Symptomer som avtar...

Mekanikerfrue

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
Januarlykke 2020
liker det ikke selv om det nå er normalt. 11+4 idag.
Kvalmen er der men gått ned fra 3 til 1 afipran i døgnet. Puppene er også til å leve med nå.

Mustet symptomene i uke 8/9 fortige gang og kjenner bekymringen kommer krypende selv om symptomene normalt avtar nå...

Veldig lyst på en tidlig ul til men må helt til nabofylket.. ikke noe annet i nærheten og fastlege har ferie ...

Skjønner deg godt. Har du prøvd å høre med doppler? Det hjelper veldig på mine bekymringer. Jeg hører hjertelyd og tenker at «Ja, da lever den i hvert fall», men jeg klarer likevel å bekymre meg for at babyen ikke er frisk osv. Jeg skal heldigvis på ultralyd til uken en gang og så oul 5. august, så det er deilig.

Alt er nok bra <3

Skjønner deg godt. Har du prøvd å høre med doppler? Det hjelper veldig på mine bekymringer. Jeg hører hjertelyd og tenker at «Ja, da lever den i hvert fall», men jeg klarer likevel å bekymre meg for at babyen ikke er frisk osv. Jeg skal heldigvis på ultralyd til uken en gang og så oul 5. august, så det er deilig.

Alt er nok bra <3
Lastet ned på mobilen idag og fant hjertelyd med en gang! Ble jo bare 1000kg lettere med en gang :) :)

Hvis du fortsatt er så kvalm at du må bruke kvalmestillende er i alle fall det ett tegn som ikke er borte. Jeg gikk fra å kaste opp flere gang om dagen til at det nå går noen dager mellom hver gang.
Skjønner du er bekymret når du er vant med mye symptomer men du får prøve å ikke la det ta over. Ta deg en telefon til din jordmor for eksempel hvis du ikke klarer å roe ned de vanskelige bekymringene :happy:

Hvis du fortsatt er så kvalm at du må bruke kvalmestillende er i alle fall det ett tegn som ikke er borte. Jeg gikk fra å kaste opp flere gang om dagen til at det nå går noen dager mellom hver gang.
Skjønner du er bekymret når du er vant med mye symptomer men du får prøve å ikke la det ta over. Ta deg en telefon til din jordmor for eksempel hvis du ikke klarer å roe ned de vanskelige bekymringene :happy:

Kvalmen har gått ned drastisk to siste dagene, igår tok jeg ikke kvalmestillende..

Men er jo 11+5 så er jo normalt nå.. MEN hørte jo en fiiiin hjertelyd :)

Hvordan er det mulig at en telefonapp klarer å finne hjertelyd? :) Det er jo ikke ultralydstråler i en telefon...

Hvordan er det mulig at en telefonapp klarer å finne hjertelyd? :) Det er jo ikke ultralydstråler i en telefon...

Det er dessverre ikke mulig. Det er en "moroapp", men jeg synes det blir litt vel kynisk, for de som har utviklet appen VET jo at det ikke er sant og mange går rett på limpinnen. Hvis man leser anmeldelsene finner de fleste som har prøvd appen "babyhjertelyd" i låret sitt, i sofaen, og i lufta. :P

Det er dessverre ikke mulig. Det er en "moroapp", men jeg synes det blir litt vel kynisk, for de som har utviklet appen VET jo at det ikke er sant og mange går rett på limpinnen. Hvis man leser anmeldelsene finner de fleste som har prøvd appen "babyhjertelyd" i låret sitt, i sofaen, og i lufta. :p

Var vel det jeg også tenkte. :)

Det er dessverre ikke mulig. Det er en "moroapp", men jeg synes det blir litt vel kynisk, for de som har utviklet appen VET jo at det ikke er sant og mange går rett på limpinnen. Hvis man leser anmeldelsene finner de fleste som har prøvd appen "babyhjertelyd" i låret sitt, i sofaen, og i lufta. :p

Ja, dette skal vel litt til for at en mobil skal klare... :P

liker det ikke selv om det nå er normalt. 11+4 idag.
Kvalmen er der men gått ned fra 3 til 1 afipran i døgnet. Puppene er også til å leve med nå.

Mustet symptomene i uke 8/9 fortige gang og kjenner bekymringen kommer krypende selv om symptomene normalt avtar nå...

Veldig lyst på en tidlig ul til men må helt til nabofylket.. ikke noe annet i nærheten og fastlege har ferie ...
Det er jo veldig normalt at symptomer avtar på denne tiden. Jeg har ikke hatt noen andre symptomer enn kvalme, og etter en ganske god helg(mtp kvalme), så fikk jeg sett at alt var i skjønneste orden på ul idag, 11+2.

Jeg har også en app som jeg finner min hjertelyd med :) men ikke babyens. Det står på appen at den er anbefalt å bruke etter uke 30.

Jeg brukte app på mobilen med førstemann :) sjekket også med doppler, å fant hjertelyden på samme sted, samt min puls som helt tydelig stemte.
Var ganske sent i svangerskapet jeg testa det da, men! Prøvde aldri tidligere

Doplere bruker jo ikke ultralyd men forsterker lyder.. tror det er på samme måte med tiny beat.. fant ikke noe puls i sofaen eller låret mitt :)

Back
Topp