Symptomene forsvinner

Cornelialill

Elsker forumet
Akkurat da jeg ble 9 uker på vei, begynte formen å bli bedre. Puppene er ikke like ømme og kvalmen er nesten helt fraværende. Er ikke lenger sånn kvalm på natta ei heller morgenkvalm. Bare litt uggen om det går for lang tid til mat eller senere på dagen. I dag fikk jeg sove veldig lenge og har vært i så fin form som jeg ikke har vært siden før jeg ble gravid. Er fortsatt trøtt, da...

Men kan det virkelig begynne å bli bedre allerede i uke 9? Synes dette er litt skummelt... Blir så redd for at det har stoppet opp. Så vanskelig å stole på at man fortsatt er gravid når alt føles så normalt. Var på tul og så en levende bamsemums i uke 8, på mandag altså... Men alt kan jo skje...

Er 9+3 og føler meg også litt bedre nå de siste dagene. Tenker jo litt men...Hørte hjertelyden i går med doppler. Så er tydeligvis gravid ennå..

Er 9+3 og føler meg også litt bedre nå de siste dagene. Tenker jo litt men...Hørte hjertelyden i går med doppler. Så er tydeligvis gravid ennå..
Har en dopler et sted i huset, men vet ikke hvor..... Kanskje legen har en, skal dit på onsdag neste uke.

Akkurat da jeg ble 9 uker på vei, begynte formen å bli bedre. Puppene er ikke like ømme og kvalmen er nesten helt fraværende. Er ikke lenger sånn kvalm på natta ei heller morgenkvalm. Bare litt uggen om det går for lang tid til mat eller senere på dagen. I dag fikk jeg sove veldig lenge og har vært i så fin form som jeg ikke har vært siden før jeg ble gravid. Er fortsatt trøtt, da...

Men kan det virkelig begynne å bli bedre allerede i uke 9? Synes dette er litt skummelt... Blir så redd for at det har stoppet opp. Så vanskelig å stole på at man fortsatt er gravid når alt føles så normalt. Var på tul og så en levende bamsemums i uke 8, på mandag altså... Men alt kan jo skje...

I mitt første svangerskap var jeg kvalm fram til uke 8 og fra uke 9 var jeg bare sliten i fler uker før jeg fikk bekkenlåsning :)

Jeg er 8+5 og mye bedre form. Har også akkurat vært på UL, så alt var normalt her :) Mindre kvalm, mindre ømme pupper, mer matlyst. Like trøtt, men ellers mye bedre :happy:

Det er helt vanlig, fra uke 8-10 (eller noe) når hcg nivåene toppen og begynner gradvis å synke igjen. Det er veldig individuelt når det skjer og hvor mye/raskt symptomene slipper:)

Det er helt vanlig, fra uke 8-10 (eller noe) når hcg nivåene toppen og begynner gradvis å synke igjen. Det er veldig individuelt når det skjer og hvor mye/raskt symptomene slipper:)
Takk! Det er jo godt å føle seg bedre da, absolutt! Så lenge den lille klumpen utvikler seg normalt!

Jeg er også blitt bedre (uke 10-11...er usikker). Bare dårlig når jeg er sliten/lenge siden måltid. Men er meget spent på morgendagen og fysisk oppmøte på kontoret. Vil det gå? De siste ukene har jeg kombinert lunsj og powernap i sofaen har ikke denne muligheten nå.

Tenker stadig tanken på at noe kan være galt, siden jeg ikke ligger på badegulvet i fosterstilling og klarer å spise ved middagsbordet og ikke liggende....

Jeg hadde riktig nok tatt Postafen på kvelden to dager på rad. Prøvde et døgn uten og da var jeg kvalm og uggen igjen. Så de funker tydeligvis godt på meg. Aldri prøvd det før. Men jeg er også bedre enn tidligere sånn uansett. :)

Jeg merket at symptomene ble helt borte fra torsdag (8+0) til lørdag. Søndag og idag var de fullt tilbake, og værre enn det har vært tidligere.

Back
Topp