Symptomer

Tulleklompen

Glad i forumet
Hvordan er det med dere med hensyn til symptomene? Er i uke 11 i morgen, og føler kun kvalmen er igjen. Det er vel sikkert helt normalt, men syns det er litt ekkelt samtidig.

Jeg har kun ømme pupper som gjenstår av mine symptomer [emoji5] eller, er jo stadig på do og magen vokser, men ikke noe kvalm lengre og er heller ikke så trøtt og sliten lengre [emoji5] er 11+3 [emoji173]️

Alt er vel normalt tenker jeg? Er jo snart i 2.trimester, så det blir jo bedre, men skjønner hva du mener [emoji28]

Er til tider kvalm her, men formen er en del bedre ja. Går mye på do, hard mage og puppene er veldig vonde enda. Trøtt og blir fort sliten. Men jeg føler jeg fungerer mye bedre i hverdagen nå. Orker å dusje å gre håret liksom :p det var ikke forgitt noen uker tilbake siden.
Har ikke så mye matlyst da. Så kosten er ikke helt optimal da jeg kan spise potetgull for å døyve kvalmen som kommer. Men det bøir sikkert bedre det også. Er 10+5 og gleder meg så mye til ultralyd om 18 dager:Heartred

Min har blitt verre. Sluppet unna den store kvalmen, men sover ved hver mulighet, blitt EKSTREMT sulten og magen har nærmest stoppet opp.. :joyful:
Bare nyt at du er blitt bedre! Var også bekymret en stund pga få symptomer, og plutselig forsvant de og. Var hos legen og alt stod bra til.:)

Det er visst veldig riktig det folk sier om graviditet.
"Alt er normalt"[emoji23]
Når jeg tenker meg om syns jeg fortsatt alt stinker og jeg går ofte på do, så er jo litt symptomer fortsatt. Og denne kvalmen ser ikke ut til å slippe taket med det første[emoji38]

Jeg er snart 10 uker på vei. Er kvalm, hormonell som bare det, kjempeømme pupper og kjempetrøtt og blir fortere sliten enn det som er vanlig til meg å være :) Men ja, som folk sier, alt er normalt!

Denne tråden var akkurat det jeg trengte nå er 11+4 idag, og syns liksom at puppene ikke er så vonde som vanlig [emoji85] Har sluttet å kaste opp også, men er fortsatt kvalm når jeg står opp, og når det går for lang tid mellom måltider.
Matlysta på middagsmat er fortsatt dårlig også [emoji13]
Gleder meg på ny tul neste uke, kanskje jeg får roa meg litt, å prøve å nyte graviditeten istedenfor å tenke på at alt er galt [emoji23]

Denne tråden var akkurat det jeg trengte nå er 11+4 idag, og syns liksom at puppene ikke er så vonde som vanlig [emoji85] Har sluttet å kaste opp også, men er fortsatt kvalm når jeg står opp, og når det går for lang tid mellom måltider.
Matlysta på middagsmat er fortsatt dårlig også [emoji13]
Gleder meg på ny tul neste uke, kanskje jeg får roa meg litt, å prøve å nyte graviditeten istedenfor å tenke på at alt er galt [emoji23]
Var det med puppene som også gjorde meg bekymret. Men når jeg tenkte meg mer om, så er det jo alltids ett lite symtom til her og der. Har kanskje bare blitt så vant til det. Feks den EKSTREMT gode luktesansen som fortsatt er gjeldende[emoji23]
I dag våknet jeg til murringer i magen, som også gjorde meg redd. Har nemlig ikke hatt det siden uke 6 ellet noe. Men så kom jeg på at det er jo helt normalt det også.
Og all denne bekymringen er vel et ganske godt tegn på alle hormonene når jeg tenker meg om[emoji23][emoji28][emoji23]

Jeg er 10 uker i dag og jeg blir fortsatt veldig sliten hvis jeg gjør for mye. Blir plutselig trøtt på formiddagen og etter middag. Kvalmen har mer eller mindre gitt seg hvis jeg bare spiser i tide, eller ikke spiser for mye [emoji23] Satt senest i går kveld og måtte klemme på puppene for å kjenne om de fortsatt er ømme. Men når jeg reiste meg så strakk livmoren skikkelig på seg. Er noen dager siden sist! Så ingen tvil om at symptomene har roet seg betraktelig ned. [emoji4]

Var det med puppene som også gjorde meg bekymret. Men når jeg tenkte meg mer om, så er det jo alltids ett lite symtom til her og der. Har kanskje bare blitt så vant til det. Feks den EKSTREMT gode luktesansen som fortsatt er gjeldende[emoji23]
I dag våknet jeg til murringer i magen, som også gjorde meg redd. Har nemlig ikke hatt det siden uke 6 ellet noe. Men så kom jeg på at det er jo helt normalt det også.
Og all denne bekymringen er vel et ganske godt tegn på alle hormonene når jeg tenker meg om[emoji23][emoji28][emoji23]

Off ja, værsegod å bli skrullete av alt det her [emoji23][emoji85]

Helt utrolig hvor fort man overanalyserer hver minste lille symptom, både om det har blitt svakere eller sterkere [emoji23][emoji28]
Hadde aldri trodd at jeg skulle bekymre meg så mye over graviditeten som jeg gjør, og hvor mye tanker som er i spill hele tiden.
Formen min har blitt betraktelig bedre etter uke 9, og jeg har egentlig bare vonde pupper og skyhøy puls igjen som symptomer, i tillegg til luktesans (når den ikke er påvirket av forskjølelsen da) og så har jeg jo insane rare drømmer [emoji23]

Skulle bare ønske det var lettere å «go with the flow» og nyte graviditeten/ svangerskapet, ikke bare bekymre seg for den minste lille ting.

Men det er vel nå det passer inn med det kjente budskapet innen graviditet: «det er helt normalt» [emoji23][emoji85]

Jeg er 9+6 i dag. Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer i det hele tatt. Puppene har blitt større, sulten og trøtt. Men ellers ikke vært dårlig i det hele tatt.
Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er i god form, men blir samtidig engstelig for at noe ikke er som det skal være, siden jeg ikke *føler* på meg at noe lever der inne.
Har lest at man kan kjenne mye stikkinger i livmoren rundt denne tiden, da livmoren vokser. Men jeg merker ikke noe særlig til dette heller. Kjenner jeg blir ganske engstelig av å være såkalt symptomfri.
Vurderer å ta en ny UL uke 12, bare for å se at det fortsatt er liv i magen.
Vi fikk se hjertet slå uke 8 :)

Noen flere med lite symptomer her ? Hvordan klarte dere å kjenne på graviditeten før magen kom?

Jeg er 9+6 i dag. Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer i det hele tatt. Puppene har blitt større, sulten og trøtt. Men ellers ikke vært dårlig i det hele tatt.
Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er i god form, men blir samtidig engstelig for at noe ikke er som det skal være, siden jeg ikke *føler* på meg at noe lever der inne.
Har lest at man kan kjenne mye stikkinger i livmoren rundt denne tiden, da livmoren vokser. Men jeg merker ikke noe særlig til dette heller. Kjenner jeg blir ganske engstelig av å være såkalt symptomfri.
Vurderer å ta en ny UL uke 12, bare for å se at det fortsatt er liv i magen.
Vi fikk se hjertet slå uke 8 :)

Noen flere med lite symptomer her ? Hvordan klarte dere å kjenne på graviditeten før magen kom?
Jeg kjente ingen stikkinger i uke 9 heller [emoji6] Jeg hadde vel mest kvalme og ømme bryst. Ikke så mye annet.

jeg har ikke hatt mange symptomer, vært litt kvalm før frokost, men aldri kastet opp. ikke spesielt trøtt, men jeg er 100% sykemeldt så ligger mye på sofaen og ser på tv og slapper av uansett. puppene er veldig ømme noen dager mens helt vanlige andre dager... har sett lille 2 ganger så alt skal være normalt men. er 10+3 :)

jeg har ikke hatt mange symptomer, vært litt kvalm før frokost, men aldri kastet opp. ikke spesielt trøtt, men jeg er 100% sykemeldt så ligger mye på sofaen og ser på tv og slapper av uansett. puppene er veldig ømme noen dager mens helt vanlige andre dager... har sett lille 2 ganger så alt skal være normalt men. er 10+3 :)

Begynt å rumle så i magen, er det normalt? Er mest oppe rett under ribbeina på en måte. Aldri være plaget med det før..

Eneste jeg har igjen er at jeg blir mett utrolig fort. Hadde ømme bryst og sterk kvalme frem til mandag, da var alt borte. Har vært på tul og alt så bra ut, satser på at jeg er bare er heldig som ikke har så mange slitsomme symptomer?[emoji28]

Ømme bryst, kvalme, svimmelhet, ligamentsmerter, tretthet.. uke 12+4. Her håper jeg at det snart roer seg og jeg kan føle mer overskudd! ;)

Da er jeg også bikka 12 uker:Heartred er det flere som våkna en dag og formen plutselig var mye bedre?
Våkna i går med lyst til å dra på tur, ut av huset og møte folk liksom :p ikke orket eller villet det på 2 mnd nå. Måtte ha en powernap hos svigermor i løpet av dagen da og slet max med å sove i går da jeg var litt for sliten.
Puppa er ikke like ømme, litt vonde og fortsatt store. Kjenner på kvalmen og trøttheta om jeg går for lenge uten mat.
Men jeg bekymrer meg jo litt nå, er alt bra med den lille..
Hvordan er formen deres?

Da er jeg også bikka 12 uker:Heartred er det flere som våkna en dag og formen plutselig var mye bedre?
Våkna i går med lyst til å dra på tur, ut av huset og møte folk liksom :p ikke orket eller villet det på 2 mnd nå. Måtte ha en powernap hos svigermor i løpet av dagen da og slet max med å sove i går da jeg var litt for sliten.
Puppa er ikke like ømme, litt vonde og fortsatt store. Kjenner på kvalmen og trøttheta om jeg går for lenge uten mat.
Men jeg bekymrer meg jo litt nå, er alt bra med den lille..
Hvordan er formen deres?

Formen min ble gradvis bedre mellom uke 12 og 13. :) Føler jeg har mye mer overskudd, og kvalmen er roligere - kun få bølger ila. dagen hvis jeg er sliten eller sulten. Ømme pupper har jeg fremdeles, og ligamentsmerter, og er litt tungpustet når jeg går tur - mer enn vanlig.. Føler neste magen vokser litt mer hver dag nå ... ;)

Last edited:
Back
Topp