Symfysemål

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Var på 24-ukers kontroll hos jordmor i dag, (er straks 25 uker)
Hu målte symfysen til 26cm. Hu fortalte at alt så bra ut å det var fine mål.
Men når jeg googler litt om symfysemål i uke 24 så ser det ut til at jeg kanskje ligger litt over snittet?:bookworm:
Hva var deres mål på den kontrollen? :)
Babyen lå på tvers, vet ikke om det har noe å si:angelic:

Jeg har ikke vært på 24-ukers kontroll så har ikke fått sjekket, men var inne og sjekket i uke 22-23 og skulle vært i forrige uke (Uke 27, men da var jordmor sjuk). Jeg veit bare at jeg har liggi så og si på streken til nå så får jeg se hva det blir på torsdag når jeg har ny time. Det er vel vanskelig måle akkurat uansett så hvis det bare er litt over snittet er det nok ganske normalt. De begynner vel vokse litt forskjellig utover i svangerskapet også.

Jeg var på kontroll når jeg var 23+2 og hadde da symfysemål på 26cm. Som også er over streken. Legen sa at det var helt normalt og at så lenge man følger sin egen kurve er det helt supert! Ingenting å stresse for!
Det kan også hende at du havner innenfor streken på 28ukers kontrollen, så det er bare å vente å se. [emoji4]

Var på kontroll 25+2, da var symfysemålet 24cm, i uke 28 var det 25 cm. Ligger helt øverst på streken

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor 24+2, og SF ble da målt til 22,5 cm. Litt under gjennomsnittet, men innenfor normalområdet. Neste kontroll er hos lege og jeg hører mange si at SF blir målt ulikt hos de ulike jordmødrene/legene, så er spent på resultatet.

Eg låg litt under snittet, men innafor normalen. Jordmor sa at det ikkje var noko å bekymre seg for så lenge den holdt seg jamn :)

23 cm i uke 26+1 og det var ganske lavt fikk jeg høre. Men mulig pga. Måten babyen lå.
Vi skal følge med, det er Ok så lenge jeg følger lurven, men hun vurderer uansett vekstestimat.

Mitt sf mål var 24cm 23+5, jordmor sa det var helt perfekt, skal på kontroll i morgen 27+5 blir spennende å se hva det er på nå!

23,5 cm når jeg var 25+1. Litt under gjennomsnittet, men godt innafor normalområdet. Men den første målingen har jo ikke så mye å si, det viktigste er jo om man følger sin egen kurve. [emoji4]

Jeg hadde 24,5 da jeg var 26+0. Det var 0,5 cm under snittet.

Ser ut som jeg ligger litt i øverste siktet nå. Har vært helt på normalen, men når hun målte 28+3 var jeg oppe i utkanten av det lysegrå feltet:p fortsatt innenfor normalen så da gjør det ikke noe tenker jeg:) var på 3D UL dagen før og hun blei estimert til 3,6-3,7kg ved fødsel så det er jo ganske innenfor normalen foreløpig :)

Målte 27cm 27+6[emoji4]

Back
Topp