Symfysemål

x1xj.elise

Betatt av forumet
Hei alla mai- fødende!!!
Trenger noe råd ang disse livmor-målene. Er akkurat 30 uker på vei nå, og lå på 32 cm. Det er over alle gjennomsnittmål, og jeg må inn til legen igjen om 14 dager for å se om det jevner seg ut eller om barnet er stort el evt mye fostervann. Noen som har erfaring med dette?

Klem fra j.elise.

Nesten det samme som skjedde med meg.... lå hele veien litt under gj.snitt, men så på neste kontroll lå jeg plutselig over gjennomsnittet. S/F- målet mitt hadde gått opp 6 cm på ca to og ei halv uke. Legen bestilte tid hos UL for meg for å få sjekket om det var babyen som hadde vokst veldig mye, eller om det bare var økt mengde fostervann. Var litt nervøs, men det viste seg at Trym var akkurat så stor som han skulle være, og jeg fikk beskjed fra jordmor at det visstnok er ganske vanlig at S/F målet av og til kan gjøre et lite "hopp", uten at det er noe gale.

Hei og tusen takk for svar. er bare redd ungen skal være veldig veldig stor....  
J.elise

har ligget en cm utenfor normalområdet hele veien.. er det fler som har det?? på UL sa de at han kom til å bli hvertfall 4100g... noen som har noen erfaringer med dette?? Siden babyen din var akkurat så stor som han skulle, var det mengden fostervann som hadde økt da eller??

Jeg hadde et lite hopp på min kurve, men jordmor mente at det var bare fordi hun lå med rumpa opp! var gått ned igjen til neste kontroll![:)]

mitt var på 34 cm i uke 30, uten at legen gjorde noe nummer ut av det...jeg har riktignok ligget godt over det grønne hele tida, men det finnes vel grenser...det er jo dette tvillingmødre ligger på...

Det som er så rart er at da jeg gikk med forrige var ikke kurven så høyt som nå, og da var jo gutten 53 og 4250, så hva blir den nå da?? Forrige gang lå kurven jevnt med første gangen, og da fikke jeg en gutt på 50 cm og 3660...Så første og andre gangen var kurvene jevne,  og barna litt stor forskjell på, mens nå tredje gang, er de overkurven.
Ja ja får bare vente å se hva som skjer neste fredag. Skal inn til legen igjen da... Ps babissen har lagt seg med hodet ned allerede, men det hadde den gjort 2 svangerskap også.

Skal si fra hvis jeg får vite noe om dette neste gang.

j.elise.

Back
Topp