Symptomer som endrer seg, redsel for MA.

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hei

Jeg lurer på om symptomene vil endre seg mye i løpet av en graviditet?
Jeg er 9 uker på vei, men har ikke hatt så mye plager. I hovedsak har jeg vært oppblåst, følt meg veldig lett stappmett, tisser oftere fordi jeg har drukket mer vann, blitt litt kvalm når jeg begynner å bli sulten, vært sliten og hatt ømme bryster. Jeg har også kjent at det skjer ting der nede, litt type mensensmerter som kommer og går. Alle symptomene veldig milde da.

Den siste uken, kanskje 2, har jeg merket at symptomene har blitt enda mildere og «mensensmerter» har jeg ikke hatt på minst 1 uke.

Er det normalt at symptomene varierer litt? Jeg tenker så mye på det med MA (missed abortion), da er det jo vanlig at symtomene forsvinner. Mine har ikke forsvunnet helt, jeg føler meg fremdeles oppblåst, og blir enda litt kvalm når jeg ikke har spist på en stund eller spiser noe jeg tydeligvis ikke liker lenger. Det er mest det med at krampene er borte som bekymrer meg, for det er jo et tegn på at noe vokser.

Jeg har bestilt time til tidlig ultralyd, i forhold til om noe skal være galt så syntes jeg det er lenge å vente til uke 18-20. Så jeg får jo sett der uansett om alt er som det skal, men det er ikke før om nesten 4 uker, og jeg føler det er en evighet.

Dersom det skulle vært en MA, hvor lenge etter begynner man å blø?

Takk for svar ❤️

Jeg har opplevd 5 MA/sa. og alle har vært veldig forskjellige. Så vanskelig å sammenligne. Men én av dem våknet jeg i uke 5+3 og alle symptomer var borte. Jeg bare kjente det. Dro på privat ul dagen etter og fikk bekreftet av her var det ikke noe liv.
Men i svangerskapet jeg er i nå opplevde jeg det samme i uke 8. Våknet opp uten symptomer, men denne gangen på ul var alt fint. Hele uke 8 gikk jeg uten et eneste symptom. Men i uke 9 kom det tilbake for fult og varte til ca uke 17.

Ved MA fikk jeg pille for å få ut fosteret og gikk ikke mensen før 6 uker senere. Ved spontanaborter begynte jeg bare å blø og var fort i vanlig syklus.

Jeg tror det går fint og symptomene er veldig varierende. Både fra person til person og svangerskap til svangerskap. Noen sier at symptomene ga seg helt over natta i uke 12. Det gjorde det ikke her, ventet og ventet. Begynte å gi seg litt i uke 16, ble bedre I uke 17 og mer eller mindre helt borte i uke 18.

Jeg har opplevd 5 MA/sa. og alle har vært veldig forskjellige. Så vanskelig å sammenligne. Men én av dem våknet jeg i uke 5+3 og alle symptomer var borte. Jeg bare kjente det. Dro på privat ul dagen etter og fikk bekreftet av her var det ikke noe liv.
Men i svangerskapet jeg er i nå opplevde jeg det samme i uke 8. Våknet opp uten symptomer, men denne gangen på ul var alt fint. Hele uke 8 gikk jeg uten et eneste symptom. Men i uke 9 kom det tilbake for fult og varte til ca uke 17.

Ved MA fikk jeg pille for å få ut fosteret og gikk ikke mensen før 6 uker senere. Ved spontanaborter begynte jeg bare å blø og var fort i vanlig syklus.

Jeg tror det går fint og symptomene er veldig varierende. Både fra person til person og svangerskap til svangerskap. Noen sier at symptomene ga seg helt over natta i uke 12. Det gjorde det ikke her, ventet og ventet. Begynte å gi seg litt i uke 16, ble bedre I uke 17 og mer eller mindre helt borte i uke 18.

Takk for svar! ❤️ Det er nok bare bekymringer som gjør at jeg kjenner mer etter. Har det sluttet å vokse så er det jo ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg har jo fremdeles noen symptomer.

Har du hatt svake kramper gjennom svangerskapet?

Hvor fort kan de se på ultralyd dersom det har dødd? Det er så dyrt med ultralyd, og jeg har veldig lav lønn, så jeg prøver å spare så mye jeg klarer.

Takk for svar! ❤️ Det er nok bare bekymringer som gjør at jeg kjenner mer etter. Har det sluttet å vokse så er det jo ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg har jo fremdeles noen symptomer.

Hvor fort kan de se på ultralyd dersom det har dødd? Det er så dyrt med ultralyd, og jeg har veldig lav lønn, så jeg prøver å spare så mye jeg klarer.

Gå til legen din og snakk med den. Jeg for min del har hatt vondt i magen gikk til legen som sendte meg rett til sykehuset for ul.

Sterke kramper?
Egentlig ikke, har hatt litt "mensen smerter" hele veien. Men aldri blødning eller sterke smerter.

Svake kramper står det, ikke sterke Jeg dro på ultralyd dagen etter jeg postet dette innlegget, tenkte det umulig kunne være bra å gå rundt å bekymre seg for det. Ultralyden viste et hjerte som slo i hvert fall og jeg fikk høre hjertelyden. Så da ble jeg automatisk mindre bekymret, ting kan jo fremdeles skje, men så lenge jeg vet det var liv nå, så er det ikke så lenge til neste ultralyd. Takk for svar likevel!

Svake kramper står det, ikke sterke Jeg dro på ultralyd dagen etter jeg postet dette innlegget, tenkte det umulig kunne være bra å gå rundt å bekymre seg for det. Ultralyden viste et hjerte som slo i hvert fall og jeg fikk høre hjertelyden. Så da ble jeg automatisk mindre bekymret, ting kan jo fremdeles skje, men så lenge jeg vet det var liv nå, så er det ikke så lenge til neste ultralyd. Takk for svar likevel!
Varierende symptomer er ikke uvanlig altså,
Fint at det var ett bankende hjerte!

Back
Topp