symfysemål...

smama

Glad i forumet
Var hos jm i går ho, og symfysemålet var på 15.

Hva ligger deres mål på ?

da jeg var på kontroll 16 desember, 15+4 uker, var det ca 16 cm.

mayaen80 skrev:
da jeg var på kontroll 16 desember, 15+4 uker, var det ca 16 cm.

jeg er mellom 13-14 uker mener de, de er i
kke helt enige om terminen sjø...  Så da høres det ikke ille ut med 15 cm og 14 uker da :P

Nå er jeg i uke 16, og SF målet er 20 Laaaangt over normalområdet! (men jeg teller kanskje ikke )

Jeg er 17 uker i morgen og hadde symfysemåj på 15.5 i dag :) tror det er her normalt

Syns alle har symfysemål jeg... Legen min sjekka ikke det når jeg var på kontoll sist =S

DinaF skrev:
Syns alle har symfysemål jeg... Legen min sjekka ikke det når jeg var på kontoll sist =S

Ikke meg heller, men jeg skal til jordmor på fredag, så regner med at hun sjekker da:)

Jeg var hos jordmor i uke 15 ca, men hun målte ikke noe. Bare kjente på livmoren og fant hjertelyden...

Jøss, har nesten alle her vært hos jordmor og fått symfysemål? Har vært på flere ultralyder og kontroll hos legen i uke 13. Har time på Gyn 12.01 til UL. Men ikke noe til jordmor enda. Lege sa jeg måtte ordne time hos JM selv, når skal jeg gjøre det? Trodde jeg kunne vente til uke 16 eller noe.. Fikk beskjed om at jeg skulle til legen igjen i uke 18,20,22 og deretter se an. 

Noen flere som har det slik? :)

Regner med det blir målt hos jordmor den 4.januar. Da er jeg noe over 17 uker. Hadde et symfysemål på 21 i uke 21 sist gang.

Jeg har ikke blitt målt enda, blir sikkert i slutten av jan hos legen..JM sa de ikke målte så tidlig, men ser jo at mange av dere har fått... Jeg er idag 17+4.

På kontroll to ganger er nå i uke 15,men har ingen symf.mål. for er for lite ennå..
Vært på to ul men baby'n ligger ennå langt nede i bekkenet..

14+0 var den 15 nå er toppen over navelen

Min var 15cm i uke 12+4... Nå føler jeg at jeg kjenner livmorkanten ved navelen på kvelden.. Syns det er litt vell jeg, men har kanskje en stor livmor med god plass:P

De har ikke målt den enda på meg heller. Er i uke 19 nå. Tror noen jordmødre mener det er unødvendig så tidlig, siden fosteret er så lite da. Er jo egentlig bare magen som blir målt. Sist gang målte legen i uke 12 syns jeg å huske...

Jeg var hos jordmor i uke 16 første gang. Skal ikke igjen til henne før uke 28, så legen i uke 24. Så du har hyppige kontroller da Hope. Men det er jo bare kjekt å følge med syns ihvertfall jeg :)

Back
Topp