Symptomer på kjønn?

Mininirime

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Junilykke 2020 ♡
Aprilspirene 2023
Hei!
Jeg er ute etter symptomer som kan si noe om hvilket kjønn barnet blir. Ikke sånn som kinesisk fødselskart o.l., men kanskje ting dere har erfart eller som kan støttes av vitenskapen :p

Min svigerinne sier ihvertfall at svangerskap med jente er veldig forskjellig fra svangerskap med gutt.
Teorien hennes er at med gutt så blir mors hormonbalanse bedre. Man får fin hud og mindre humørsvingninger.

Derfor tror jeg at jeg har en jente i magen: jeg har fått kviser på brystet og gråt av å se "Innsiden ut" på film...

Noen andre forslag?

Finnes masse "kjerringråd" etc.
For eksempel det du sier ift huden og sånn. At man får uren hud om man bærer en jente og gløder og ser godt ut når det er en gutt.
Magen ikke synlig bakfra når det er gutt, men når det er jente.
Spiss mage = gutt

Det sies også at mye kvalme indikerer jente, men jeg kjenner veldig mange hvor det ikke er sånn.

Jeg har hatt veldig ulike svangerskap med jentene og gutten min. Med jentene har jeg vært kvalm, sliten, mye kviser, halsbrann, bekkenplager og stor vektoppgang.

Med gutten hadde jeg ingen symptomer overhodet med unntak av halsbrann siste mnd, og revnende magemuskler, noe dom var sykt vondt i to år etterpå, men det er jo i grunn ikke noe symptom sånn sett

Forrige svangerskap mente alle at jeg "strålte" og magen var virkelig ikke synlig bakfra, da var det en liten gutt på vei. Denne gangen føles alt anderledes. Har kviser over alt, ingen kvalme (enda) og bare lyst på søtsaker (i motsetning til frukt og grønt sist gang). Vanskelig å si noe om magen enda desverre [emoji23] Så akkurat nå føles det som om det blir jente, men vi får se hva som skjer [emoji4]

Ikke bekkenløsning: gutt
Bekkenløsning: gutt og jente
Spiss mage: gutt og gutt
Rundere mage: jente
Følte meg penest: gutt og gutt
Følte meg mindre pen: jente
La på meg mest: gutt og gutt
La på meg minst: jente

Ikke så stor forskjell på gutte- og jentesvangerskap for meg.

Back
Topp