Symptomer - flergangsgravide

Montro93

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Dere som har vært gravide før... Har dere de samme symptomene som i tidligere svangerskap? Hva er eventuelt annerledes denne gangen? :happy:
 
Jeg har noen av de samme, men med lillebror fikk jeg vondt i den ene hofta før positiv test og det varte helt ut. Også fikk jeg dilla på oboy noe som jeg fikk igjen denne uken fant ut i dag at jeg var gravid. Begynner også tidlig med kvalme i alle 3 graviditeten, trett og sliten dette er noe.
 
Jeg har mye ligamentsmerter. Det hadde jeg sist også.
 
Foreløpig like få symptomer :p greit å huske at jeg ikke merket noe særlig sist heller, så blir jeg ikke like stressa over å ikke være annet enn litt trøtt.
 
Dette er vår nr 2 på vei.
Var mer kvalm sist (så mye at jeg ble sykemeldt) , men er mer trøtt enn kvalm denne gangen :)
Eller har jeg endel murringer og det synes jeg og huske jeg hadde sist også.
 
Mine 2 første svangerskap var som natt og dag. Med nummer en hadde jeg hyperemesis og var super kvalm fra start til slutt. Da hadde jeg ikke noe vondt i ryggen, men det kan være fordi jeg nesten ikke rørte meg pga kvalmen.

Med nummer 2 var jeg kun kvalm i 9 dager, hadde ikke hint av kvalme etter det, men fikk etterhvert veldig problemer med ryggen.

Denne gangen ligger det an til at jeg får det beste fra begge verdener. Jeg er både kvalm og har vond rygg :hilarious:
 
Så lenge siden så husker ikke helt, men tror det var ganske likt. Symptomene kom litt senere i svangerskapet. Var mye svimmel og uvel fra ca 10 uker og utover. Husker jeg hadde mye menssmerter som nå for var redd for å miste alle gangene.
 
Nr 2 på vei nå, veldig tidlig enda (4+3), men veldig likt sist jeg var gravid. Litt ekstra trøtt, mye murringer. Eneste forskjellen er at korsryggen har vært vond og kjennes ut som det allerede begynner å bli verre, hadde ikke vond korsrygg før helt på slutten sist. Håper formen holder seg grei lenge enda :)
 
Nummer 3 på vei her, og jeg er så kvalm:sick006 Med nummer en var jeg kvalm bare noen få dager, men hadde bekkenløsning fra tidlig i svangerskapet og halsbrann fra h******. Med nummer 2 var jeg kvalm fra uke 6, halsbrann tok over i uke 14 og det hele endte med at jeg gikk ned 17 kg ila svangerskapet. Denne gangen ble jeg kvalm 5+0 så jeg er veldig spennt på hvordan det blir fremover og hvor lenge jeg greier å gå på jobb. Sliter allerede med å komme meg igjennom dagen pga kvalme og brekninger. Har også fått litt lavt blodtrykk, 93/61 og er en del svimmel og trøtt pga dette.
 
Med første var jeg ikke kvalm en dag, hadde ikke vondt noe sted, la på meg 5 kg. Nr 2 veldig kvalm og bekkenløsning. Tredje svangerskap var det ulvehunger, sykt kvalm på kvelden og syyk metallsmak i munnen fra før positiv test (dette svangerskapet endte i uke 20) Nå har jeg igjen denne metallsmaken og kvalmen på kvelden, samt veldig vondt i ryggen..?! Og trøtt, ekstremt trøtt! Så..svangerskap kan være veldig ulike..... :joyful:
 
Første gang jeg var gravid kjente jeg fint lite. var litt svimmel noen ganger. Det endte i SA i uke 9, så det varte jo ikke veldig lenge.

Med sønnen var jeg trøtt og kvalm i starten, generelt helt slått ut fra uke 5 til 22..! Noen dager orket jeg knapt å komme meg fra senga til sofaen... Forferdelig kjipt! Da formen kom litt tilbake ble jeg veldig plaget med kynnere og bekkenvondt. kiropraktor hjalp, men det var vanskelig å bevege seg noe særlig. mest pga at jeg måtte stoope hver 5. meter pga kynnere. halsbrann på slutten.

De to korte svangerskapene mellom nå og sønnen har jeg vært veldig trøtt, ellers lite symptomer. ikke noe særlig kvalme som jeg husker.

Nå er kvalmen og uvelhet slått til skikkelig, og jeg er mye trøtt og sliten. Orker lite, må stadig legge meg ned på dagtid. ull i hodet. Har ikke spydd enda, men lukter og ekle syn gir skikkelig brekninger. og noen ganger kommer det bare plutselig en kvalmebølge. Tisser hele tiden. Kjenner lite i magen nå, men da jeg lå flat i sta kom det kjente presset fra livmor (?) mot magen = mer kvalm..
 
Sist hadde jeg særdeles lite symptomer i starten av graviditeten, kun murring mener jeg. Nå er jeg derimot veldig mye trøtt :sleep011 Var en del uggen tidligere, men det har avtatt. Også mindre murring nå enn det var helt i starten. Er litt bekymret...
 
Mye som er likt, selv om det er tidlig i denne graviditeten enda. Er utrolig kvalm (spyr heldigvis ikke) og må spise jevnlig for å holde det i sjakk. Er også utrolig trøtt og sliten.

Det som er ulikt, er at jeg hadde utrolig mye utflod (TMI? :p ) forrige gang. Trodde hele tiden at jeg hadde begynt å blø, for det kjentes sånn ut. Det har jeg ikke merket noe til nå. Har heller ikke spesielt med murring eller ligamentsmerter, det var utrolig vondt og plagsomt forrige gang!
 
Mye som er likt, selv om det er tidlig i denne graviditeten enda. Er utrolig kvalm (spyr heldigvis ikke) og må spise jevnlig for å holde det i sjakk. Er også utrolig trøtt og sliten.

Det som er ulikt, er at jeg hadde utrolig mye utflod (TMI? :p ) forrige gang. Trodde hele tiden at jeg hadde begynt å blø, for det kjentes sånn ut. Det har jeg ikke merket noe til nå. Har heller ikke spesielt med murring eller ligamentsmerter, det var utrolig vondt og plagsomt forrige gang!
Jeg har også mindre tøyesmerter enn sist, satser på at det er normalt :confused:
 
Har så og si alle symptomer som forrige gang! Ømme pupper, ligamentsmerter og hormoner:p Forrige gang var jeg mer kvalm - begynte på denne tiden tror jeg! Men er ikke det nå (enda hvertfall).. Men denne gangen har jeg fått vondt/øm i ryggen, midt i ryggen, nesten fra dag 1.. det hadde jeg ikke forrige gang..
 
Mange færre denne gangen. Forrige gang var jeg sterkt kvalm og svimmel, men denne gangen verker det i ryggen og jeg har hodepine. Får noen små bølger av kvalme, men ikke i nærheten av hvordan det var forrige gang. Jeg blir litt skeptisk til om dette egentlig går bra når det er så stor forskjell på formen denne gangen sammenlignet med forrige, men jeg har ikke blødd eller noe sånt. Så jeg prøver å ikke bekymre meg.
 
Mange færre denne gangen. Forrige gang var jeg sterkt kvalm og svimmel, men denne gangen verker det i ryggen og jeg har hodepine. Får noen små bølger av kvalme, men ikke i nærheten av hvordan det var forrige gang. Jeg blir litt skeptisk til om dette egentlig går bra når det er så stor forskjell på formen denne gangen sammenlignet med forrige, men jeg har ikke blødd eller noe sånt. Så jeg prøver å ikke bekymre meg.

Jeg sitter med samme følelsen som deg. Hadde veldig mange symptomer forrige gang og nå har jeg nesten ingen, bortsett fra murringer. Det hadde jeg for øvrig ikke sist. Samtidig sies det jo at ingen graviditeter er helt like, så får vel bare lene oss på det :pompus:
 
Veldig lite symptomer enn så lenge (5+3), men har to svangerskap bak meg hvor også symptomene la vente på seg så nyter det så lenge det varer! Litt hormoner og tårer, bedre luktesans og en forkjølelse som kryper seg på, akkurat som di to andre gangene.
 
Back
Topp