Symptomer nå vs tidligere graviditeter

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har vært gravide før, hvordan er dette svangerskapet vs det/de tidligere? Jeg lurer spesielt på om symptomene "slo inn ca på samme tid?

Jeg er 4+5 i dag og i uforskammet god form, kjenner tidvis litt murringer/strekk i livmor, lett kvalme ved stress og når jeg er sliten. Ellers er alt normalt, tror ikke jeg ville mistenkt en graviditet på symptomene hvertfall. Sist var jeg sinnsykt sliten og trøtt og meget kvalm. Kvalmen kom snikende og var verst fra 6+0 til 9+0. Men jeg husker ikke helt når symptomene meldte seg. Så nå lurer jeg på om jeg kan være heldig å slippe billig unna denne gangen eller om jeg bare er for tidlig ute enda ;)
Testene mine er forøvrig veldig sterke ift svangerskapslengde, så det er ikke noe å si på mengden hcg hvertfall.

Så deilig å føle seg i fantastisk form[emoji4][emoji1303]satser på det varer helt til juli 2018[emoji16] Mine sikreste tegn ved i begge graviditetene er tett nese og halsbrann:) Disse symptomene kom med en gang før positiv test. Har også vært litt trøtt begge gangene, men denne gangen har jeg siste uken vært mer uvel og småkvalm i tillegg. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg:)

Så deilig å føle seg i fantastisk form[emoji4][emoji1303]satser på det varer helt til juli 2018[emoji16] Mine sikreste tegn ved i begge graviditetene er tett nese og halsbrann:) Disse symptomene kom med en gang før positiv test. Har også vært litt trøtt begge gangene, men denne gangen har jeg siste uken vært mer uvel og småkvalm i tillegg. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg:)
Hvor langt på vei er du nå?
Hadde vært fantastisk med god form hele veien, selv om jeg sikkert kommer til å bli engstelig pga det også ;)

Hvor langt på vei er du nå?
Hadde vært fantastisk med god form hele veien, selv om jeg sikkert kommer til å bli engstelig pga det også ;)

Er 6+3 i dag[emoji4] har hørt om mange som har hatt fine svangerskap uten alt for mange plager. En bekjent av meg har tre barn og var i fin form alle svangerskapene[emoji4]

Last edited:
Med nr 1 merket jeg ikke så mye før jeg ble kjempe kvalm i uke 6. Det varte til uke 9. Så kom bekkenløsning, sterke kynnere +++++
Med nr 2 var jeg kvalm før positiv test til uke 38. + en ganske turbulent start hvor vi trodde alt kom til å gå dårlig.
Med nr 3 (første gang) var jeg i fin form - litt fortere sliten fra uke 6-7, (andre gang) kastet opp før ikm, (tredje gang) merket ikke så mye og nå fjerde gang ble jeg ekstremt sulten før positiv test(men trodde ikke jeg var gravid), så i uke 4+3 ca kom blodtrykksfallene jeg har hatt med de to andre hvor svangerskapene har gått bra og små kvalm om jeg ikke får mat + EKSTREMT trøtt. Det har jeg aldri vært :P

Første svangerskap hadde jeg ingen symptomer annet enn tett nese, blødende tannkjøtt, litt murringer og utelatt mensen. Var skikkelig sulten hele tida og ingen kvalme i første svangerskap. Dette svangerskapet begynte også med det samme, men også litt kvalme ganske umiddelbart og manglende matlyst. Har nå også en del mer murringer/hoven og en slags stølhetsfølelse! :-)

Last edited:
Forrige svangerskap begynte vel kvalmen i uke 6, mener jeg å huske. Nå begynte jeg å brekke meg og kaste opp allerede flere dager før uke 3. Rett etter eggløsning. Hadde aldri trodd det var mulig. Er 7+4 nå og sykemeldt. Trengte ikke sykemeldes for kvalmen sist. Men var kvalm fram til en uke før fødsel. Og ingen matlyst. Dårlig matlyst nå også.

Føler jeg har veldig sterke symptomer denne gangen, og flere begynte veldig tidlig. Pupper og murring f.eks. Før har det kommet etter ikm. Jeg føler meg i elendig form, humøret er så som så, men klarer å gjøre det dagligdagse enda. Veldig trøtt. Glemmer endel ting da. 5+6 idag.
Føles litt anderledes enn tidligere.

Med sønnen min på 7 hadde jeg svært lite. De fem gangene etter som jeg har mistet har jeg vært dritt dårlig og kastet opp, hatt vondt i puppene osv. Nå stikker det litt i puppene av og til, jeg er så og si ikke kvalm. Bare litt av og til. Eller er jeg bare sykt hissig. Er nok gutt denne gangen også [emoji23]

Første gang sov jeg di første 12 ukene, tror det var jernmangel. Fin form, men veldig tung.
Andre gang taklet jeg ikke lukter og alt gjorde meg kvalm og uvel. Tung da også, men fin form og trente stort sett hele svangerskapet.
Tredje gang var jeg i flott form, men fikk bekkenløsning i uke 11. skikkelig tung med et eksplosivt humør.
Fjerde gang merket jeg rivingen i bekkenet før positiv test. Jeg viste jeg var gravid da. Jeg fikk ikke bekkenløsning det svangerskapet.
Femte gang, 5+3 i dag, merker blodtrykksfall, hodepine, og svimmelhet. Humørsyk og humøret skifter fortere enn været.

Felles for dem alle er økt utflod, sorry, men himla irriterende. Aldri merket noe på puppene borstett fra at de endrer fasong ila de mnd. Jeg blir fort sliten og andpusten.
God følelse denne gang, så håper virkelig det stemmer <3

Har mere symptomer denne gang enn første svangerskap. Men første hadde jeg så å si ingen symptomer annet enn kvalme som kun var i uke 8. Ingen cravings eller ting jeg overhodet ikke klarte av lukter/mat.

Denne gangen kom ømme bryster veldig tidlig og mensmurringer. Pluss kvalmen meldte seg 5+6.. merker også veldig på humørsvingninger og at jeg gråter av ingenting. Sånn var det ikke med nr 1.

Jeg har ganske like symptomer denne gangen som sist utem at kvalmen ikke er like kraftig denne gangen (enda) og varte til uke 13 :hungover:

Jeg er jo blitt smitta av frøkna da så jeg er forkjøla i tillegg og føler meg helt elendig akkurat nå:sorry:

Jeg har hatt litt mer ligamentsmerter og er trøtt hele tia, men ellers lite symptomer :) Kvalmen har komt krypende de siste 2 ukene, men håper den ikke blir like ille denne gangen. Og jeg har ømme bryster :eek: det hadde jeg ikke sist!

Jeg har ganske like symptomer nå som tidligere graviditeter. Trøtthet, litt småuggen hvis lenge mellom måltid og ømme bryster kom tidlig. Og humøret er svært ustabilt...Så satte kvalmen skikkelig inn i helga, rett før 7 uker, akkurat som tidligere. Er 7+1 i dag.

Likt som sist. Lite symptomer. Føler mindre murringer nå enn sist gang. Liker det egentlig ikke. Ellers kanskje litt mer kveldstrøtt. Kanskje noe med første barn som står opp veldig tidlig :p

Jeg merker ingenting. Mulig litt trett og litt murringer hvis jeg legger godviljen til... lurer veldig på om der faktisk er noe inni der.. 6+1 idag. Men ved forrige svangerskap fant jeg det ikke ut før uke 6, så det kommer nok:)

Takk for svar alle sammen! Fascinerende hvor ulike svangerskap er altså!
Her har jeg hatt litt mer symptomer i dag, mer trøtt og kvalm av å ta toget og på kvelden.

Back
Topp