Symfysemål over normalen?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Fikk målt symfysemål i dag hos legen. Ble målt til 19,5 cm og er kommet 19+4 i dag. Det ble litt over det grønne området i diagrammet på helsekortet. Føler jeg har så liten mage så synes egentlig det var så rart! Noen som vet hva det betyr at man ligger over normalen? Var jo på OUL i forrige uke og der sa de ingenting.. Har litt ekstra fett på magen fra før graviditeten, kan det ha noe å si? Ble litt bekymret!

Termin 27/2-14 med første frø <3

Det går nok helt fint. Alle er forskjellig. Viktigste er at du følger din egen kurve og at den stiger jevnt. :)

Legen min sa at hvor man ligger på skjemaet spiller ingen rolle fordi det påvirkes av magefett. Hun mente jeg var stor men så peker jeg på skjemaet og sier at jeg ligger på gjennomsnittet. Og det spilte visst ingen rolle. Men man skal følge sin egen kurve. Så lenge alt så normalt ut på ul av størrelse på baby og mengde fostervann, ville jeg ikke bekymret meg.

Jeg var også litt over første gang jeg ble målt hos legen. Men så ble jeg målt hos jordmor forrige uke, og hun mente at legen hadde målt feil. Nå ligger jeg rett under gjennomsnittet, ikke langt over.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Magefett spiller inn.. Som de andre sier skal man følge sin egen kurve.. Den røde streken er gjennomsnittet.. Flater kurven ut før den skal, er de obs obs og man blir sendt på ul.

jenta vår skal bli storesøster 11.2.14
skravler med *oida* :)

Det var jo ikke akkurat langt over normalen da, så det trenger du nok ikke å tenke noe på. Jordmor målte i dag for første gang på meg, og jeg lå innenfor det grønne området, men over den røde streken. Hun sa at vanligvis ligger man innenfor det grønne området, men det de ser etter et om man følger kurven.

Jeg låg utenfor det grønne feltet (på oppsiden) da jeg gikk gravid sist.. Men i uke 30 var jeg på den røde streken ;).. Er rett utenfor denne gangen også jeg da :p Jeg får fort mage, så har god plass til lille nurket i starten :p
Trenger ikke å ha så veldig mye å si, får jo oppfølging med ul o.l om noe er unormalt.. Er vel værre å ligge utenfor feltet i slutten av sv.skapet (?)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

jeg lå litt over "normalen" hele forrige graviditet, og det hadde med at det var mye fostervann, Ikke bekymre deg for mye det er mer normalt enn vi tror å ligge over normalen. Og kegen kommer til å sende deg til ultralyd igjen om han mener det fortsetter å stige "for mye". :)

Back
Topp