Symptomløs og bekymret.. Igjen.

HJT

Glad i forumet
Bah, vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men noen ganger er det lettere når man får luftet seg. Kanskje noen kjenner seg igjen og har noen trøstende betraktninger å komme med. Jeg er i dag 5+4 ca på vei. De eneste symptomene jeg klarer å tenke at jeg har er hodepine, frysing, og vannete utflod i blant. Jeg er ikke kvalm, og har ikke kjent noe murring eller stikking på tre dager. Hadde ømme pupper til mandag, men nå er det også borte. Fikk 3+ på digital i dag tidlig, men jeg kjenner ikke det som noe trøst. Jeg har mistet i MA før, og da var jeg også så og si symptomløs. Fikk også stigning på digital. I forrige svangerskap kom kvalmen ganske fort. Føler jeg ikke klarer å puste ordentlig, og kjenner meg som den eneste i verden uten symptomer :( har tul neste fredag, men det kjennes helt uutholdelig å skulle vente til da. Og det eneste jeg ser for meg er at gynekologen sier "beklager"...

Ja. Måtte vel bare lufte bekymringene litt. Venninner og mann sier at "selvfølgelig går det bra", men det sa de sist også. Er det flere som meg der ute? Og når fikk dere skikkelige symptomer?

Skjønner deg godt, føler på det selv. Jeg har også lite symptomer, eneste er litt murringer, men føles ikke «nok» på en måte, når man ser alle symptomer andre har her inne. Jeg hadde hypermesis i første svangerskap med datteren min for 5 år siden. Var gravid i høst, men hadde ingen symptomer eller kvalme, dro på ultralyd i uke 7 som viste tom fostersekk og begynte blø dagen etterpå. Samtidig gruer jeg meg ekstremt mye hvis jeg får hypermesis igjen, så jeg vil jo ikke bli dødelig kvalm heller, men hadde vært mindre engstelig hvis jeg hadde kjent noe. :nailbiting: Er 5+6 i dag.

Jeg er 8+1, så hjerteslag i uke 7 men tenker fortsatt som deg. Skal på ul i uke 12 men jeg klarer ikke tenke at fosteret fortsatt lever da. Mistet i uke 9 sist der fosterets hjerte stoppet 8+2. Så jeg klarer ikke roe meg ned denne uka. Panikkslagen. Bare gråter. Men må bare vente å se :sorry:

Jeg føler også at jeg har lite symptomer denne gangen. Har kjent noen kvalmebølger av og til, men ikke hver dag. Puppene føles muligens litt " stinne" ut. Mitt mest merkbare symptom er nok at jeg føler meg trøtt og energiløs. Jeg føler altså at det er noe som må kunne kalles symptomer der, men ikke i nærheten av sånn det var med førstemann! Jeg har aldri opplevd MA selv, men vet jo at det er en risiko, og er selvsagt bekymret! Har ikke planlagt TUL før i uke 12. 7+3 i dag..

Jeg også har symptomer som kommer og går. Ømme pupper, kvalmebølger, bedre luktesans osv som kommer av og til. Fikk 3+ på digital idag, er 5+3. Fikk 2-3 på digital i helgen, tenkte jeg skulle bli roligere når jeg fikk 3+, men nå tenker jeg bare at urinen kanskje var mer kosentrert idag, og at det egentlig ikke «stemmer». Er like bekymret som deg, går å kjenner etter hver dag, hele tiden om jeg har symptomer.
Tror nok også at vi kvinner er veldig til å overtenke. Prøver å tenke positivt selv, forstår godt hvordan du har det :Heartbigred sender deg en god klem, og lykkeønskninger til alle sammen i håp om at dette skal gå bra!:Heartbigred

«Godt» vi er flere i samme båt. Føler meg litt mindre gæren da. Jeg VET jo at jeg bare må vente og se, men skulle så gjerne hatt fasiten nå! Jeg tror jeg skal klare å roe meg når jeg har vært på TUL, men det er jo to uker til (bare 5+0 idag), men jeg husker jo at tiden mellom TUL og OUL føltes veldig lang også. Jeg prøver å mentalt forberede meg på det verste og håpe på det beste, men det blir i stedet til at jeg planlegger for det beste (ser for meg deling av perm, håndtering av jobb mens jeg er i perm osv) og bruker ekstreme mengder krefter og tid på å tenke på det verste. Ekstremt lite hensiktsmessig..

Skjønner deg godt, føler på det selv. Jeg har også lite symptomer, eneste er litt murringer, men føles ikke «nok» på en måte, når man ser alle symptomer andre har her inne. Jeg hadde hypermesis i første svangerskap med datteren min for 5 år siden. Var gravid i høst, men hadde ingen symptomer eller kvalme, dro på ultralyd i uke 7 som viste tom fostersekk og begynte blø dagen etterpå. Samtidig gruer jeg meg ekstremt mye hvis jeg får hypermesis igjen, så jeg vil jo ikke bli dødelig kvalm heller, men hadde vært mindre engstelig hvis jeg hadde kjent noe. :nailbiting: Er 5+6 i dag.
Da er vi jo på en måte litt i samme båt! Jeg hadde også hyperemesis! Da kjenner man det kanskje ekstra mye, siden kvalmen var så til stede sist... Krysser så fingrene for deg! Det må jo gå bra <3

Jeg er 8+1, så hjerteslag i uke 7 men tenker fortsatt som deg. Skal på ul i uke 12 men jeg klarer ikke tenke at fosteret fortsatt lever da. Mistet i uke 9 sist der fosterets hjerte stoppet 8+2. Så jeg klarer ikke roe meg ned denne uka. Panikkslagen. Bare gråter. Men må bare vente å se :sorry:
Huff, det høres ikke noe godt ut. Rart hvor lammende den angsten blir. Fantastisk at du har sett hjerteslag iallfall! Da er jo sjansen større for at det går bra. Krysser fingrene for deg <3

«Godt» vi er flere i samme båt. Føler meg litt mindre gæren da. Jeg VET jo at jeg bare må vente og se, men skulle så gjerne hatt fasiten nå! Jeg tror jeg skal klare å roe meg når jeg har vært på TUL, men det er jo to uker til (bare 5+0 idag), men jeg husker jo at tiden mellom TUL og OUL føltes veldig lang også. Jeg prøver å mentalt forberede meg på det verste og håpe på det beste, men det blir i stedet til at jeg planlegger for det beste (ser for meg deling av perm, håndtering av jobb mens jeg er i perm osv) og bruker ekstreme mengder krefter og tid på å tenke på det verste. Ekstremt lite hensiktsmessig..
Ja, det er såå lite hensiktsmessig! Føler meg helt rar. Krysser fingrene for en finfin ul for deg om to uker <3

Min første graviditet var helt symptomløs bortsett fra at jeg likte ost. Jeg var ikke kvalm, kanskje litt trøttere. Det kan godt være at gynekologen sier «gratulerer» istedenfor «beklager» <3

Back
Topp