Symptomer/Bivirkninger etter pilleslutt

Meeeeget lang syklus,35 dager. Ser ut som den blir litt kortere nå runde 2. Hatt litt rar brunlig spotting imellom mels og el…
 
Da jeg sluttet med p-pillen hadde jeg mensen i 30-50 dager og 5-15 dager uten. Og det var kraftig blødning. Sluttet fordi jeg og samboer hadde bestemt oss for å begynne å prøve å få barn. Var hos fastlege, og fikk beskjed at dette var vanlig og at jeg skulle gi det ett år, fordi kroppen trengte tid da jeg har gått på p-piller siden jeg var 15 år.. ble ikke bedre og gikk til fastlegen igjen etter ett år, ble da henvist til gynekolog, men den gynekologtimen var 5 måneder seinere. Så gikk til privat. Han klarte på ingen måte å redusere blødningen eller gi meg en mer «normal» syklus, og det endte med at jeg ble henvist til en kikkehulsoperasjon. De fant ut at jeg hadde endometriose og at dette hadde blitt holdt i sjakk mens jeg var på pillen. Heldigvis mer vanlig syklus, har mensen 10 dager nå, som er myyye bedre enn 30-50 dager :smiley-angry003 og sykehuset varer ca 30-31 dager.

så skulle du få mye blødninger sjekk deg! For jeg gikk til sammen ett år og syv måneder med det helvete her :smiley-angry019 min erfaring er at privategynekologer får mye mer fortgang i ting og tar deg mer seriøst.
 
Jeg hadde veldig lang syklus (rundt 50 dager) første syklus, så rundt 40, og denne runden ser det ut til å bli rundt 30 og mer normal igjen. Jeg hadde også konstant stive og ømme nipler:hilarious: Anbefaler podcasten som jeg har lagt til bilde av! Veldig spennende:bookworm: Flere episoder der om hvordan diverse mat kan hjelpe med å stabilisere hormonene osv.
 

Vedlegg

  • 8A9E0D24-7BD0-4FF7-B5BA-8E15DFE1450C.png
    8A9E0D24-7BD0-4FF7-B5BA-8E15DFE1450C.png
    323,8 KB · Visninger: 53
Back
Topp