Symptomer uke 7-8... Hva har/hadde dere?

sukkertoppen

Andre møte med forumet
Overskriften sier vel sitt:)
Jeg er der nå.. i mitt forrige svangerskap hadde jeg flere symptomer på denne tiden.. så lurer litt på når de kommer denne gangen.. kjenner jeg er sliten, litt kvalm og magen er oppblåst..
dere som har født før, har dere fått mage enda?
 
Er 9+2 nå, og har ingen symptomer. Hadde få i begynnelsen, så fikk jeg litt små-uggenhet mellom uke 6 og 8, men så har det gitt seg :)

Nå har jeg ingenting lengre, og fornøyd med det. Magen er kommet, veeeldig tidlig syntes jeg. Fikk ikke mage før i uke 22 sist. Og sist var jeg kvalm fra testen lyste positiv til uke 20. Sånn skikkelig kvalme, lå langflat.. Og hadde ekkel smak i munnen og ALLE symptomene.

Eneste nå er brekninger, om jeg tenker på en lukt, eller ser poden har MASSE mat i munnen brekker jeg meg.. :P
 
Jeg fikk symptomer i uke 4/5 og har ikke gitt seg enda, er 10+5 nå.. Fikk kvalme, tap av matlyst, trøtthet, hodepine og migrene av sjokolade ( Aldri fått det før) Prøvde å spise en bit sjokolade i går, får å si det sånn har jeg hodepine enda.
Kvalmen er mye mindre nå og klarer og spise, men er like trøtt enda, kan legge meg 21.00 og sove til kl 11.00 hverdag, hvis jeg ikke sover på dagen da, da kan jeg legge meg et par timer senere, samboeren min syns det er litt kjedelig og leit, siden jeg bare er dårlig eller trøtt hele tiden, får ikke noe tid sammen.
Men.... Begynner å bli bedre =D
Angående magen så føler meg mest oppblåst egentlig, men klæra mine har uten og spørre blitt mindre, og folk har bagynt og komentere meg, så har vel begynt å titte litt fram..

=)
 
Kvalme og oppkast daglig ,trøtt og blir fort sliten. øme bryst av og til , ikke hver dag.' Masse utflod, tisser ofte.
 
Det eneste symptomene jeg har hatt er trøtthet og kviser.
I uke 4-6 hadde jeg disse murringene men kjenner dem sjeldent nå.
 
I uke 7/8 hadde jeg vanvittig kvalme og var veldig oppblåst, men lite symptomer bortsett fra det. Litt ømme pupper kanskje. Nå er jeg 10+1, kvalmen er bittelitt bedre, puppene ømmere, jeg må oftere tisse (men det kan også være siden jeg endelig klarer å drikke litt) og jeg har fått halsbrann. Magen poppet ut for ett par dager siden og er nå helt tydelig gravidmage og ikke bare oppblåstmage.
 
Hmm... Syns allerede at vekene går litt i surr.. Men i veke 7-8 var nok kvalmen på det verst.. Begynte å gje seg sist veke.. No er eg berre konstant kvalm/uvel.. Men kaster heldigvis ikkje opp lenger.. Magen er kanskje blitt litt rundare, men ikkje sånn at det syntes... Oppblåst... Men er spent på kor lenge eg kan holda det skjult.. Men ingen som forventer det, så då er det litt enkalre:)
 
Nå er jeg kommet til 8+1 i dag, og mine symptomer kommer og går egentlig. De ømme brystvortene er kommet litt tilbake, også er jeg konstant trøtt og sliten. Opplever også en veldig uvelhet før måltid og etter måltid, har egentlig ikke lyst på mat, men så er jeg samtidig lysten på det meste, merkelige greier =)
Har ikke fått mage enda, bare en oppblåst fleskemage som jeg gleder meg til blir litt strammere=)

Forresten, velkommen i klubben! Hyggelig med flere koselige jenter!=)
 
Jeg har allerede gått opp 4kg jeg..... Merker at magen er større, og jeg føler meg veldig oppblåst og "stappa" på en måte. Har utrolig ømme bryster, får skikkelig vondt om noen dulter borti :p
Ellers er jeg trøtt, har dårlig matlyst, føler meg skikkelig "sår" nedover mot livmoren og ja.. Synes det holder :p
 

Rundt uke 7 ble jeg skikkelig kvalm, og kasta opp minimum en gang om dagen. Et par dager klarte jeg ikke holde på hverken vått eller tørt... Sånn har det vært frem til nå. Hadde to akupunkturtimer forrige uke, og det har hjulpet meg enormt! Er så og si kvitt kvalmen, kommer bare når jeg blir veldig sulten eller sliten nå. 

Jeg har vel hatt de fleste symptomer; Økt utflod, litt ømme pupper, trøtt og sliten, hodepine, oppblåsthet... Tja, det er nok for min del...

Magen er bare oppblåst enda, gjør ingenting om magen lar vente på seg en stund til... Vil gjerne holde det skjult en stund til... Men siden jeg er så vanvittig oppblåst så vet jeg ikke rett og slett... Synes jeg såvidt kjenner at det er noe som fyller opp litt mer over symfysen, men vet ikke om det kan være livmoren. Hvis jeg trykker litt forsiktig, så er det en litt rar følelse. Sånn vannseng-aktig hvis dere skjønner.. 

 
Er 8+1 i dag og føler at etter det toppet seg med kvalmen 7+0 så er det blitt bedre (bank i bordet). Bare litt uggen om morgenen og hvis jeg blir sulten nå. Ellers har jeg vonde pupper, lite energi, er trøtt, må tisse hele tida... og promper hele kvelden :p
 
Jeg har vonde pupper, er sulten og har en sykt bra luktesans for tiden....lukter alt..
 
Jeg skulle nok ikke sagt at jeg ikke hadde så mye symptomer for i dag startet dagen med spying, spying og spying  

Jeg synes liksom jeg har fått mage, men så er jeg litt slafsete fra før så kan være ren innbilning.. Jeg husker den kom i uke 17 sist.. så var jo litt tidlig.. men ser fler her har fått tidlig, så er vel ikke umulig!
 
Jeg har rundet 8 uker, og jeg tisser oftere og våkner alltid mellom 04 og 06 for å tisse og drikke litt.

Det murrer litt innimellom, ene uken mye neste uke ingenting - er som om det går fra uke til uke!

Jeg er endel trøtt, men ikke så trøtt som de to siste ukene!

Ømme pupper har jeg hatt siden 3+4 eller noe, og nipplene er alltid stive og litt såre.

Jeg er kvalm på morgenen før jeg får spist og evt. på kvelden når jeg er sulten OG sliten!! Får fort brekninger på morgenen sånn at jeg tror jeg må kaste opp der og da!
 


smama skrev:
Jeg har vonde pupper, er sulten og har en sykt bra luktesans for tiden....lukter alt..


samme her. bortsett fra at puppene bare er litt ømme,ikke vonde.
 
TRØTT! Helt utrolig trøtt! Kunne sikkert sovet hele dagen om jeg hadde muligheten til det!
Og kvalm.. Hadde endel murringer i uke 7.
 
Back
Topp