Symptomer

Mamma³

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
Eg er mamma til to små troll, på 2,5 og 4,5 år :Heartpink I oktober kjem forhåpentligvis nr 3, og vi gledar oss veldig! Så graviditetsreisa har eg vore gjennom to gonger før. MEN...

Denne gangen sliter eg alleiere med bekkenet i veke 8, i tillegg til at eg er kontinuerlig kvalm og føler at magen er heilt full. Bekkenet hadde eg trøbbel med på slutten med dei to andre, men det er den kvalmen som tar knekken på meg. Nokon som har tips eller råd?

Eg er og meir trøtt denne gangen, og sovnar kvar kveld rundt kl 19. Det har eg kome fram til at er heilt normalt sida det er første trimester, og at eg har to veldig aktive små ungar frå før :smiley-ashamed008

Vi venter også nr. 3 i oktober, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Mye plaget med isjiasnerve og bekken, og er konstant trøtt! For meg hjelper det å spise lite og ofte, og å få i meg mat FØR jeg blir sulten for å holde kvalmen i sjakk. Ellers ingen råd å komme med, vi må nok bare holde ut første trimester, og satse på at bekkenet holder dette svangerskapet også :Heartpink

Eg er mamma til to små troll, på 2,5 og 4,5 år :Heartpink I oktober kjem forhåpentligvis nr 3, og vi gledar oss veldig! Så graviditetsreisa har eg vore gjennom to gonger før. MEN...

Denne gangen sliter eg alleiere med bekkenet i veke 8, i tillegg til at eg er kontinuerlig kvalm og føler at magen er heilt full. Bekkenet hadde eg trøbbel med på slutten med dei to andre, men det er den kvalmen som tar knekken på meg. Nokon som har tips eller råd?

Eg er og meir trøtt denne gangen, og sovnar kvar kveld rundt kl 19. Det har eg kome fram til at er heilt normalt sida det er første trimester, og at eg har to veldig aktive små ungar frå før :smiley-ashamed008
Har slitt veldig med kvalme selv denne gangen, så slitsomt! Fikk resept på Xonvea (legemiddel for kvalme i svangerskap), det har hjulpet meg masse! Kanskje verdt å undersøke :)

Villle bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har lurt om det er fordi vi venter en gutt, mens de forrige to svangerskapene mine var jenter (vet ikke kjønn ennå og bare spekulerer :))

Blir nummer tre her også. Uke 11 nå og har begynt å føle meg sånn nogenlunde som meg selv igjen etter å ha vært zombie-trøtt siden starten. Bekkenet har begynt å krangle det også, men er heldigvis mindre kvalm enn sist gang(enda jeg er ganske kvalm nå). Kanskje gutt på meg denne gangen da?

Etter halvannen time med snømåking og nesten en mil gåtur begynner jeg å kjenne det så smått i ryggen/bekken! Nydelig før seinvakt.. :playful: Håper snøen forsvinner snart! :laughing002 Hilsen ei som ikke klarer å begrense seg! :playful:

Blir nummer tre her også. Uke 11 nå og har begynt å føle meg sånn nogenlunde som meg selv igjen etter å ha vært zombie-trøtt siden starten. Bekkenet har begynt å krangle det også, men er heldigvis mindre kvalm enn sist gang(enda jeg er ganske kvalm nå). Kanskje gutt på meg denne gangen da?
Jøss, dette var som å lese om seg selv! Har det på helt samme måte. Godt å endelig kjenne seg litt som seg selv igjen, og kunne ha litt kveld igjen uten å sove den bort, men jeg kjenner likevel nå at jeg blir så sliten av å skulle fungere 100% i jobb, 100% som mamma og samtidig få unna husarbeid, handling osv… Kjenner allerede at dette svangerskapet blir tyngre enn de to andre, og sliter litt med å godta akkurat det. :arghh: :nailbiting:

Jøss, dette var som å lese om seg selv! Har det på helt samme måte. Godt å endelig kjenne seg litt som seg selv igjen, og kunne ha litt kveld igjen uten å sove den bort, men jeg kjenner likevel nå at jeg blir så sliten av å skulle fungere 100% i jobb, 100% som mamma og samtidig få unna husarbeid, handling osv… Kjenner allerede at dette svangerskapet blir tyngre enn de to andre, og sliter litt med å godta akkurat det. :arghh: :nailbiting:
Samme her. Har det fint med meg selv nå. Har fått energien litt tilbake og bekkenet skrangler litt. Går fint nå som jeg er sykemeldt men å være i 100% jobb med 3 barn, akriviterer, handling og husarbeid er tungt. Egentlig nok med meg selv, huset og barna :sorry:

Jeg kjenner meg veldig godt igjen jeg og. Jeg har bare et barn fra før, 3 år og jeg legger meg samtidig som henne. Har sykt lite energi, er tom sykemeldt 100% og sover mye på dagen også. Jeg kan ikke huske at jeg var så trøtt med første, men kastet mye mer opp med henne enn nå. Skal sies at jeg har også tatt noen blodprøver for jeg lurte på om jeg hadde noen lave verdier, men alt er fint. Håper inderlig at det går over etterhvert, ikke kjekt å føle at en ikke fungerer og er aldri uthvilt.

Uke 14+6 nå. Terminen min er usikker enda. Enten slutten av september eller i starten av oktober.
Jeg har plagdes med kvalme, takk gud for at det har forsvunnet litt nå i de siste 14 dagene :hilarious: har og vært veldig trøtt, det begynner å bli bedre nå. Klarer og gjøre husarbeid uten å føle meg sliten og trøtt hele tiden.
Nå så er det en del murringer, kjenner de av og til. Men plages med bekken smerter/plager. Er eneste det som kan være en stopper i hverdagslige gjøremål nå.

Uke 10 + 6 her og har den siste uken hatt veldig lite symptomer. Lite kvalme, har mer energi. Er det unormalt? Første graviditet på meg, og litt over snittet bekymret:rolleyes:

Back
Topp