Symptomer med mer

Jeg er førstegangsgravid, alt er nytt og jeg har mange spørsmål..
Jeg er i dag 5+2 og har den siste uken slitt mye med magesmerter på nettene. kommer ca hver 3 time på natten og varer i 15-20 minutter. andre som har dette? er det normalt? jeg vil legge til at jeg ikke har hatt noe blødninger eller slike smerter på dagtid (da jeg er oppe å går) Er det dette som beskrives som "utvidelse av livmoren" ? blir så beskymret.
Jeg har også slike smerter. I natt våknet jeg av de . Er en blanding mellom menssmerter og luftsmerter kjennes det ut som! Skikkelig vondt og kjennes nesten ut som alt bare støtes ut... men har googlet masse og det er visst normalt .

Jeg har også slike smerter. I natt våknet jeg av de . Er en blanding mellom menssmerter og luftsmerter kjennes det ut som! Skikkelig vondt og kjennes nesten ut som alt bare støtes ut... men har googlet masse og det er visst normalt .
jeg har også googlet masse men blir aldri helt smart på smertene. har tenkt som så at så lenge de bare kommer på natten å ikke kronisk å at det ikke er bllødninger så er det vell normalt, men det føles ut som alt er på vei ut! har du tips på hvordan de går forstere over? har prøvd med varmeteppe på magen, og kald klut men synes egnetli ikke det hjelper

jeg har også googlet masse men blir aldri helt smart på smertene. har tenkt som så at så lenge de bare kommer på natten å ikke kronisk å at det ikke er bllødninger så er det vell normalt, men det føles ut som alt er på vei ut! har du tips på hvordan de går forstere over? har prøvd med varmeteppe på magen, og kald klut men synes egnetli ikke det hjelper
Jeg må ligge på magen . Har også funnet ut at jeg må unngå kullsyre og alt som gir luft i magen :)

jeg har vondt bekken, ømme pupper.. og en del murringer.. MEN jeg har nå i 2 dager hatt det om minner alt for mye eggløsningssmerter!!! Ikke ligament smerter, da de er mer konstante. Er på begge sider, så tror ikke det kan være en EXU heller. men klarer ikke google meg til andre som har opplevd det. Så får mer og mer bange anelser om at jeg kanskje ikke er gravid lengre i d hele tatt :nailbiting:

Jeg hadde det første graviditet, og det var en blanding av ligamentsmerter (at livmoren utvider seg) og luft i magen. Det er ganske smertefullt å ha luft i magen, så pass på hva du spiser - fordøyelsen endrer seg når man blir gravid :)

Kan legge til at jeg til slutt ble forstoppet og måtte bruke lactulose for å få gang på magen igjen..

Jeg hadde det første graviditet, og det var en blanding av ligamentsmerter (at livmoren utvider seg) og luft i magen. Det er ganske smertefullt å ha luft i magen, så pass på hva du spiser - fordøyelsen endrer seg når man blir gravid :)

Kan legge til at jeg til slutt ble forstoppet og måtte bruke lactulose for å få gang på magen igjen..
Skriver under på laktulose! Jeg var ikke forstoppet, men hadde så sterke luftsmerter at jeg lå i fosterstilling og gråt daglig. Laktulose reddet meg, for å si det sånn, og den står allerede klar sånn i tilfelle. :P

Er mye kvalm og mister matlyst av det. Egentlig litt rart ettersom jeg er sulten hele tida. Jeg er også "oppmerksom" på livmorsområdet. Kjenner at den er der, på en måte. Er det noen som har erfaring om når kvalmen gir seg?

Kvalmen er på plass, pga operasjon i fjor så får jeg ikke til å kaste opp, så jeg brekker meg heller :rolleyes: Veldig plagsomt... og er super trøtt, men dette kan være pga lav hb, så skal ha kontroll igjen av hb om 2 uker :rolleyes: Må ta ekstra tilskudd av jern også :p Velkommen enda tregere mage :p

Skriver under på laktulose! Jeg var ikke forstoppet, men hadde så sterke luftsmerter at jeg lå i fosterstilling og gråt daglig. Laktulose reddet meg, for å si det sånn, og den står allerede klar sånn i tilfelle. :P
Står klar på kjøkkenet her også :P

Jeg er førstegangsgravid, alt er nytt og jeg har mange spørsmål..
Jeg er i dag 5+2 og har den siste uken slitt mye med magesmerter på nettene. kommer ca hver 3 time på natten og varer i 15-20 minutter. andre som har dette? er det normalt? jeg vil legge til at jeg ikke har hatt noe blødninger eller slike smerter på dagtid (da jeg er oppe å går) Er det dette som beskrives som "utvidelse av livmoren" ? blir så beskymret.

Sånn type menssmerter og stikninger er vanlig og er utvidelse av livmoren ja. Kan godt hende det skjer like mye på dagen men at du ikke merker det fordi du er i aktivitet. Hvis du er bekymret eller noe må du allikevel kontakte jordmor eller lege som kan svare deg sant :hello

Back
Topp