Symptomfri UVI?

Hjerteknøtt

Forelsket i forumet
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag ( :-) ). Mens de tok blodprøver sjekket de også urinen min, også kaller de på legen som forteller meg at den viser at jeg har urinveisinfeksjon! Men jeg har ikke symptomer, så jeg er visst blant de 2-5%gravide som får symptomfri UVI i graviditeten. Måtte le litt av det...

De sa ikke noe mer enn det, annet enn at jeg må komme innom med ny prøve om et par uker. Men da jeg søkte på nettet stod det at gravide med UVI både med og uten symptomer SKAL behandles...

Er det noen andre som har hatt UVI i svangerskapet? Hva sa legene, og hvordan ble det behandlet/ble det behandlet i det hele tatt?

Jeg hadde det for ikke så lenge siden. Jeg hadde heller ingen symptomer - eller det eneste var at jeg måtte ofte på do, men tisset veldig lite av gangen. Har aldri hatt UVI tidligere så jeg tenkte ikke noe over dette. Men det var det samme med meg at legen fant det ut på urinprøven og jeg fikk antibiotika for det og ble kvitt det :)

Noen bakreriekulturer kan gi for tidlig førsel, men tror ikke det blir farlig før litt senere. Vet ingenting om dette da, kjenner jeg. Kanskje konferere med en annen lege?

Jeg fikk også påvist dette. Men hun som tok prøven sa at det var veldig vanlig med utslag hos gravide (uten at det faktisk betydde at jeg hadde det), var ett eller annet med eggehvite i urinene eller noe. Uansett så spurte hun om jeg hadde symptomer, noe jeg ikke hadde (har hatt uvi flere ganger enn jeg kan telle, og mener virkelig jeg hadde oppdaget det om jeg hadde fått det nå også). Hun mente utslaget egentlig ikke betydde at jeg faktisk hadde det, så hun tok en ekstra prøve, som hun hadde tenkt å kjøre litt senere etter å ha hatt det i kjøleskapet en stund. Hun ville ringe meg dersom det ikke var noen endring i nivået. Har ikke hørt noe fra henne, så regner med det er ok.

Back
Topp