Symfysesmerter :(

toerperfekt

Blir kjent med forumet
*Aprilbaby 2018*
Hadde ganske kraftig bekkenløsning forrige gang, mener den kom runt uke 18. Nå er jeg bare 8+0 og har allerede begynt å kjenne på smerter i symfysen :sorry:

Noen som har erfaring med bekkenløsningssymptomer så tidlig? Noe jeg kan gjøre for å hindre at det skyter fart? Sist gang tok det en liten måned fra begynnelsen til det ble ganske ille. Utrolig kjipt om det blir 6mnd med gangvansker denne gangen.

Jeg har hatt symfysesmerter med de to andre fra veldig tidlig, men det tok seg aldri veldig opp egentlig.
Med nr 1 gikk jeg på gravidsvømming fra uke 19 tror jeg det var, men ble aldri veldig plaget selv om det var ømt hele veien.

De siste dagene har jeg også kjent på symfysesmerter. Håper ikke det blir verre! I slutten av forrige svangerskap var det helt grusomt!
Nå kjenner jeg det best hvis jeg går mye eller går fort. 7+6 i dag, tidlig med slike plager :p

Med førstemann gikk det over da jeg var forsiktig med alt jeg gjorde av bevegelser. Litt senere i svangerskapet syklet jeg til og fra jobb som hjemmehjelp til jeg gikk ut i permisjon - så det var bare forbigående :)
Med nr to kom det i uke 12 omtrent.. ble gående hjemme nesten hele svangerskapet da kiropraktoren min syns det ble for dumt at jeg skulle betale for to behandlinger hos han i uka bare for å kunne gå på jobb. Da jobbet jeg i hjemmesykepleien. Gikk ned til en behandling og kunne i det minste bevege meg noe hjemme.

Sist startet det mellom uke 8-10 og varte hele svangerskapet :-/ Har hatt antydninger denne gangen, men så gått over igjen. Prøver å være flink allerede med å ikke ta lange steg og holde beina mest mulig samla :-)

Back
Topp