Symfysemål i uke 26?

Kryssemynte

Forelsket i forumet
Hva ligger deres symfysemål på rundt uke 26?
Jeg er 25+5 i dag og symfysemål på 28. 
Jeg har hatt høyt helt til nå, men det har vært stabilt. Nå bykset det rett opp i været.
Så jeg er henvist til Ultralyd for måling og styr. Andre som har vært på det eller skal?

Jeg fikk beskjed fra jordmoren at symfysemålet kunne variere ut ifra hvem som målte det, så var det liten/stor vekst fra forrige gang og en annen person som målte, så kunne det være forklaringen.
Mitt symfysemål lå på 24 cm i uke 24, så jeg var akkurat innenfor "normalområdet".
Kanskje du har masse fostervann, eller så har mini i magen din hatt en skikkelig vekstperiode i det siste ;-)

Mitt lå på 25 i uke 26 tror eg ..

Juice skrev:
Jeg fikk beskjed fra jordmoren at symfysemålet kunne variere ut ifra hvem som målte det, så var det liten/stor vekst fra forrige gang og en annen person som målte, så kunne det være forklaringen.
Mitt symfysemål lå på 24 cm i uke 24, så jeg var akkurat innenfor "normalområdet".
Kanskje du har masse fostervann, eller så har mini i magen din hatt en skikkelig vekstperiode i det siste ;-)

Ja, det har jeg erfart i tidligere svangerskap at det er avhengig av hvem som måler det. 
Men nå er det samme person som har målt, og hoppet er ganske høyt. Skal bli gøy å se på mini igjen da :-)

Mitt sf-mål var 2-3 cm over det grønne feltet forrige kontroll i uke 24, da jeg var hos legen. Forrige svangerskap mener jeg at legen målte mindre mål enn jm, ikke høyere... Men så lenge det ikke var mer enn det, gjorde det ingenting, sa han. Skal på ny kontroll der om 2 uker, så jeg er spent på målet da.

Back
Topp