symptomer og kjønn?

Cassy90

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Vårspirene 2021
Til dere med fler:
Har DU hatt samme symptomer i svangerskap der du har bært på samme kjønn?

grunnen til at jeg spør er at min start på svangerskapet er klin likt som sist (mitt første svangerskap). Jeg vet jo at slike myter/tanker kan slå begge veier.. Nysgjerrig som jeg er klarer jeg allikevel ikke å legge det helt fra meg. Så litt empiri til teorien hadde vært artig :p

Mitt svangerskap er klinlikt som med guttungen.. så forventer å få en gutt til! Men kan være vi blir overasket!

Med jentene varte HG mye lenger. Var sengeliggende og Kastet opp fra uke5 til uke 20/21 med dem. Med ende gutten fra uke 6-13 med andre gutten kastet jeg kun opp 3 ganger, men var mega kvalm fra uke 8-16. Og fikk lyst på salt med guttene, og søtt med jentene. Med guttene har jeg vært mer følsom og tyr fort til tårene:sad010. Med jentene var jeg et sinna hormontroll uten like:angry4:smiley-angelic008Fysisk i super form med guttene, dårlig form med jentene og orket lite.

Har helt like symptomer som sist, bare at forrige svangerskap spydde jeg. Nå er jeg bare veldig kvalm. Har gutt fra før.

Jeg har en av hvert kjønn og alt var likt! Det eneste som var forskjell var at jeg la på meg mer med gutten. Hjertelyd, mageform, kvalme og samme cravings. Vi visste ikke kjønn med jenta så jeg var overbevist om at det var en gutt også siden alt var likt:)

Kvalmen er eneste forskjellen jeg har merket meg, var mye kvalmere og kastet opp masse når jeg var gravid med jente, mens med guttene var jeg enten helt fin, eller kvalm ved bilturer og sult.

Var nettopp hos jm og hun sa at det er av usikker grunn veldig ofte mer kvalme hos dem som er gravide med jenter enn gutter. Så hun sa at du er ca 7 uker og så å si ingen symptomer så det kan være tegn på gutt.

Med sønnen i magen var jeg kvalm noen få uker med oppkast.

Med dattera var jeg ekstremt kvalm og kastet opp i over 20 uker... Helt j....

Nå er jeg foreløpig symptomløs

HG i alle tre svangerskap til uke 16/17, jenter alle gangene

Har 2 gutter å helt ulike svangerskap. Med 1 var eg ikkje kvalm å hadde ingen plager. Med nr 2 var eg døds kvalm fra uke 6-25, etter kvalmen gav seg kom bekkenløsningen.

Har to gutter med ekstrem svangerskapskvalme BSL meg. Så hos meg stemmer det ikke at man er mindre kvalm med gutter

To jenter. Helt ulike svangerskap. Ingenting med nr en. Kvalme og bekkenløsning med nr to. Så min erfaring er at det ikke stemmer :joyful:

Med gutt var jeg kvalm, kasta opp hver morgen/dag fra ca uke 6-17. Med jente kasta jeg ikke opp, og hadde et helt annet svangerskap de første ukene.

Til dere med fler:

grunnen til at jeg spør er at min start på svangerskapet er klin likt som sist (mitt første svangerskap). Jeg vet jo at slike myter/tanker kan slå begge veier.. Nysgjerrig som jeg er klarer jeg allikevel ikke å legge det helt fra meg. Så litt empiri til teorien hadde vært artig :p

Var kjempedårlig hele første svangerskap med jente. Har vært i relativt fin form denne gangen med gutt :p

Til dere med fler:

Jeg har det helt likt som med mine to forrige svangerskap, to gutter.

Stikninger/luftsmerter i magen, trøtt, sulten som en hest, vooonde pupper og kort lunte :hilarious:

Back
Topp