Symptomer?

Bkno1957560

Første møte med forumet
Hei damer<3
Jeg begynner virkelig å spekulere her nå, jeg får på cerazette, men har mensen hver måned uansett, denne gangen er den flere dager forsinket. Jeg er mye småkvalm om dagene, rare murringer å smerter i magen, veldig opplåst, mye kviser (mye mere enn jeg bruker til vanlig når jeg skal ha mensen), litt vondt i korsryggen å griner av alt mulig. Humørsvingninger deluxe. Utfloden min de siste dagene har vært tykk, klissete og kvit. Men idag var den gul. Får ikke testet meg før i morgen.

Hva tenker folk her?
 
Hei damer<3
Jeg begynner virkelig å spekulere her nå, jeg får på cerazette, men har mensen hver måned uansett, denne gangen er den flere dager forsinket. Jeg er mye småkvalm om dagene, rare murringer å smerter i magen, veldig opplåst, mye kviser (mye mere enn jeg bruker til vanlig når jeg skal ha mensen), litt vondt i korsryggen å griner av alt mulig. Humørsvingninger deluxe. Utfloden min de siste dagene har vært tykk, klissete og kvit. Men idag var den gul. Får ikke testet meg før i morgen.

Hva tenker folk her?
Hvordan er puppene og luktesansen din?
 
Puppene er helt normale, luktesansen er helt grei, er tett i nesa
Ok, fordi det du beskriver først er jo mange av de samme symptomene som en kan ha tidlig i svangerskapet. Samtidig, er det også ymse symptomer som kan komme av andre årsaker.

Jeg gikk selv på cerazette i 5+ år, og det hendte noen ganger at syklusen endret seg, plutselig var mensen to uker forsinket, eller en uke for tidlig. Det skjedde også en gang at den hoppet over en hel måned. Som deg hadde jeg mensen hver eneste måned, og den var heeelt presis 30 dagers syklus. Derfor var jeg helt sikkert på at jeg var gravid, men det var jeg ikke.

Grunnen til at jeg spør om puppene og luktesans er fordi det er noen av de aller tidligste symptomene som gjerne skjer før uteblitt mens. Andre tidlige symptomer du ikke har nevnt er: utmattelse, plutselig endring i hvilken mat du vil ha, forstoppelse, spotting og hyppig urinering.

Men er du noen dager forsinket vil en test i morgen tidlig gi deg et tydelig svar tenker jeg. Dagen for uteblitt mens er som regel 4+0, så da er du allerede snart en måned på vei!

Masse lykke til!
 
Forresten, glemte å adressere det at du er småkvalm, veldig oppblåst og humørsvigninger kommer gjerne ikke før du er 5-6 uker gravid. Mens gul utflod og mye kviser har ikke noe spesielt med tidlig symptomer på graviditet å gjøre (så vidt jeg vet).

Smerter og murringer i magen, og vondt i korsryggen, kan derimot skje så tidlig som uke 3, en uke før uteblitt mens.

Jeg ble først kvalm i min forrige graviditet når jeg var 6 uker gravid, og da kastet jeg også opp. Men alle graviditeter og mennesker er forskjellige, så det betyr ikke at det er sånn for deg☺️
 
Back
Topp