Symptomer etter uke 12

Komleball

Flørter med forumet
Februarbarna 2023
Er vel flere som begynner å nå uke 12 her, og jeg lurer på om dere har merket endring i symptomene?

Har ikke lov å klage, da dette svangerskapet har vært ganske greit sammenlignet med mine tidligere, men kjenner jeg lengter litt etter en kvalmefri dag :angelic: Er 10 fullgåtte uker i morgen.

Jeg kjenner ikke mye lenger, men brekker meg av nada fortsatt og noen ganger så ille at jeg kaster opp :wacky: Og så er jeg fortsatt trøtt og jeg kjenner av og til stikninger midt på magen. Kjente jeg roet meg så mye etter TUL så stresser ikke så veldig over mindre symptomer:D

Jeg er 12+0. Er veldig trøtt fortsatt, men mindre enn i begynnelsen. Ellers kun kvalm om jeg glemmer å spise, eller om jeg er veldig sliten. Og så er puppene blitt store og ømme. Det er heldigvis alt jeg legger merke til om dagen :)

Jeg kastet opp og var veldig kvalm i starten, særlig i uke 8. Det begynte å avta i uke 9 og i uke 11 var kvalmen helt borte. Nå er jeg i uke 12 og er i super form :) Har symptomer men ingen plager

Har ikke blitt så mye bedre her enda heller. 10 uker.Kan egentlig ikke klage, da formen er bedre enn de to forrige gangene, men på en annen side har jeg to ekstra å ta meg av nå, så det passer enda dårligere å være kvalm langt uttover dagen;)

Kjenner formen er betydelig bedre. Kvalme er så og si borte. Blir fort mett, og uvel hvis jeg blir veldig sulten. Bekkenet krangler om jeg går litt, og kjenner det særlig på ettermiddag og kvelder. Hatt økende hodepine den siste tiden. Mindre trøtt, men ennå mye mer sliten enn vanlig. Er 12+3

Er 12+0, og merker at kvalmen er blitt bedre. Jeg må ikke spise hver andre time lenger, men det kan ikke gå fryktelig mange timer mellom mat før jeg kjenner kvalmen igjen. Puppene er blitt mindre ømme.

Det som er «nytt» er at jeg sliter med å sove. Dvs jeg sovner raskt, men våkner midt på natten, sånn 3-4-ish, og får ikke sove på noen timer selv om jeg er stuptrøtt. Passer dårlig når barna står opp i 6-tiden. Sovner lett hvis jeg får sjansen ila dagen. Ellers er korsryggen og bekkenet begynt å tulle igjen, akkurat som i de andre svangerskapene mine.

Jeg husker ikke så godt svangerskap 2 og 3, men i første svangerskapet så ga kvalmen seg rundt uke 14, så jeg satser på det samme nå :)

Kjenner formen er betydelig bedre. Kvalme er så og si borte. Blir fort mett, og uvel hvis jeg blir veldig sulten. Bekkenet krangler om jeg går litt, og kjenner det særlig på ettermiddag og kvelder. Hatt økende hodepine den siste tiden. Mindre trøtt, men ennå mye mer sliten enn vanlig. Er 12+3
Jeg er helt identisk med deg!

er 12+5 og fortsatt herjer kvalmen og fått urinveisinfeksjon :confused: kvalmen er såpass ille at jeg fortsatt ikke fungerer noe nær normalt i hverdagen, spesielt med en 3 åring. Med storesøster var jeg kvalm fram til uke 31 ca. Spent om jeg lider samme skjebne denne gangen :p

Jeg er en av de få heldige som har sluppet kvalme helt! Ville gjerne være kvalm faktisk :yuck: For har hørt ar det er assosiert med suksessfylt svangerskap! Så dere kan trøste dere med det dere kvalme :joyful: Men vært veldig trøtt og er fremdeles trøtt. Er i uke 13+5.

Her Ble kvalmen værre fra uke 10 egentlig, var en drøm frem til det. Nå er jeg 12+3, og har Begynnende bekkenløsning :D :eek: humørssvingninger , en god del ligmentsmerter, mye hodepine og alltid trøtt :hilarious:
urinveisinfeksjon har også kommet, hurra! For å ikke snakke om null sexlyst, stakkar samboer..

Blir veldig fort mett, klarer nesten ikke å spise noe annet enn frokost. Stikk motsatt av hvordan jeg er til vanlig.Kvalmen er bedre, men kommer om jeg går for lenge uten drikke. Må ha vann hele tiden, med sitron. Blir akutt trøtt innimellom på dagen, men våkner mye på natt. Færre doturer på natta nå, enn i starten

Kona har hatt lite symptomer fram til uke 12, har nå en del mer føler jeg. Klarer ikke lukt i det hele tatt, å drikke var et mareritt, men nå gjelder det mat. Føler en del press og stikking i magen og korsryggen. Humøret går opp og bed hele tiden, klare ikke konsentrere seg i det hele tatt spør liksom flere ganger om det samme :D

Føler hodet er bomull, husker dårlig. Ellers er formen egentlig ganske grei. Merker at det er markant bedring i alle symptomene de siste dagene. Og ja jeg sjekket med doppler i går kveld, er ennå gravid:hilarious:

Uke 20 her nå. Tenkte ikke så mye over det 1.trimester men siste ukene merker jeg innimellom det lukter stramt av urinen, og at den er mer gulaktig. Bedre hvis jeg har drukket mye, men tror likevel det er en forskjell fra før, er det vanlig eller? Noe man kan gjøre for å unngå det, annet enn å passe på å drikke nok? (Vært mye plaget med UVI før, men har ingen andre symptomer nå og det er liksom ikke helt sånn typisk UVI-lukt heller, så troor ikke det er det.)

Uke 20 her nå. Tenkte ikke så mye over det 1.trimester men siste ukene merker jeg innimellom det lukter stramt av urinen, og at den er mer gulaktig. Bedre hvis jeg har drukket mye, men tror likevel det er en forskjell fra før, er det vanlig eller? Noe man kan gjøre for å unngå det, annet enn å passe på å drikke nok? (Vært mye plaget med UVI før, men har ingen andre symptomer nå og det er liksom ikke helt sånn typisk UVI-lukt heller, så troor ikke det er det.)
Jeg spurte legen om det samma og veldig gul urin kommer trolig av folsyretilskudd og er derfor helt vanlig og se blandt gravide.
Går fargen over i oransje så er du dehydrert og trenger mer væske

-Hvis d svir el lignende skal man selfølgelig kontakte lege:)

Jeg spurte legen om det samma og veldig gul urin kommer trolig av folsyretilskudd og er derfor helt vanlig og se blandt gravide.
Går fargen over i oransje så er du dehydrert og trenger mer væske

-Hvis d svir el lignende skal man selfølgelig kontakte lege:)
Okei, takk for svar :) Jeg tenkte å høre med legen selv, men har ikke time på noen uker enda:)

Back
Topp