Symfysemål uke 24

nosse

Andre møte med forumet
Hva var deres mål i uke 24?
Min var veldig lavt, fikk 20 cm. Jordmora sa jeg ikke skulle bekymre meg enda men hun satt meg opp på ny kontroll om få uker. Måten hun skvatt til når hun kun fikk 20 cm gjorde meg litt usikker.
 
Min var 24, og hun sa det var helt fint, da var jeg i uke 24. vet ikke hva som er normalen, finner ikke noe tall osv på nettet
 
Min var 23cm i uke 24 - symfysemål er generelt noe individuelt, og kan varierer fra person til person som måler - ikke en veldig nøyaktig målemåte - men gir gode indikasjoner sånn sett.

Viktigste er at man videre frem følger sin egen kurve. Ville ikke bekymret meg over å få målt 20 i uke 24. Det er innenfor normalen - selv om det er på den lavere enden.
 
Vokser 1 + cm per uke. Du burde ikke bekymret deg og se egentlig veldig mye på tall for alle graviditeter er forskjellige. Kanskje neste gang du er der så kan du spørre om mål igjen? Mammaen min da hu var gravid med meg og søsteren min så hadde hun ikke fått stor mage frem til uke 28. hun fikk beskjed at hennes livmor er ganske dyp og ligger litt lengre bak, men det er helt ufarlig og så og si normalt
 
Takk for svar dere, bekymrer meg ikke så veldig, men har sett at på hver ul(har hadd 8) at hun er lita.
Nede på skjermen så får man opp termin å den blir senere og senere for hver ul.
Har ikke tenkt så mye over det siden legen ikke har kommentert dette. Men har googlet litt nå å sett at det er hva hun vokser mellom målingene som betyr noe.
 
Takk for svar dere, bekymrer meg ikke så veldig, men har sett at på hver ul(har hadd 8) at hun er lita.
Nede på skjermen så får man opp termin å den blir senere og senere for hver ul.
Har ikke tenkt så mye over det siden legen ikke har kommentert dette. Men har googlet litt nå å sett at det er hva hun vokser mellom målingene som betyr noe.
Det er først rundt tiden nå etter uke 22 at barna vokset individuelt basert på genetikk.

Hadde veksten vært mindre enn ønsket eller noe de bekymret seg over ville de sagt noe. "Normalen" er ganske vid og rommer gode forskjeller uten at det er noe bekymringsverdig med det.
Ville heller snakket med lege om det enn google hvis du er bekymret.
 
Det er først rundt tiden nå etter uke 22 at barna vokset individuelt basert på genetikk.

Hadde veksten vært mindre enn ønsket eller noe de bekymret seg over ville de sagt noe. "Normalen" er ganske vid og rommer gode forskjeller uten at det er noe bekymringsverdig med det.
Ville heller snakket med lege om det enn google hvis du er bekymret.
Er faktisk ikke så bekymret for hun er livlig i magen og jeg er lang. Nå håper jeg bare kvalmen å formen kommer seg snart
 
Jeg er «bekymret» på motsatt ende av skalaen - målt til 28 cm på 24+3. Også kalt inn til ekstra sjekk om to uker - vurderer nesten å droppe det fordi det faller midt i ferien, veldig irriterende å måtte dra hjem bare for å få et målebånd over magen haha. Men vi får se. De sier jo at det ikke egentlig er noe å bekymre seg for, siden folk har forskjellige kropper i utgangspunktet, så det handler jo mest om utviklingen, ikke hvor det første målet faller :)
 
Back
Topp