Symfysemål flater ut :(

Bkno9675532

Flørter med forumet
Var på kontroll hos legen i dag,ikke lagt på meg noe på en mnd og symfysemålet hadde i steget noe serlig,så legen ville jeg skulle la jordmora se på det,som jeg har time hos om tre uker. Jeg syns det er litt lenge til?!? :( er litt bekymret,er det noen som har noen ide på hvorfor magen ikke har vokst noe siste mnd? Er det ikke litt lenge å vente i tre uker når legen oxo ikke syns det var noe bra?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det vokser jo i rykk og napp da :) er du innenfor kurven da? Jeg flatet ut litt, men så plutselig hoppa målet opp igjen til neste kontroll, heldigvis! :)

Sent from my iPad using BV Forum

Synst du skal ringa jm å få time tidligare. Mitt sf flata ut å eg har ikkje lagt på meg nåke endå. Eg blei sendt rett til kontroll på føden. Baby va vokst litt lite å fostervatn va nett øve grenso. Så eg har ny ul til vekstkontroll på mandag. Greit å få sjekka da!

Ja, greit å sjekke det, kan jo være veldig farlig også..

Tenker jeg stikker til jordmora til uka..da har det jo kanskje forandra seg litt oxo.. :) er ikke så bekymret av meg egentlig er barn nr 3 oxo. Men kjenner litt på det nå,har ikke opplevd det før. Er ikke så fornøyd med legen sånn generelt heller. Har vært mere fornøyd med kontrollene hos jordmor :)

Er nok ikke farlig så ikke uroe deg for mye .. Legen hadde nok henvist deg hvis d var tegn til noe farlig... Så lenge du kjenner liv så er jo alt bra :) Lykke til iafall :)

Var på kontroll hos legen i dag,ikke lagt på meg noe på en mnd og symfysemålet hadde i steget noe serlig,så legen ville jeg skulle la jordmora se på det,som jeg har time hos om tre uker. Jeg syns det er litt lenge til?!? :( er litt bekymret,er det noen som har noen ide på hvorfor magen ikke har vokst noe siste mnd? Er det ikke litt lenge å vente i tre uker når legen oxo ikke syns det var noe bra?

VET du, jeg ville faktisk sjekket det ut ganske snart. Ei god venninne av meg opplevde det samme for noen mndr siden uten at det ble gjort noe med. Så begynte hun å blø en dag og da var det rett inn til føden hvor de fant ut at hun ikke hadde noe fostervann igjen og at babyen var dysmatur (vil si liten av vekst). Så han måtte ut med en gang i uke 39. Det skal sies at han var helt frisk og fin (bare nokså liten i vekst og vekt), men kan være greit å sjekke opp sånt noe.. :)
Eller, du må vertfall ikke føle deg redd for å virke "overhysterisk" eller noe, hvis det er det du tenker på!

Ja...føler litt på at det er mas siden legen er ganske rolig av seg. Men er jo greit å sjekke ut hva det er,er jo det dyrebareste vi har! :) men kjente hun at det var bra med liv,eller mindre?

VET du, jeg ville faktisk sjekket det ut ganske snart. Ei god venninne av meg opplevde det samme for noen mndr siden uten at det ble gjort noe med. Så begynte hun å blø en dag og da var det rett inn til føden hvor de fant ut at hun ikke hadde noe fostervann igjen og at babyen var dysmatur (vil si liten av vekst). Så han måtte ut med en gang i uke 39. Det skal sies at han var helt frisk og fin (bare nokså liten i vekst og vekt), men kan være greit å sjekke opp sånt noe.. :)
Eller, du må vertfall ikke føle deg redd for å virke "overhysterisk" eller noe, hvis det er det du tenker på!
Jeg er enig med deg, mammaen min og søstra mi har opplevd det også

Ville hvertfall tatt en tlf til JM eller føden :) Lykke til!

Mitt mål gikk også ned til kanten av det grønne,var hos legen da. Fikk henvisning til ultralyd :-) Alt var fint. Vil heller være på den sikre siden og få ekstra ultralyd i tilfelle :-) Veldig beroligende og ikke minst fint få se lillegull en siste gang før fødsel :-).

Back
Topp