Symptomer og kjønn

QueenP

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Det er jo mange kjerringråd om at hvis du har de og de symptomene så får du det og det kjønnet:joyful: Så utifra de symptomene dere har, eller evnt magefølelse, hvilket kjønn tror dere at dere får?:rolleyes:

Jeg tror jeg venter gutt:shy: For dette minner meg mest om min forrige graviditet, og da fikk jeg gutt:p Har ikke så mye symptomer annet enn ømme pupper og er litt småkvalm på kveldene.
Mens min første graviditet var jeg kjempe kvalm fram til uke 14, det var jente:joyful:
 
Tja, ut i fra kjerringrådet om mer symptomer med jente så kan det kanskje hende at det er en jente nå. Forrige var gutt og var langt fra så dårlig med han som jeg er nå. Håååper på jente også da, bare for at det hadde vært gøy med en av hver. Blir selvfølgelig glad for begge utfall - blir spennende å se på OUL :):D
 
Hehe, morsomt spørsmål:hilarious:

Dette er min første graviditet det har gått så langt (mistet en gang før veldig tidlig). Jeg føler meg langt i fra fin og opplagt. Er veldig trøtt. Må ha mat jevnlig for å ikke bli kvalm. Er fryktelig kvalm på ettermiddagen/kvelden. Ømme bryster.

Søstra mi har en gutt og ei jente, hun var mest dårlig når hun gikk med jenta. Mora mi tror også jeg bærer på ei jente. Jeg er veldig usikker selv, men ett gammelt ordtak er at ‘jenta tar skjønnheten fra mor’. Og det føles ut som det har skjedd:hilarious::hilarious:
 
Hmm...tipper jente, men dette er min første barn, så blir spennende å se! :happy: Av symptomer er jeg trøtt, litt uggen, ømme pupper og tett i nesen. Vi får følge opp denne tråden etter at vi har fått vite kjønnxsmile9
 
I motsetning til det mange opplever var jeg i veldig fin form med første, som er ei jente. Vi visste ikke kjønn før fødsel sist, og jeg hadde skikkelig magefølelse på gutt. Men det stemte jo ikke.

Denne gang har formen til nå vært mye dårligere. Så kanskje det blir gutt denne gangen da.
 
Da jeg fikk gutt i 2017 var jeg bare litt kvalm.

Da jeg fikk jenta i fjor var jeg mer kvalm og uggen, men kasta ikke opp.

Nå er jeg kun i uke 7, føler ikke på nesten noe kvalme. Jeg trur jeg får en gutt.
 
Denne gangen har jeg vært veldig kvalm i motsetning til sist når jeg fikk gutt. Med sønnen min gikk det mye i søtt som sjokolade, denne gangen klarer jeg nesten bare salte ting. Så kan se ut i følge symptomer at det er en jente denne gangen da ting har vært helt motsatt fra sist :happy: Spennende er det værtfall
 
Tror det er gutt.
Da jeg ventet jente kastet jeg opp fra start til slutt, spøy gjennom fødselen å..:hungover::meh:
Med gutten min, var jeg normalt kvalm frem til uke 14...
Så dette minner mest om den med gutten, spennende å se;)
 
Veldig lyst og si jente, men tror faktisk gutt. Merket ingenting med nr 1 og var kvalm de 3 første mnd med nr 2. og nå er jeg konstant bekymret og kvalm og kaster opp til tider :p
 
Jeg har en sterk mage følelse på jente men det er bare en følelse jeg fikk tidlig! Trodde det sist også og da ble det gutt ❤️:p
Med første var jeg kvalm hele døgnet fra rundt uke 5/6 til uke 12/13 tror jeg.. Da hjalp det å spise og det gjør det ikke nå. Er mye mer kvalm nå enn sist for nå hjelper ingen ting. Blir glad uansett kjønn men jeg elsker blomster, hjerter, rosa, lilla, enhjørninger osv så hadde vært gøy med en av hver ❤️
Blir spennende å se om Martin Lundring klarer å se om det er jente eller gutt 20/5-21 (dagen før bursdagen min) ❤️ da er jeg 13+3 :)
 
Formen er mye dårligere denne gangen, to vidt forskjellige svangerskap til nå hvertfall. Men allilevel har jeg er magefølelse på at dette er en gutt også:happy:
Med sønnen min hadde jeg ingen følelse før TUL, og når jeg så den lille bønna på skjermen var det noe som sa meg at ‘’dette er en gutt’’. Fikk akkuratt samme følelsen på TUL denne gangen, så blir spennende å se:happy:
 
Tør nesten ikke å si det, men tror kanskje ei jente. I mitt forrige svangerskap, var jeg aldri kvalm, jeg fikk plettfri hud, skinnende og mykt hår, og hadde generelt veldig lite symptomer. Fikk en gutt!

Denne gangen har jeg vært kvalm og dårlig siden uke 8. Ser ut som en 14 åring i fjeset, og har ekstremt tørt hår.
 
Tror dette er ei jente. Mer likt forløpet med førstemann (jente) enn med andremann (gutt). Mannen har lyst til å ikke vite kjønn før fødsel, jeg lener mot at jeg tenker det er ok, men ombestemmer meg stadig vekk :joyful: får vente å se om det er mulig å se om 4 uker (da uke 13+4) og hva jeg tenker da... :happy:
 
Det er jo mange kjerringråd om at hvis du har de og de symptomene så får du det og det kjønnet:joyful: Så utifra de symptomene dere har, eller evnt magefølelse, hvilket kjønn tror dere at dere får?:rolleyes:

Jeg tror jeg venter gutt:shy: For dette minner meg mest om min forrige graviditet, og da fikk jeg gutt:p Har ikke så mye symptomer annet enn ømme pupper og er litt småkvalm på kveldene.
Mens min første graviditet var jeg kjempe kvalm fram til uke 14, det var jente:joyful:


Samme som deg, utfra at jeg har like symptomer som gjennomgått graviditet og det var gutt, tror jeg det er gutt.
Jeg har også lest at med jenter er man ofte dårligere. Og jeg er ikke så dårlig, annet enn trøtt og litt uggen til tider.

Men jeg har ellers ingen sterk følelse for kjønn.
Med sønnen vår visste jeg at det var gutt fra starten av.:woot:
Vi har sendt inn Nipt-test, og får svar innen 10 dager, så da vet vi kjønn og. :joyful:
 
Samme som deg, utfra at jeg har like symptomer som gjennomgått graviditet og det var gutt, tror jeg det er gutt.
Jeg har også lest at med jenter er man ofte dårligere. Og jeg er ikke så dårlig, annet enn trøtt og litt uggen til tider.

Men jeg har ellers ingen sterk følelse for kjønn.
Med sønnen vår visste jeg at det var gutt fra starten av.:woot:
Vi har sendt inn Nipt-test, og får svar innen 10 dager, så da vet vi kjønn og. :joyful:
Her tror jeg motsatt med meg :joyful:
Har to jenter fra før og di var jeg helt fin med fint hår fin hud og alt var helt supert! Var litt kvalm di 3 første mnd me nr 2. Men langt fra dette her :woot: nå er jeg konstant kvalm, kaster opp en god del. Og håre er helt fiasko!! Kviser over alt :confused::p
 
Jeg er gravid med nr.6 nå, og har 2 gutter og 3 jenter fra før:Heartred Jeg tror ikke kjønn har noe å si på symtomer jeg, men det er min erfaring:) Jeg har hatt like symptomer og ulike symtomer, både med jentene og guttene, så tror nok det er litt mer komplisert enn som så:rolleyes: Jeg har også gjettet feil kjønn alle gangene hittil:hilarious: Så denne gangen har jeg ikke giddet å gjette;)
 
Ingenting er likt mellom denne graviditeten og den forrige, så ingenting kan sammenlignes. Det ble ei jente.
Vi blir fornøyde uansett, men har jo veldig lyst på en lillebror, da... :shy:
Men jeg tror jeg får ei jente til.
 
Jeg har ganske like symptomer denne gang som første gang, unntak at denne gang har jeg vært KJEMPE kvalmen i 1mnd, forrige var litt morgenkvalm to uker.
Og jeg ha ikke ømme pupper, jeg hadde SUPER ømme pupper forrige gang! Så jeg har kansje fått en guttefølelse, forrige var jente:hilarious: jeg er så spent:facepalm:
Jeg vet samboer inners inne ønsker gutt siden han har 3 jenter, men stas for storesøster siden hun bare er 6mnd og mulig vil få en ganske god vennine/søster så tett og leke med oppigjennom årene! Så jeg er så spent:nailbiting::hilarious:
 
Back
Topp