Symfyseplager etter fødsel

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Fikk tvillinger januar 2019, og lillebror desember 2020. Under begge svangerskapene, samt mellom, var jeg MYE plaget med bekkenet. Nå er det derimot symfysen som holder på å ta livet av meg! Så jævlig vondt! Har hele veien gått til fysio/manuell terapeut - men det blir ikke bedre. Får ikke sove om natta pga. smertene.

Tips og triks?

Fikk tvillinger januar 2019, og lillebror desember 2020. Under begge svangerskapene, samt mellom, var jeg MYE plaget med bekkenet. Nå er det derimot symfysen som holder på å ta livet av meg! Så jævlig vondt! Har hele veien gått til fysio/manuell terapeut - men det blir ikke bedre. Får ikke sove om natta pga. smertene.

Tips og triks?
Jeg vet ikke hva en manuelltersprit gjør, men forsøkt kiropraktor, naprapat eller lignende? Noen som jobber med skjelett. :)

Jeg fikk sykt vondt i symfysen under svangerskapet, og det viste seg å stamme fra bekkenlåsning (ikke bekkenlØsning). Fikk veldig god hjelp av kiropraktor.
Nå, halvannen måned etter fødsel, har jeg fortsatt vondt når jeg skal snu meg i senga og lignende, spesielt etter at jeg økte aktivitetsnivået. Har tenkt meg til kiropraktor igjen.

Tips og triks?

Hei! Jeg sliter med det samme. Jeg går til osteopat, eneste som funker for meg. Manuellterapeut gjør «knekk» også som osteopaten, bare at osteopaten går mer i dybden.

Håper det bedres hos deg etterhvert:Heartred

Back
Topp