Symptomer som forsvinner - angst for MA

Tropehus

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Vårspirene 2021
Har vært sykemeldt i ca to uker pga kvalme og trøtthet. Kvalmen har vært håndterbar, og har holdt den i sjakk ved å spise ofte. Særlig har den vært ille på kvelden og om natten. Først og fremst har jeg vært trøtt. Usigelig trøtt. Har sovet lange netter 10-12 timer i tillegg til ett par lurer på dagtid.

Nå har jeg ferie og sitter i Hellas og føler at alle symptomer nesten er vekk. Jeg er så og si ikke kvalm, puppene føles mindre og er ikke ømme lenger og i dag har jeg ikke sovet på dagtid. Må heller ikke tisse like ofte som før.. Er så redd for at dette har gått galt (hadde MA i mai) Er i dag 9+2. Er det noen andre som har opplevd at symptomene har avtatt så kraftig omtrent på denne tiden og at alt likevel har vært i orden? [emoji853][emoji53][emoji17]
 
Har vært sykemeldt i ca to uker pga kvalme og trøtthet. Kvalmen har vært håndterbar, og har holdt den i sjakk ved å spise ofte. Særlig har den vært ille på kvelden og om natten. Først og fremst har jeg vært trøtt. Usigelig trøtt. Har sovet lange netter 10-12 timer i tillegg til ett par lurer på dagtid.

Nå har jeg ferie og sitter i Hellas og føler at alle symptomer nesten er vekk. Jeg er så og si ikke kvalm, puppene føles mindre og er ikke ømme lenger og i dag har jeg ikke sovet på dagtid. Må heller ikke tisse like ofte som før.. Er så redd for at dette har gått galt (hadde MA i mai) Er i dag 9+2. Er det noen andre som har opplevd at symptomene har avtatt så kraftig omtrent på denne tiden og at alt likevel har vært i orden? [emoji853][emoji53][emoji17]
Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Det er vanlig at symptomer går opp og ned. Og kvalme er kanskje over bare? Om du ikke har bøyningen tror jeg du skal slappe av. Dette er ikke uvanlig. Men forstår bekymringen din! Skal du være K Hellas lenge? Det finnes jo leger der også med UL maskiner
 
Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Det er vanlig at symptomer går opp og ned. Og kvalme er kanskje over bare? Om du ikke har bøyningen tror jeg du skal slappe av. Dette er ikke uvanlig. Men forstår bekymringen din! Skal du være K Hellas lenge? Det finnes jo leger der også med UL maskiner
Skal være her til 7.september men føler det er så dramaqueen å oppsøke lege. Må bare prøve å roe meg ned.
 
Her går det opp og ned[emoji846] noen dager er jeg nesten helt bra, andre er jeg kjempedårlig. Tok HCG forrige mandag (pga tidligere xu) og den var på 68000, så er veldig gravid iallfall[emoji3] jeg har ikke spydd en eneste gang (ikke med mine to andre heller), er kvalm og har dårlig matlyst, men helt levbart! Er trøtt, ja, men det varierer fra dag til dag om jeg bare er trøtt eller helt tom..

Jeg tror du føler deg bedre fordi du er på ferie og kan slappe av[emoji173] skjønner du er bekymret, men mest sannsynlig er alt i skjønneste orden[emoji846] jeg føler meg bedre nå enn de to andre svangerskapene. Av og til tror jeg nesten ikke på det en gang[emoji38]

Er forresten 8+2
 
Er det ikke slik at symptomene kan forsvinne litt når hormonnivået stabiliserer seg? Mener jeg har lest det[emoji6][emoji1303]
 
Jeg hadde samme symptomer som deg, kvalmen gikk opp og ned gjennom dagen men trøttheten var helt uholdbar de første 6-7 ukene. Nå er jeg i uke 9+3 og føler meg nesten ikke gravid[emoji85][emoji85] et litt met trøtt en vanlig, men fungerer veldig mye bedre[emoji4] Tror du bare skal slappe av og nye ferien til det fulle jeg[emoji4] med alkoholfri drink[emoji484][emoji8]
 
Jeg hadde samme symptomer som deg, kvalmen gikk opp og ned gjennom dagen men trøttheten var helt uholdbar de første 6-7 ukene. Nå er jeg i uke 9+3 og føler meg nesten ikke gravid[emoji85][emoji85] et litt mer trøtt en vanlig, men fungerer veldig mye bedre[emoji4] Tror du bare skal slappe av og nye ferien til det fulle jeg[emoji4] med alkoholfri drink[emoji484][emoji8]
 
Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. I går følte jeg meg nesten som meg selv. Klarte å gå en ganske lang tur, og spiste sjokolade for første gang på flere uker. Og da ble jeg selvfølgelig stressa. Redd MA, fordi jeg også har opplevd det før. Men i dag sto jeg opp til å kaste opp på tom mage, og formen har vært ganske møkk igjen. Så jeg tror det er normalt at det svinger på denne tiden. Etter å ha googlet litt, så ser jeg at mange opplever å bli i bedre form rundt uke 9-10. Kanskje du slapper av mer nå? Sover bedre? Det kan også hjelpe mye på formen. Slapp av og kos deg- plutselig er kvalmen tilbake. [emoji6]
 
Forstår deg så godt, symptomer bekrefter på en måte graviditeten før man kjenner liv. Som nevnt fra andre kommer og går symptomene. Det har jeg erfaring med i de to andre svangerskapene mine. De endte opp med to friske og nydelige barn. Du må selv kjenne på hva som er ditt behov nå, kanskje hadde deg vært godt å bare få det bekreftet med en ultralyd. Kos deg og nyt tiden og ferien[emoji5]
 
Uff, jeg skjønner at du er bekymret! Jeg er like langt som deg, 9+2. Må si at symptomene har variert veldig! En dag er det helt heftig, neste er det roligere... finner ikke noen logikk i det egentlig. jeg synes du skal prøve å nyte ferien, med aller største sannsynlighet er alt i orden. Du får uansett ikke gjort noe fra eller til nå. Kanskje kjøpe noen gravtester å ta for å se at er fremdeles er gravid? Husk at noen ikke opplever symptomer i det hele tatt! Jeg er for eksempel veldig lite kvalm (bare en slags uvel følelse).
 
Her er også varierende symptomer. Frem til forrige uke var jeg konstant kvalm, men må er den nesten fraværende. Men av og til kommer kvalmen , men ikke som før. Fitbit'en min sier jeg fremdeles er gravid da med økt puls. Hadde ting gått galt satser jeg på at pulsen hadde nærmet seg normalen igjen.
 
Tenker det bare har roet seg fordi du er så langt på vei. Og fordi kroppen kanskje slapper av på en annen måte, nå som du er på ferie [emoji6] ikke bekymre deg, det kan du gjøre når du kommer hjem. Nyt ferien!
 
Takk for beroligende ord. Fremdeles synes jeg symptomene er færre og svakere, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Prøver å slappe av men sliter med å sove om kvelden fordi hodet spinner avgårde.
 
Takk for beroligende ord. Fremdeles synes jeg symptomene er færre og svakere, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Prøver å slappe av men sliter med å sove om kvelden fordi hodet spinner avgårde.
Sniker fra november. Jeg mistet alle symptomer i uke 9-10. Er vist da morkaken tar over for plommesekken , og da synker vist hormonene.. det er også derfor det ikke er "hensikt" i å ta hcg på dette tidspunktet. :) husker jeg hadde panikk for jeg ikke lengre var kvalm. Men tok ikke mange ukene før det tok seg opp igjen..
 
Takk for beroligende ord. Fremdeles synes jeg symptomene er færre og svakere, men det er ikke så mye å få gjort noe med. Prøver å slappe av men sliter med å sove om kvelden fordi hodet spinner avgårde.
Skjønner deg godt, samme angsten her altså. I går sank pulsen ennda et hakk og symptomene har roet seg. Livmora føltes også bedre for noen dager siden, så mine forhåpninger har sunket betraktelig.
Men det er ikke noe jeg får gjort noe med, så får bare leve som gravid frem til ul. Det går som det går, eller som far sa vi kan alltid prøve igjen. [emoji173]
 
Her er også varierende symptomer. Frem til forrige uke var jeg konstant kvalm, men må er den nesten fraværende. Men av og til kommer kvalmen , men ikke som før. Fitbit'en min sier jeg fremdeles er gravid da med økt puls. Hadde ting gått galt satser jeg på at pulsen hadde nærmet seg normalen igjen.

Fitbit'en min har også vist stadig økende puls, men før helga begynte den å gå ned mot normalen igjen. Hjelp.. Håper det ikke betyr noe
 
Back
Topp