Symptomer på vannavgang

VeroE

Flørter med forumet
Hei,
I mitt forrige svangerskap gikk vannet mitt i uke 20. Jeg trodde det var barnet som var på vei. Ingen smerter, men det var vannet som kom. Er nå i nytt svangerskap og tenker mye på dette. Jeg får kontroller ca. hver måned for å sjekke lengden på livmorhalsen. Til nå har den vært innenfor normalen og jeg har begynt på Lutinus tabletter for å holde det under kontroll.

Er det noen symptomer som man kan følge med på når det gjelder for tidlig vannavgang? Er redd for at livmorhalsen brått blir for kort før jeg skal på ny kontroll. Det som skjedde sist gikk fort og jeg kom meg ikke til sykehuset fort nok før vannet gikk. Når vannet først går, så gjør ikke legene noe og det er allerede for sent(altså tidlig i svangerskapet). Er nå i uke 17.

Takker for svar :)

Hei:)

Vannavgang kan en ikke forutse før det faktisk hender. Men det er tegn på fødsel en kan følge med på som om du får veldig nedpress, premature rier, evt mensen murring osv. Flere av disse kan også være helt ufarlig. Forstår det er utfordrende å gå å kjenne etter og engste seg for at det skjer igjen. Men vannavgang kan komme uten forvarsel dessverre.

Ønsker deg masse masse lykke til! Tips ikke nøl med å kontakte sykehuset hvis du er usikker!

Back
Topp