Symptomer og kjønn

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Jeg tenkte det kunne være gøy å fortelle litt om symptomene sine (som kan peke i jente eller gutteretning), for så og oppdatere her inne på om symptomene stemte overens med kjønn :-) Gøy og også si noe om magefølelsen.

- Jeg er ikke lysten på feit mat og søtt.
- Foretrekker mer, salt, surt, kaldt, friskt.
- Magen min er mer rund enn spiss.
- Brystene vokste mye helt fra starten i svangerskapet.
- Vært uggen og kvalm, men ikke kastet opp.
- Lagt på meg rundt hoftene.
- Har hatt sterk jentefølelse egentlig siden før jeg ble gravid.

• Elsker
Reactions: CAA
- morgenkvalme og ettermiddagskvalme, kun kastet opp en gang.
- kvalmen kan komme like fort som den går over
- dilla på appelsinjuice og søtsaker
- brystene har vokst sakte men sikkert
- kvisete kropp xD
- hjerteslag 178 i uke 11, og 165 uke 12
- ramzi, skull og nub theory sa jente
- TUL sa trolig jente
- veldig kort lunte

trodde egentlig gutt helt i starten, men nå tror jeg jente, får se ved OUL, blir glad uansett :dummy::dummy1: for en gave det er og få bære frem et barn! Selvom det kan være jævelig i første trimester:hilarious:

- Kveldskvalme
- Magen stikker mer ut nederst så spiss?
- Fort mett, økt lyst på salt mat, særlig fries
- VELDIG kvisete i ansiktet og litt på ryggen
- puppene har vokst minimalt
- På TUL var gynekolog ganske sikker på at det er en gutt :Heartblue

• Elsker
Reactions: CAA
Etter 4 svært forskjellige svangerskap, alle med samme kjønn, så kan jeg skrive under på at symptomer (og kjerringråd og alt det der) ikke er hold i :hilarious: Men støtter det for morro skyld, er jo 50% sjans for at det stemmer overens :)

mer helt klart for morro skyld

Nr.1
- Lite kvalm, mislikte lukten av rødt kjøtt og spiste ikke det av den grunn.
- Sterk halsbrann fra slutten av første trimester og til fødsel.
- Veldig glad i saltet mat. Spiste mye potetgull og stekt egg. Flere liter helmelk on dagen. Fysen på burger og pizza.
- Svært hoven fra 2 trimester og fikk gigantisk nese.
- La på meg overalt, og gikk masse opp. Hadde fortsatt ganske spiss mage som lå nede.
- Fantastisk hud og hår. Ingen kviser(nye).
- Svært dårlig form og lite aktiv.
- drømte om at jeg skulle få jente.
Ut kom jente.

Nr.2
- Forferdelig kvalm, gikk ned i vekt første trimester. Sterk kvalme døgnet rundt frem til uke 13, deretter avtok det 70% .
- Sterk aversjon mot kjøtt, kyllingkjøtt og fisk. Ikke puttet noe i munnen frem til uke 17. Klarte første måltid med kjøtt i uke 17. 4-5 biter med rødtkjøtt også stoppet det.
- Svært glad i tomater, fetaost og salater, veldig glad i grønt og fersk mat.
- ingen halsbrann enda (2.trimester)
- utseende er lite forskjell på, men har fått renere hud(vet ikke om det er fordi jeg sluttet med flere produkter som jeg fant ut at jeg ikke tålte, gikk over til parfymefri ansiktspleie).
- litt hoven, men ikke mye.
- Har ikke lagt på meg ( de kg.jeg mistet i 1.trimester har jeg fått tilbake, men veier fortsatt like mye som før jeg ble gravid)
- har kjemp sterk følelse på at det gutt, drømte om at jeg skulle få gutt.
- gynekolog opplyste at det er 90% sjanse på at det er en jente , men jeg tar det med en klype salt da hun brukte under 1 min på å komme frem til det, pluss at flere jeg kjenner har fått feil kjønn på OUL.

Back
Topp