Symfysemål

• Trådstarter Trådstarter Ingrid94
  • Opprettet Opprettet
19 cm i uke 19+0. Min andre baby <3

ImageUploadedByBV Forum1439299036.395517.jpg

Ikke offisielt målt enda. Legen målte ikke uke 10, og neste kontroll utenom ul er uke 24. Da blir jeg nok målt.

Hjemmemålt til 19 cm 19 uker da.

Lokalt er det av og til tradisjon for det, men det inngår ikke i de nasjonale retningslinjene som mine kontroller følger, derfor er jeg ikke målt enda.

min var ca 14 på mandag er nå 17+5 /6. ligger i underkant. dette er mitt 3 svangerskap lå MYE høyere med guttene i magen .

Har ikke blitt målt enda.. Skal på oul om 13 dager, og til jordmor når jeg er i uke 24 en gang, så blir vel målt da :-)
Du som meg da.

Savner litt det med en kontroll på denne tiden. Det hadde jeg med de andre, jm der ville det. Det er jo noe som henger igjen mange steder. Jeg kunne fått det her også, men gikk for standard. Det er helt greit, bare... Gleder meg.

På det nye helsekortet som kommer om ikke lenge, er det ikke sf-kurve før fra uke 24. Det er det ikke i SF-mål-appen heller. De nye kurvene som er laget er nemlig bare fra uke 24.

Du som meg da.

Savner litt det med en kontroll på denne tiden. Det hadde jeg med de andre, jm der ville det. Det er jo noe som henger igjen mange steder. Jeg kunne fått det her også, men gikk for standard. Det er helt greit, bare... Gleder meg.

På det nye helsekortet som kommer om ikke lenge, er det ikke sf-kurve før fra uke 24. Det er det ikke i SF-mål-appen heller. De nye kurvene som er laget er nemlig bare fra uke 24.
Jeg kunne sikkert fått kontroll nå om jeg ønsket det jeg og, men siden det ikke var "pålagt", så så jeg ikke vitsen ;) Selv om det hadde jo vært koselig.
Oi, kommer det nytt kort snart? Har ikke sånn app jeg (tror jeg? Hvis det ikke ligger inne i svangerskapsappen da?)

Det var ute på høring i vinter/vår så kommer trolig nytt ja, men fortsatt på papir så flertallet av høringsuttalelsene går på det... Jeg har lest dem, nemlig.

Det er en egen SF-mål-app jeg har i alle fall. Symfyse-fundus heter den, utgitt av st.Olavs/NTNU

Jeg så heller ikke vitsen med kontroll sånn uke 14 eller hva det var de antydet, midt i ferie vår og jm sin og i det hele tatt, så jeg sa jeg kunne vente til høsten.

Mamma lurer på om jeg ikke skal begynne å gå til legen snart.
Joooda, jeg skal til jm neste mnd. Og deretter en kontroll i mnd

Det var ute på høring i vinter/vår så kommer trolig nytt ja, men fortsatt på papir så flertallet av høringsuttalelsene går på det... Jeg har lest dem, nemlig.

Det er en egen SF-mål-app jeg har i alle fall. Symfyse-fundus heter den, utgitt av st.Olavs/NTNU

Jeg så heller ikke vitsen med kontroll sånn uke 14 eller hva det var de antydet, midt i ferie vår og jm sin og i det hele tatt, så jeg sa jeg kunne vente til høsten.

Mamma lurer på om jeg ikke skal begynne å gå til legen snart.
Joooda, jeg skal til jm neste mnd. Og deretter en kontroll i mnd
Aha!
Okay! Jeg glemmer ofte å bruke alle sånne apper jeg, så tror jeg bare holder meg til at jm skriver på helsekortet :-P
Jeg var på første jordmortime i uke 12+4, av den enkle grunn at jeg gjerne ville komme i gang, og at jeg ikke er noe glad i fastlegen min, så ville se om jm var bedre (noe hun var - betydelig!). Og da sa hun at jeg ikke behøvde å komme tilbake før u uke 24, med mindre jeg hadde et ønske om det selv :-)
Tror nok jeg kommer til å forholde meg mest til jm framover :-) Skal bytte fastlege før ny mnd har jeg tenkt.

Her sa jm at de pleier ikke å måle før i uke 24

De skal etter nye retningslinjer ikke det nei. Man skal etter de samme retningslinjer ikke til jm før uke 24 heller, med mindre man er der uke 8-12, men da går de fleste til legen, og uansett måler de ikke sf da somregel, det er for tidlig. Men en del er på kontroll før, og en del jm måler også

Jeg liker sånne målinger, jeg er tallnerd. Så jeg ahr SF-app og måler selv :)

Var ikke til jordmor før uke 16 nå. Og i dag uke 17+5 men synes ikke det har vert så veldig nødvendig enda.. må jo til lege uansett.. både for blodprøvene og sykemelding da jeg spyr hele tiden enda... er vel forskjellig hva de er opplært til også. Føler de "gamle" jordmødrene er veldig mye mer omstendig med alt.

Back
Topp