symfysemål...

~Lisbeth83~

Forumet er livet
hvordan lå dere der???
jeg lå over på skjemaet...
over den røde streken og over det grønne feltet[;)]
 jeg var på 21 cm

vist du ser på helsekortet så ser du ett rutenett...der står det synfyse fundusmål...

jeg fikk målt igår når jeg var hos jordmor...
det er vel mål på livmora eller noe sånt...
hun målte fra navelen og til symfysen(beinet som er på fnutta[:D])

sist jeg var der i uke 19 var jeg godt over streken ja, 19 cm i uke 19 [:)]
Har ligget høyt med alle bana mine, med andremann lå jeg så høyt i uke 33 at de trodde det var feil termindato så jeg fikk ny ul... [:D] den gang ei, alt stemte!

Har ikkje målt siden uke 17, da var eg 17 cm (ligger innenfor normalen heldigvis, selv om det er på grensa)

Er spent på hvordan det vil måle neste gang på meg, skal til legen 22 februar. Har ikke målt siden desember. Men magen min er iallefall STOR nå(skal prøve å legge inn bilde etterhvert...) Folk rundt meg tror det er tvillinger men jordmor såg bare en på Ul iallefall:)

Dette lurer jeg litt på hva er også.. Tror nesten ikke jeg er målt i det hele tatt. [8|]
Skal sjekke papirene når jeg kommer hjem, mulig jordmor målte 27.jan, men legen har aldri gjort det.

Det er det ingen som har målt til meg...
Hrmf... føler meg litt snytt nå...[:'(]

Skal til jordmor på fredag da, så kanskje
jeg kan spørre henne om dette?
eller er det bare legen?

Bare spør, det kommer jeg også til å gjøre.. Ser det er en kurve på helsepapirene, men tror ikke de har notert noe på meg. lurer på hvorfor.. Uansett veldig lite som står i papirene mine.. Legen hadde til og med klart å sette termindato 15.05, når det skulle stå 16.06!! Tror du jordmor måpte da ho så papira og så på magen min???!!

Vi får klage vår nød Irene!!
Det står nesten ikke noe på mine papirer heller...
[:)]
Høres ut som legen din surret litt der ja....

Jepp, det må vi gjøre! skal til jordmor igjen 3 mars. Lenge til synes jeg...

ORIGINAL: Pia81

Det er det ingen som har målt til meg...
Hrmf... føler meg litt snytt nå...[:'(]

Skal til jordmor på fredag da, så kanskje
jeg kan spørre henne om dette?
eller er det bare legen?

ikke meg heller.men jeg skal til legen i uke 24,så da tenker jeg![:)]

tror både jordmor og lege kan måle deg,spørs hva du går til.å vist hun/han ikke har gjort det må du spørre.gøy å vite hvordan du ligger an[:)]

Hei! Jeg er ny her,og la merke til diskusjonen deres. Jeg har termin 11.august! Jeg har lest at symfysemålet skal måles på hver kontroll etter uke 24. Så dere som lurer på hvorfor det ikke er gjort får kanskje en forklaring der...

ORIGINAL: augustbaby på meg...

Hei! Jeg er ny her,og la merke til diskusjonen deres. Jeg har termin 11.august! Jeg har lest at symfysemålet skal måles på hver kontroll etter uke 24. Så dere som lurer på hvorfor det ikke er gjort får kanskje en forklaring der...

hei[:)]velkommen å grattis med magen.

ja da stemmer det godt på meg som skal på ny kontroll i uke 24[:)]å andre som ikke har blitt målt enda.

så pust ut pia og irene[:D]

ORIGINAL: augustbaby på meg...

A-ha! [:D]
Da ble jeg klokere.. takk skal du ha! [:)]

Sikkert.. [;)]

Mitt ble målt i dag,uke 21+2,og det låg på 21,5 cm,litt over streken[:)]

Jeg ligger under S-F målet jeg... Gjorde det i hele forrige svangerskapet også da, da veide jenta mi ved fødselen 1560 g

Skal på en 3. ultralyd snart igjen...

kryss fingrene da.

ORIGINAL: carina82

Jeg ligger under S-F målet jeg... Gjorde det i hele forrige svangerskapet også da, da veide jenta mi ved fødselen 1560 g

kryss fingrene da.
Lykke til på UL[:)]

ORIGINAL: carina82

kryss fingrene da.

Back
Topp