Symptomtråd! Fyr løs damer :-)

trallemamma

Gift med forumet
Jeg tenkte det var greit å ha en om hvilke symptomer vi har i svangerskapet til enhver tid! Det varierer jo som kjent fra dag til dag og uke til uke med sånne gravide damer som oss... :dance008 Jeg begynner gjerne:

4+3, og jeg kjenner på tunge og sensible pupper (fyller alt ut BH-en bedre..), småkvalm til tider ved lenge uten mat, noe oppblåst og vondt i magen, trøttere, tisser litt oftere. Det er vel omtrent det for nå :-) Enn dere andre? :happy090

5+1: har vokst ut av en bh-størrelse. Veldig vondt i brystene og de føles kjempetunge. Kvalm når jeg ikke spiser, og kvalm hvis jeg spiser for mye, tisser oftere, tretthet. Så omtrent det samme som deg, bortsett fra at jeg heldigvis ikke er oppblåst enda :-)

4+4: mye luft i magen, mensmurringer, vonde pupper, småuggen, varm(!!) mye trøtt, tisser mye, og har mye kviiiser :( sikkert mer og, men det jeg kom på :-)

4 uker idag, småkvalm, mye luft i magen, oppblåst, litt stikkinger i livmor, trett og puppene føles også tyngre, kviser og økt utflod!
Glad mannen ikke er hjemme akuratt nå, lufta må jo ut :D

Last edited:
5+1 (5+2 etter BV) og oppblåst, trøtt og fryser. Litt mensmurringer. Ellers få symptomer og syns kanskje det er like greit.

Flere enn meg som har litt stikking under magen/over underlivet liksom? Er det et godt tegn da? Betyr kanskje at livmora trøkker seg nedi der? Prøver å ikke google så mye da det står så mye rart der :P

Flere enn meg som har litt stikking under magen/over underlivet liksom? Er det et godt tegn da? Betyr kanskje at livmora trøkker seg nedi der? Prøver å ikke google så mye da det står så mye rart der :P
Det er ett godt tegn. Tror det er morkaken som gror seg skikkelig fast :)

Flere enn meg som har litt stikking under magen/over underlivet liksom? Er det et godt tegn da? Betyr kanskje at livmora trøkker seg nedi der? Prøver å ikke google så mye da det står så mye rart der :p
Helt flott! Det er ligamentene som strekker seg, nå skal jo alt begynne å vokse og bli større :-) Glemte å skrive at jeg også har det litt av og på!

det stikker, strekker og murrer nederst i magen.. også blir jeg ufattelig fort svimmel.. er meeeega trøtt, har fått råmelk, og sånn fra kl 13-14 og utover er kvalmen der .. klarer ikke ha noe annet enn strømper /tights i nærheten av magen, ikke fordi det er for trangt, men fordi huden føles så innmari ubehagelig da ...
nevnte en del av det her i den andre tråden også da men..
4+2

Har veldig få kraftige symptomer egentlig.
Men masse kviser, det var det første jeg la merke til.
Svimmel om jeg bøyer meg og reiser meg fort. (skjedd bare noen få ganger)
Mensmurringer i underlivet og litt mer utflod. (nesten hele tiden)
Bedre luftesans.
Puppene virker mer spente (oppblåste) men ikke ømme.
Vet ikke om det har med graviditeten å gjøre med må mer oftere ordentlig på do, og får litt vondt i magen først.

Helt flott! Det er ligamentene som strekker seg, nå skal jo alt begynne å vokse og bli større :) Glemte å skrive at jeg også har det litt av og på!

Så godt å høre. Roer nervene litt :p jeg flyr på do oftere enn normalt fordi jeg er så redd jeg plutselig har begynt å blø. Men sånn ellers klarer jeg å forholde meg rolig og positiv. Men frykten er jo der likevel.

Nå er jeg 4+6 og symptomene er som følger:

• Ømme pupper med litt stikking innimellom
  • Smerter i underliv/lysk/nedover lår som kan minne om bekkenløsning
  • Murringer i magen innimellom
  • Økt utflod
  • Humørsvingninger
Det holder inntil videre :p

Jeg er 5+4 og har fått kviser de siste ukene. Store, vonde kviser, det har jeg ikke hatt på flere år... Er også mye mer tissetrengt, har vondt i magen både før jeg står opp og på tur hjem fra jobb pga det, det har jeg aldri ellers.

Sist svangerskap hadde jeg lite med symptomer.. Denne gang derimot!
- kvalme
- ømme og svulmende pupper
- stikkinger i mage
- rumling
- sulten konstant!
- irritert (over mannen.. Stakkar..)
- halsbrann
- og det verste av alle: sjokolade smaker ikke sjokolade!! Fra å være sjokoman til å være på grensa til å ikke like det :o

Kvalm etter jeg har spist
Ømme bryst
Brekker meg når jeg pusser tennene
Murring. Spes. I korsryggen
Kvalm av avislukt :yuck:
Stikking under navlen/ned mot rattata
Trøttere
Mindre utflod o_O

Er 4+3 i dag.

Sist svangerskap hadde jeg lite med symptomer.. Denne gang derimot!
- kvalme
- ømme og svulmende pupper
- stikkinger i mage
- rumling
- sulten konstant!
- irritert (over mannen.. Stakkar..)
- halsbrann
- og det verste av alle: sjokolade smaker ikke sjokolade!! Fra å være sjokoman til å være på grensa til å ikke like det :eek:

Endelig en til :D skokolade VAR livet, det fantes ingenting verken over eller ved siden av!!! Helt til nå:angry1 Det smaker jo...... Eller det føles som...... Litt.... Ja altså, det er grådig vanskelig og forklare, men den smaker falsk sjokolade :joyful::yuck: Er jo gjerne like greit... For det var IKKE slik med vesla, og det skulle jeg få merke :-D Hahaha

5+1 i dag og mine symptomer er ikke så mange, men de kommer og går :-)

- ømme pupper (hvis jeg trykker på dem)
-sulten 24/7... ALLTID, HEEELE TIDEN :meh:
- føler jeg må ha noe, men finner ikke ut hva
- murringer/ stikkinger som kommer og går
- brekninger hvis jeg spiser for mye for fort. (Men har ikke fått noe svanherskapskvalme enda)

Back
Topp