Symfyseløsning

Symfeløsning er :

- smerter i kun symfe beinet
- kan merkes med problemer med å løfte beina
- smerter når man snur seg i senga
- smerter om man skyver noe med foten
- smerter når man flytter beina sidelengs feks ut og inn av bilen
- vondt å gå

Men i hovedsak så sitter smerten kun foran i symfysen og er veldig ubehagelig. Kan kjennes som konstant smerte, stikking ubehag, nesten svie.

Hadde dette i første graviditet fra uke 13 å har nå siste to ukene hatt det å er 31+6 i dag.

Takk for god forklaring :) Tror det er det jeg har hatt de siste ukene. Fryktelig slitsomt!

Såkalt symfyseløsning er en form for bekkenløsning da det er en del av bekkenleddene. Kan også kalles symfyserelatert bekkenløsning. Jeg hadde smerter bak i bekkenet som nå har flyttet seg frem til symfysen. Er ikke noe jeg unner noen. Kjennes ut som man har falt ned på en sykkelstang fra 5 meters høyde.

Beste tipset jeg kan gi er unngå ujevn belastning. Sitt når du tar på bukse, sokker, sko osv. Og ikke dytt på ting med beina.

Såkalt symfyseløsning er en form for bekkenløsning da det er en del av bekkenleddene. Kan også kalles symfyserelatert bekkenløsning. Jeg hadde smerter bak i bekkenet som nå har flyttet seg frem til symfysen. Er ikke noe jeg unner noen. Kjennes ut som man har falt ned på en sykkelstang fra 5 meters høyde.

Beste tipset jeg kan gi er unngå ujevn belastning. Sitt når du tar på bukse, sokker, sko osv. Og ikke dytt på ting med beina.
Er sånn det kjennes ut her også. Heldigvis varier det litt fra dag til dag. Vanskelig å venne seg av med å gjøre alt dette man ikke skal :(

Den det har jeg også, følelsen av å ha balansert på en bom og falt med beina på hver sin side. :o og jeg skylle skyve en liten bokhylle bare en meter, var helt grusomt vondt! Sliter også med smerter i halebein, skambein og hofter, men bekkenet er merkbart annerledes nå enn sist. Da satt det nesten kun i hoftene. :)

Jeg merker veldig forskjell fra når det satt bak ved halebeinet. Nå er ting mye vondere og vanskeligere å gjøre på et ben. Bare det å ta på skoa ved å dytte foten litt hardt nedi kan gjøre vondt enkelte dager. Må liksom alltid prøve å ta på sokker stående- få kjempe vondt, før jeg husker at jeg må sette meg ned.

Auuch! Det der er vondt, fikk det etter MA faktisk. Håper å slippe nå :/
Ikke slit dere ut før fødsel og ta det med ro :)

Det var en fin beskrivelse!

Symfeløsning er :

- smerter i kun symfe beinet
- kan merkes med problemer med å løfte beina
- smerter når man snur seg i senga
- smerter om man skyver noe med foten
- smerter når man flytter beina sidelengs feks ut og inn av bilen
- vondt å gå

Men i hovedsak så sitter smerten kun foran i symfysen og er veldig ubehagelig. Kan kjennes som konstant smerte, stikking ubehag, nesten svie.

Hadde dette i første graviditet fra uke 13 å har nå siste to ukene hatt det å er 31+6 i dag.
Akkurat det jeg har, utrolig vondt og slitsomt

Akkurat det jeg har, utrolig vondt og slitsomt

Uff.. ja det er ikke noe greit! Pute mellom beina om natta, en plast pose under rompa i feks bilen for å gli lettere ut, små skritt og sitte på treningsball syns jeg er kjekt :)

Kan virke som at jeg også har fått symfyseløsning nå:( dro den helt ut på tirsdag og kjøpte inn alt av julegaver, gikk noen timer både på Ikea og sørlandssenteret, VELDIG dumt:shifty: gjør sinnsykt vondt i skambeinet. Er ganske greit om morgenen, men blir verre og verre ut over dagen.

Back
Topp