Symptomer uke 6-7

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Kommer og går de eller? Jeg er 6+3 idag .. og føler meg plutselig veldig lite kvalm og egentlig i fin form.. igår og idag. Bløte pupper også... redd det er dårlig tegn!

Dere??

Helt normalt at det kommer og går :)

Kommer og går de eller? Jeg er 6+3 idag .. og føler meg plutselig veldig lite kvalm og egentlig i fin form.. igår og idag. Bløte pupper også... redd det er dårlig tegn!

Dere??

Jeg føler det helt motsatt :P
I dag har kvalmen vært der for første gang.
Puppene har vært ømme tidligere også, men i dag er de steinharde også.. Er 6+3 :)

Jeg er 6+5 idag, og føler egentlig jeg har lite symptomer hele tiden. Er mye trøtt, har ømme pupper og treg mage, og blir litt småkvalm innimellom. Ellers merker jeg lite, men satser på at alt er som det skal likevel :)
Og det er vel normalt at symptomene kommer og går litt

Er 6+5 idag, og mine symptomer har vært ganske jevne. Har ikke vært plaget med mye kvalme enda, bare hvis jeg har vært slapp med spising og rutiner, eller blir veldig sliten. Merker det best på energinivået. Jeg har alltid løpt og trent veldig mye, men nå er jeg dødssliten av å gå tur. Puppene har vært vonde i en måned snart. Kjenner fortsatt strekkingene i livmora og tar det som et tegn på at det fortsatt vokser :)

7 + 3, kvalme som kommer og går, kommer mest på kveldene egentlig :) Vanvittig treg mage, og ingenting hjelper :O Merkbart større pupper til glede for flere :P Utrolig sliten, drømmer masse og er fryktelig hormonell :) Men alt kommer og går, så for det meste føler jeg meg egentlig normal faktisk :)

6+2 og kvalmen har virkelig satt sine spor. Ingen fryd å være gravid desverre :( Blir legebesøk på mandagen grunnet kvalme. Har gått ned 1 kg på få dager, så håper ikke kvalmen fortsetter like ekstremt som dette i mange uker :/

Jeg er 6+4 idag. Har vært UTROLIG kvalm og sliten den siste uken. Trenger mye mer søvn enn vanlig. Puppene er blitt litt større, er ømme og harde. Slitsomt å holde det hemmelig når man er så dårlig :(
Tror ikke det er så farlig om du ikke har kvalmen lengre. Den kan komme og gå, og noen har den tidlig og andre senere.

Ja idag er liksom kvalmen litt tilbake... er jeg flink å spise jevnt og hele tiden så holder den seg kanskje borte :P
Kvalme er jo uansett no helt pyyyyton! Så skal jo egentlig juble om den holder seg borte!

Er 6+3 i dag. For to dager siden var det vondt i nedre del av mage, i dag lite vondt. Men litt småkvalm fortsatt. Rart hvordan symptom kommer og går... Håper det er normalt :)

Kommer og går her også. Jeg har vært litt bekymret og følt at ikke jeg har vært "kvalm nok". Men etter en prat med mamma, som fortalte at hun hadde vært i fin form hele første trimester både med meg og broren min, så roer jeg meg.

Jeg har vært kvalm noen dager, og helt fin andre dager. Syntes også generelt jeg har lite symptomer. Supertrøtt i ukedagene, og sover etter jobb. Og litt stikking/strekking/småvondt i livmor som er veldig sporadisk. Noen ganger "hogger" det litt til om jeg tar raske bevegelser.

Veldig kvalm og bekkenløsning. Tatt av 2 kg så langt. Håper kvalmen gir seg. Bekkenløsning kan jeg leve med, men den kvalmen orker jeg ikke i 7,5 mnd til! Hadde det med forrige. Håper ikke det blir likt denne gang! Skulle gjerne vært en av dem som ikke har symptomer!

Veldig kvalm og bekkenløsning. Tatt av 2 kg så langt. Håper kvalmen gir seg. Bekkenløsning kan jeg leve med, men den kvalmen orker jeg ikke i 7,5 mnd til! Hadde det med forrige. Håper ikke det blir likt denne gang! Skulle gjerne vært en av dem som ikke har symptomer!
Det er rart med det; vi som ikke har symptomer vil gjerne ha det, dere som har det skulle gjerne vært foruten :)

Det er rart med det; vi som ikke har symptomer vil gjerne ha det, dere som har det skulle gjerne vært foruten :)

Tror likevel de fleste hadde valgt uten om dere fikk kjenne hvor dårlig man kan bli! Når man ligger på sykehus med alle ledninger plugget i for å holde deg i livet blir jeg nesten litt provosert over de som klager på at de ikke har symptomer!

Tror likevel de fleste hadde valgt uten om dere fikk kjenne hvor dårlig man kan bli! Når man ligger på sykehus med alle ledninger plugget i for å holde deg i livet blir jeg nesten litt provosert over de som klager på at de ikke har symptomer!
Tanken er vel heller at det er endel av oss som søker bekreftelse på at alt er som det skal. Ingen grunn til å bli provosert. :) Såvidt jeg har lest her inne er det ingen som ønsker å havne på sykehus

Spesielt når man leser sånt som dette
"Dette kalles ofte "morgenkvalme", noe som kan være litt rart når man ofte er dårlig hele dagen. Du er ikke alene om dette. Hele 7 av 10 kvinner opplever kvalme i begynnelsen av svangerskapet. Det er tross alt gode nyheter, for kvinner som er plaget med kvalme og oppkast, har lavere risiko for å spontanabortere. "
http://www.libero.no/Barnet-ditt/Gravid/Uke-7/

Tanken er vel heller at det er endel av oss som søker bekreftelse på at alt er som det skal. Ingen grunn til å bli provosert. :) Såvidt jeg har lest her inne er det ingen som ønsker å havne på sykehus

Spesielt når man leser sånt som dette
"Dette kalles ofte "morgenkvalme", noe som kan være litt rart når man ofte er dårlig hele dagen. Du er ikke alene om dette. Hele 7 av 10 kvinner opplever kvalme i begynnelsen av svangerskapet. Det er tross alt gode nyheter, for kvinner som er plaget med kvalme og oppkast, har lavere risiko for å spontanabortere. "
http://www.libero.no/Barnet-ditt/Gravid/Uke-7/

Det er to vidt forskjellige ting å væte bekymret fordi man ikke kjenner symptomer, og å ønske man hadde. Og klage på at man ikke har. De fleste som har opplevd hyperemesis, slik som jeg, syns d er lite takknemlig! Så hvorvidt man blir provosert eller ei kan man ikke fortelle noen andre om de skal bli/ikke bli!

Det er to vidt forskjellige ting å væte bekymret fordi man ikke kjenner symptomer, og å ønske man hadde. Og klage på at man ikke har. De fleste som har opplevd hyperemesis, slik som jeg, syns d er lite takknemlig! Så hvorvidt man blir provosert eller ei kan man ikke fortelle noen andre om de skal bli/ikke bli!
Det var nok en lite gjennomtenkt kommentar fra meg, det var slett ikke meningen å tråkke noen på foten. Beklager det. Når det er sagt, så er det ikke noe galt i å ønske at man hadde flere/noen symptomer, det er bare et ønske om bekreftelse på at det faktisk er noe på gang i magen.

Det var nok en lite gjennomtenkt kommentar fra meg, det var slett ikke meningen å tråkke noen på foten. Beklager det. Når det er sagt, så er det ikke noe galt i å ønske at man hadde flere/noen symptomer, det er bare et ønske om bekreftelse på at det faktisk er noe på gang i magen.

Det skjønner jeg. Det er noe helt annet. Du kan få noen av meg :p

6+6 i dag og kvalmen har meldt seg denne uken. Det eneste som hjelper er å spise... Føles bare så feil når man lukter på maten og brekker seg, men det hjelper! Har ikke kastet opp ennå, men tipper det kommer snart. Ellers treg i magen og vondt i rygg og hofter. Mer symptomer enn forrige svangerskap, ser frem mot uke 13-14. Ganske sikker på at de neste 5 ukene blir jævlige.

Back
Topp