Symptomer

Og...PANG! Der kom kvalmen. 5+4... dette er tredje graviditeten, og jeg kan ikke huske å ha vært så dårlig før. Fungerer fint fra morgenen av, men blir verre og verre utover dagen...så fort jeg leer på meg kommer kvalmen skyllene...har til gode å kaste opp da..har aldri kasta opp i noen av svargerskapa. Fortsetter dette går det ikke å holde dette skjult for barna lenger...

Uke 4+4
Kan komme ‘melkespreng’ følelse i puppa, eneste jeg merker. :shy:
Første tegnet på nr 1 var ømme pupper (uke 6)
Første på nr 2 var bekkensmerter (uke 8, som senere forsvant og kom ikke tilbake under sv.skapet)

Stikking som bare det nedi magen i kveld :confused:
Spesielt på den siden jeg vet egget slapp.. flere som har mye stikking? Blir så redd for svangerskap utfor livmor men det skulle vel vært ordentlig vondt og ikke kun vært av og til :eek: blir gal av alle mine bekymringer,blæh!

Tror jeg er 6+0 idag… masse stikkinger nederst i magen i går og i dag har kvalmen virkelig slått til:dead:

Stikking som bare det nedi magen i kveld :confused:
Spesielt på den siden jeg vet egget slapp.. flere som har mye stikking? Blir så redd for svangerskap utfor livmor men det skulle vel vært ordentlig vondt og ikke kun vært av og til :eek: blir gal av alle mine bekymringer,blæh!
Ja, en del faktisk. Men sliter med ekstremt mye luft i magen grunnet noe annet da :bag: så kan vøre det å. Men det stakk og ‘strakk’ ser oppover dagen jeg testet positivt

Hadde også litt stikninger i går. Og hadde en episode på kvelden hvor jeg ble kvalm og følte jeg kunne kaste opp. Utrolig at man kan bli så glad av det :wacky: Er første gang jeg har merket symptomer denne gangen (5+6 i dag).

Ømme pupper
Oppblåst følelse i magen
Frysen
Litt murring i magen av og på
Ligamentsmerter
Litt småuggen til tider,men en så lenger ikke direkte kvalm.

Jeg er 4+6 i dag og første gang jeg er gravid. Har hatt en uke med masse smerter. Først trodde jeg at jeg hadde menssmerter men ble bare vondere og vondere. Dro på legevakta og fikk vite at jeg hadde urinveisinfeksjon. Jeg merket ikke en gang at jeg hadde det fordi jeg hadde det så vondt. Penicillin hjelper men fortsatt en del smerter grunnet veldig treg mage, ømme bryster og halsbrann. Håper jeg snart kan få sove en hel natt uten å våkne opp med mageknip

Er det noen av dere med ømme pupper, som pluttselig ikke har ømme pupper lengre?:hilarious: Hilsen frøken stressa

Er det noen av dere med ømme pupper, som pluttselig ikke har ømme pupper lengre?:hilarious: Hilsen frøken stressa
Ja, det går veldig i bølgedaler for meg. Kan gå opptil flere timer uten noe ømhet omtrent, og plutselig stikker det til bare jeg løfter armene for å sette opp håret i hestehale:wacky:

Ømme pupper
Oppblåst følelse i magen
Frysen
Litt murring i magen av og på
Ligamentsmerter
Litt småuggen til tider,men en så lenger ikke direkte kvalm.

Jeg har vert så frysen de siste dagene at jeg har ventet på å bli syk... Hadde aldri hørt om dette symptomet før nå :cool:

Jeg har vert så frysen de siste dagene at jeg har ventet på å bli syk... Hadde aldri hørt om dette symptomet før nå :cool:
Er et ganske merkelig symptom egentlig:p Hadde det sist jeg var gravid også,men tror det ga seg etter noen uker.

Jeg er 4+6 i dag og første gang jeg er gravid. Har hatt en uke med masse smerter. Først trodde jeg at jeg hadde menssmerter men ble bare vondere og vondere. Dro på legevakta og fikk vite at jeg hadde urinveisinfeksjon. Jeg merket ikke en gang at jeg hadde det fordi jeg hadde det så vondt. Penicillin hjelper men fortsatt en del smerter grunnet veldig treg mage, ømme bryster og halsbrann. Håper jeg snart kan få sove en hel natt uten å våkne opp med mageknip
Har du fått tips om duphalac? En litt søt guffe du tar hver dag, ikke farlig under graviditet. Viktig å drikke mye vann. Denne starter bevegelse i tarmen, kommer ut som vanlig avføring, ikke noe sprut. Har alltid det liggende hjemme til barn og voksne som får forstoppelse.
https://www.farmasiet.no/catalog/mage-og-tarm/forstoppelse/duphalac-mikst-667mgml-500,5000034/

Ømme pupper, ømhet/stikninger i lysken, mindre matlyst og masse energi:)

(6+6) Så. Sykt. Kvalm. :depressed: klaret ikke å gjøre noe for hvis jeg beveger meg så kaster jeg opp. Får ikke i meg nok mat eller drikke. Vil bare ligge i senga.

Lurer faktisk på om jeg har klart å få bekkenløsning allerede :banghead:
Det var første symptomet mitt med nr to! Da kjente jeg det i bekkenet som bekkenløsning. Det var da jeg mistenkte graviditeten og tok test :knegg:Men var ikke plaget av bekkenløsning senere i sv.skapet. Med første hadde jeg veldig smerter.

Det var første symptomet mitt med nr to! Da kjente jeg det i bekkenet som bekkenløsning. Det var da jeg mistenkte graviditeten og tok test :knegg:Men var ikke plaget av bekkenløsning senere i sv.skapet. Med første hadde jeg veldig smerter.

åh det var betryggende å høre, takk! :) Var litt plaget med bekken forrige gang også men senere i svangerskapet (gikk seg til med trening av støttemusklatur). Når har innimellom vansker med å komme meg opp og ned i senga så ble litt bekymra for hvordan det skulle gå på sikt :dead: men krysser fingrene for at det gir seg med litt øvelser

åh det var betryggende å høre, takk! :) Var litt plaget med bekken forrige gang også men senere i svangerskapet (gikk seg til med trening av støttemusklatur). Når har innimellom vansker med å komme meg opp og ned i senga så ble litt bekymra for hvordan det skulle gå på sikt :dead: men krysser fingrene for at det gir seg med litt øvelser
Å vøre aktiv var en stor fordel for meg, men det kom naturlig med en 1 åring :knegg:
Skal være aktiv denne gangen også, håper virkelig ikke på bekkenløsning :smiley-angelic001
Krysser fingrene for deg også!

Back
Topp