Symptomer uke 12-18

RainbowHope

Betatt av forumet
Etter flere tidligere missed abortions er jeg selvsagt litt bekymret for en ny en. Har aldri før gått over uke 12 med liv i magen, så dette er første gang. Jeg fikk høre hjertelyden forrige uke og har vært på 4 ultralyder før det.

Så lurer jeg på hvilke symptomer dere har og hva som er normalt mellom uke 12 og 18?

Mine symptomer (13+6):
- Mer trøtt/sliten
- Spiser mer og blir fortere sulten enn vanlig
- Mindre tålmodighet og kortere lunte
- Smerter i symfysen og korsrygg som kommer og går
- Større pupper
- Fortere andpusten
- Svetter mer/er mer varm
- Kjenner innimellom stikninger i livmorområdet, men ikke så ofte lengre
- En bitteliten kul nederst på magen ❤️

Ser nå at jeg har litt symptomer likevel Tenkte jeg hadde litt lite symptomer og lurte på om jeg bør bekymre meg, men det er kanskje ikke nødvendig? :joyful:
Ser det er en tråd om å kjenne liv allerede fra uke 13. Hvordan kjennes det ut?

Jeg er 15+5 i dag og førstegangs, og kjente lite symptomer før uke 12 og kjenner nesten enda mindre nå i andre trimester.
Har bare litt ømme pupper og litt mer andpusten og buksene er litt strammete. Ellers går jeg rundt og føler meg helt vanlig. Veldig rart! Men var hos jordmor senest i går og vi hørte hjertelyd, så må jo bare slå meg til ro med det. Min mor og svigermor sier de også hadde lite symtomer så det er visst ganske normalt !

Det er så store variasjoner at ingenting og alt er normalt! :D skjønner godt at du er bekymret mtp tidligere men forsøk å senk skuldrene litt, gi deg selv litt tanke/bekymrings-pause. Jeg hadde hypermesis uke 6-10 med konstant 24/7 kvalme og hyppig oppkast. Er nå 14 uker og det har blitt litt bedre men sliter fortsatt med kvalme, kan ikke spise enkelte ting, sure oppstøt etc og Get this...her om natten tisset jeg på meg selv i søvnet! Grøss....så må si jeg misunner dere uten store sympt xD

Etter flere tidligere missed abortions er jeg selvsagt litt bekymret for en ny en. Har aldri før gått over uke 12 med liv i magen, så dette er første gang. Jeg fikk høre hjertelyden forrige uke og har vært på 4 ultralyder før det.

Så lurer jeg på hvilke symptomer dere har og hva som er normalt mellom uke 12 og 18?

Mine symptomer (13+6):
- Mer trøtt/sliten
- Spiser mer og blir fortere sulten enn vanlig
- Mindre tålmodighet og kortere lunte
- Smerter i symfysen og korsrygg som kommer og går
- Større pupper
- Fortere andpusten
- Svetter mer/er mer varm
- Kjenner innimellom stikninger i livmorområdet, men ikke så ofte lengre
- En bitteliten kul nederst på magen ❤️

Ser nå at jeg har litt symptomer likevel Tenkte jeg hadde litt lite symptomer og lurte på om jeg bør bekymre meg, men det er kanskje ikke nødvendig? :joyful:
Ser det er en tråd om å kjenne liv allerede fra uke 13. Hvordan kjennes det ut?
Husker ikke at jeg hadde noen symptomer i andre trimester med førstemann, men denne gangen har jeg fått trøttheten og store og ømme pupper nå :)

Tusen takk for svar, det er godt å høre :)
Veldig glad jeg er i god form og prøver å nyte det. Jeg får prøve å slå meg til ro med at alt sikkert er bra med lille og nyte graviditeten frem til oul ❤️

Jeg er 13+5 og er fortsatt kvalm... har faktisk tatt seg opp igjen denne uka :dead: men hadde det ikke vært for kvalmen hadde jeg glemt jeg var gravid, haha.
Kjenner en liiten kul nederst på magen, men ser det ikke. Har liiiitt problemer med å kjøpe at folk kjenner liv i uke 13, fosteret er jo bare 8-9 cm :P Men folk er vel forskjellige.

Jeg er 13+5 og er fortsatt kvalm... har faktisk tatt seg opp igjen denne uka :dead: men hadde det ikke vært for kvalmen hadde jeg glemt jeg var gravid, haha.
Kjenner en liiten kul nederst på magen, men ser det ikke. Har liiiitt problemer med å kjøpe at folk kjenner liv i uke 13, fosteret er jo bare 8-9 cm :p Men folk er vel forskjellige.
Hadde litt problemer med å tro det selv, men nå sitter jeg her og kjenner noen dult som er helt like som sist bare lenger inne. Trodde jeg måtte ha innbilt meg det, men det kommer ca. hver dag og jordmor sa det nok var liv jeg kjente. Sist kjente jeg litt liv i uke 16 før det tok pause i noen uker og kom tilbake igjen. Da hadde jeg også morkaken foran, denne gangen er det bak :) ❤️

Kjenner en liiten kul nederst på magen, men ser det ikke. Har liiiitt problemer med å kjøpe at folk kjenner liv i uke 13, fosteret er jo bare 8-9 cm :p Men folk er vel forskjellige.
Det hadde jeg også problemer med å tro på, så jeg googlet og googlet da jeg begynte å kjenne de samme bevegelsene som sist graviditet.. Men det kan ikke være noe annet. Kjenner ikke spark/dult, men dersom hele ungen snur seg (tror jeg)...

15+1 her, symptomene mine er trøtthet og slitne korsrygg. Thats it, ingenting sammenlignet med tidligere svangerskap.

Back
Topp