Symptomer gutt vs jentebaby

Pionb

Glad i forumet
Novemberlykke 2022
Hvilken symptomer hadde du med jente/ gutt vs nå?

gikk med jente sist, var ekstremt kvalm hele svangerskapet , cravet bare sunne ting og grønnsaker, fisk osv. ble dårlig av alt annet.

nå er det noe annet gitt:) ikke spes kvalm, spiser det meste dog t r ø t t!
 
Med gutten min hadde jeg enormt mye halsbrann men ellers fin form, spiste junk, sjokolade, is etc.

Med jentene var jeg kvalm og kastet opp. Spiste gulrot, isbiter, appelsiner, drakk vann og appelsin juice.

Nå er jeg helt fin i formen, bare litt kvalm på morgenen. Spiser masse frukt og drikker vann og appelsin juice helst.
 
Hvilken symptomer hadde du med jente/ gutt vs nå?

gikk med jente sist, var ekstremt kvalm hele svangerskapet , cravet bare sunne ting og grønnsaker, fisk osv. ble dårlig av alt annet.

nå er det noe annet gitt:) ikke spes kvalm, spiser det meste dog t r ø t t!
Min mor - kvalm og oppkast hver eneste dag fra start til slutt med meg. Med min lillebror merket hun ikke at hun var gravid, annet enn at magen vokste og at mensen uteble liksom :joyful:

Min venninne har 2 jenter, merket ingenting. Cravet epler med begge.
Jeg har en sønn og jeg var då dårlig og prøvde alt legen min kunne skrive ut for kvalmen men ingenting hjalp. Kvalmen lettet i uke 21, men var småkvalm hele svangerskapet etter uke 21 også!

Veldig fascinerende å se hvor stor forskjell det er
 
Min mor - kvalm og oppkast hver eneste dag fra start til slutt med meg. Med min lillebror merket hun ikke at hun var gravid, annet enn at magen vokste og at mensen uteble liksom :joyful:

Min venninne har 2 jenter, merket ingenting. Cravet epler med begge.
Jeg har en sønn og jeg var då dårlig og prøvde alt legen min kunne skrive ut for kvalmen men ingenting hjalp. Kvalmen lettet i uke 21, men var småkvalm hele svangerskapet etter uke 21 også!

Veldig fascinerende å se hvor stor forskjell det er

store forskjeller! Ingen fasit:p
 
Av det jeg husker:
2 gutter: Smålig kvalm, godteri hekta. (Var veødig lite symptomer husker jeg)

denne runden har hittil vært: ofte kvalm, sulten heletiden og spiser heletiden men er ingenting som frister, godteri frister absolutt ikke, veldig ømme pupper, veldig mye ligamentstrekking på både venstre og høyre side, kviser.. også sto jeg nesten og gråt på apoteket idag da hun sa de ikke hadde medisinen jeg skulle ha :laughing002 det har jeg aldri opplevd før.
Er ganske sikker på gutt her også for det er bare guttebarn på hans side og jeg har 2 fra før, så har egentlig lagt skyld på ny mann som forårsaker symptomene :laughing002
 
Jeg har to gutter fra før. Var i strålende form begge svangerskapene med de! Jobbet fullt fra start til slutt, cravet te med honning og epler med eldste og slush og vannmelon med minste.

Men nå derimot ….
Vært kvalm siden før positiv test ish 7 dpo, bare lyst å sunn mat og takler ikke fast food. Noe jeg generelt ikke er kjempe fan av heller .:hilarious::hilarious:
Blir spennende å se om dette er en jente…
Mamma spøy med meg i 5 mnd, ingenting med broren min:happy::p
 
Mamma kastet opp i 3 måneder med alle sine barn (1 jente og 2 gutter). Hun måtte ha grønne epler med meg og ananas med siste gutten.

Med min nr 1 som var gutt hadde jeg like symptomer som nå: kvalm når jeg er sulten (men aldri på morgenen av en eller annen grunn), sulten hele tiden, trøtt, ømme og voksende pupper, oppblåsthet. Så om symptomene er noen indikasjon så blir det gutt igjen.
 
Her har jeg ingen følelse på hvem mageboeren er. Har en sønn fra før. Husker jeg var kvalm typ en dag med han. Men hadde svangerskapsmigrene og bekkenløsning fra uke 11.

dette svangerskapet så langt har jeg kun spydd en gang. Er kvalm store deler av dagen og har en enorm sultfølelse. Det eneste som fungerer er mat! Har i tillegg tidlig bekkenløsning og svangerskapsmigrene, så det er jo likt.

så kaaaan jo være en jente denne gangen.. hvis de sier at svangerskapene oppleves forskjellig ut i fra kjønn. Men samtidig er det jo veldig likt :happy:
 
Back
Topp