Symptomer på svangerskapsdiabetes?

MorSolsikke

Andre møte med forumet
Jeg skal inn for å sjekke ang. svangerskapsdiabetes på fredag.
Hva er vanlige symptomer på det? Eneste grunnen til at legen vil (jeg føler legen tvinger meg) sjekke det er pga. at jeg hadde en bmi på 29 før svangerskapet. Har bare gått opp 7,5kg til nå i uke 36.
Litt forvirra.. :/

Den grunnen til legen din syntes jeg hørtes veldig rart ut om det er eneste grunnen til det. Symptomer kan være, høyt blodtrykk, proteiner i urin, ødemer, flimring foran øynene, pannehodepine og kvalme er det jeg vet..

Du har jo ikke gått opp mye en gang?!
Jeg ble sjekket for sv.diabetes pga kjempe hopp på symfysemålene fra forrige sjekk til den sjekken jeg da hadde.
Det er ikke noe stress å bli sjekket, men tar tid da. Veldig kjedelig liksom..
Jeg hadde ikke sv.diabetes, er ikke overvektig fra før heller men har gått opp myye mer enn deg i sv.skapet ;).

Eg måtte ta glukosebelastning tidlig i svangerskapet da legen sa det var blitt vanlig å sjekke det hos damer med forhøyet bmi..
Eg fikk litt indikasjon på at eg har det, men ikkje merket noen symptomer...

Hmm, merkelig. jeg hade et blodtrykk på 110/70 sist jeg var hos legen, det er jo ikke i nærheten av høyt. ingen ødemer, eller noen av de andre symptomene du skriver.. '
Får vel bare gjøre som legen sier, men føler selv at alt er som det skal. Så irriterer meg mest at jeg må stå opp tidlig for å sitte på legekontoret fra kl 08 den ene dagen sønnen min starter kl 10 på skolen.. bahhh.. :/

Jeg beklager, men ser nå at jeg leste feil.. trodde det stod svangerskapsforgiftning.. Jeg er visst litt trøtt om dagen :P Så jo nå at det stod svangerskapsdiabetes. Det ble jeg også sjekket for siden jeg hadde bmi på 34, er vanlig å ta glukosebelastningstest om man har over så og så høy bmi (husker ikke hvor høy, lurer på om det er over 27?) Lykke til med testen, det går helt sikkert kjempe fint :)

Back
Topp