Symptomer og MA

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei dere.
Er nysgjerrig bare.. Dere som har opplevd MA tidligere. Er det sånn at man da ofte mister graviditetsymptomene? Eller er det sånn at man kan gå lenge med ømme pupper og være kvalm og dårlig, men så viser det seg at forsterket har vært dødt? Altså... er dette med å ha symptomer liksom et godt tegn på at det ikke er MA? Eller har det ingenting å si...
 
Jeg hadde MA i uke 13, fosteret hadde da vært dødt siden uke 8. For meg forsvant symptomene rundt uke 8-9. Husker jeg også hadde på følelsen at noe var galt, uten å kunne forklare hvorfor jeg følte det.
 
Har man ingen form for blødning hvis det skjer en MA? Så man kan gå mange uker uten å vite at det er dødt? :(
 
Jeg ble dårlig i uke 8 den gang, og begynte og blø i uke 12. Da de sjekka på ul var det dødt og hadde vært dødt si uke 8. Jeg var i fin form før uke 8. Så må ha blitt kvalm når det døde tenker jeg.
 
Mistet smått om senn symptomer fra uke nu. Men ble ikke oppdaget før uke13. Da var alle symptomer borte. Embryo dødt i uke 8
 
Jeg mistet symptomer i uke 8, og hadde denne rare ekle følelsen av at noe er galt, på ul i uke 11 så vær fosteret dødt, og hadde vært død siden 8+3. Mitt hcg nivå hadde begynt å synke, så vær bare spørsmål om tid før jeg hadde begynt å blø.
 
Jeg mistet symptomene rundt da fosteret døde da jeg hadde MA. Men hadde generelt veldig lite symptomer da jeg var gravid den gangen.
 
Jeg ble dårlig i uke 8 den gang, og begynte og blø i uke 12. Da de sjekka på ul var det dødt og hadde vært dødt si uke 8. Jeg var i fin form før uke 8. Så må ha blitt kvalm når det døde tenker jeg.
Du, det er veldig rart, for jeg og ble litt sånn mageviruskvalm (vet ikke om det var sånn du ble da) før mine MA. Og jeg hadde to. Jeg tenkte på om det hadde noe med saken å gjøre, spurte gyn, men de bare heiste på skuldrene. Begge døde i uke 9, og det var litt før det jeg var syk begge gangene.
Så til TS. Jeg har hatt så å si ingen symptomer da jeg gikk med datteren min, mens to ganger har jeg hatt symptomer av varierende grad og påvist MA. Så tror ikke du skal tolke symptomer/ikke symptomer (jeg gjør det selv, er bare lettere å gi råd til andre :rolleyes:).
 
Jeg ble også veldig dårlig en dag i uke 8. Hadde ingen symptomer etter det, fant MA på UL i uke 11. Da hadde det stoppet uke 8. Denne gangen er det mer enn nok symptomer for flere graviditeter... fått bekreftet mye liv og ingen MA ennå, vi skal til ny UL i morgen, 14+1.
 
Etter 3 MA har jeg innsett at det er umulig å spå om den er død eller eller ikke. Der eneste man finner det ut på er ultralyd. Den ene gangen hadde jeg mistet symptomer, da ble det tilfeldigvis oppdaget i uke 12, etter hjerteslag i uke 8. Når man nærmer seg uke 12 kan jo symptomer også forsvinne. En annen gang fulgte jeg Hcg utviklingen, den var innen normalen, men ikke helt som forventet, hadde da en følelse av at den var død, noe den var. Har hatt masse symptomer og den har vært død. Hcg stiger jo selv etter at den er død, det har den gjort på meg. Jeg måtte utsette en abort pga et viktig møte, det føltes helt merkelig at jeg hadde fått bekreftet at utviklingen hadde stoppet, men at hcg steg med mange tusen på få dager.
 
Uff ja dette er skikkelig skummelt.... ser jo at de fleste har hatt mA i uke 8 ca så da er vel en tul greit å ta etter uke 9? Det finnes jo ingen garanti uansett da, men de fleste har tydeligvis kjent at noe var galt før tul. Men så er det jo dem som er veldig bekymret og usikker uansett så nei det finnes vel ingen fasit her
 
Back
Topp