomer sist gang også. Begynte å bli litt kvalm da jeg fra 6-7 uker på vei, så regner med det kommer nå også. Er 5 uker i dag.
 
Jeg er trøtt om dagen, og litt svimmel og ør. I mitt 1 svangerskap, var det mye kvalme hele 9 mnd. Håper jeg slipper dette nå. Mensmurringer/bekken ondt. Men ellers fin form:) er 4+2 i dag.
 
Ømme bryster og treg mage er eneste symptomer per i dag 4+4 eller noe slikt...
Også uteblitt mens da.. =P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppdatert 5 juni.
Er surrehue et symptom? Glemmer alt, overalt.. Veldig utypisk meg! Føles som en slags ammetåke..... Hehe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppdatert 18 juni.
7 uker på vei.
Er litt kvalm i gjennom dagen, ikke noe som ikke kan kureres med litt luft, en hvil eller mat, men fremdeles, kjenner kvalmen. :(
Sist var jeg litt sånn på kvelden, nå kan det være når som helst...
Er også blitt trøttere enn jeg var for 3 uker siden... Jaja, da er jeg hvertfall gravid:)
 
har i det siste vært SUPERHISSIG! så jeg skylder på at hormoner, det har jeg nok av ;)
og andre ting jeg har tenkt på nå som jeg vet at jeg er gravid:
har vært trøtt (men har en smårolling fra før, så trodde det var pga hun
og ett annet "symptom"...katten har lagt seg på fanget mitt. vanligvis går den til samboeren. og i forrige graviditet lå hun mye på mitt fang <3
kommer ikke på mer. har kjent at det stikker litt i magen i dag...thats it :)
 
Fra starten av (ca uke 4):
Trøtt- spesielt på formiddagen/ettermiddagen
småkvalm når jeg er sulten
ganske mye murringer/stikkinger
oppblåst!

og det er det foreløbig :)
akkurat samme som sist, bare da hadde jeg også ømme pupper. Helt greit hvis jeg slipper det nå ;)
 
4+1 i dag:) Har kvalme, som kom mye tidligere denne gangen. Ømme bryster Murringer og stikninger og jobbes fælt der nede. Litt iling i ryggen Sulten :)
 
-puppene har blitt "fyldigere" og brystvortene litt hovne. (fra uke 4)
-tisser ofte(fra uke 4)
-trøtt og sliten (fra uke 4+)
-menssmerter i rygg og mage (fra uke 4+)
-kvalm på kvelden (fra uke 5)
-oppblåst og magen jobber seinere.
-neglene vokser fortere
-hårene på leggene vokser saktere

-kvalm igjen (fra uke 6)

tegnene kom tidligere denne gangen ,sist begynte det mellom uke 6-7. samme som sist.

hm..var bare 1-2 dager med kvalme på kvelden..men alle andre symptoma er der.

 
5+4  - masse "strekkinger" i magen
         - TRØTT
         - småkvalm innimellom ( måtte det bare holde seg slik, de 2 tidligere svangerskapene var MASSE kvalm, fra start til slutt)
         - mye luft i magen
 
-små kvalm av og til
-sånn merkelig metall smak i munnen innimellom
-veldig fysen på og måtte spise noe hele tiden
 
Back
Topp