symfyse?

Aloria

Flørter med forumet
Hei hei ... Jeg er 17+2  uker på vei... I dag var jeg på min første kontroll hos jordmor.... og da målte hu noe som heter symfyse eller no... målte den sist jeg var hos legen også i uke 13 og da var det vokst 2 cm... men når jeg var der i dag var det oppi 20 cm... og jeg lurte litt på hva som er normalt.... er egentlig en tvilling sjøl så vi lurer litt på om det kanskje kan være to... håper på svar... :D hilsen bunny

Har ikke målt det ennå.
Men tittet på helsekortet.
Den grønne linja man liksom skal være "normalen", (Tror jeg......)
Det er 20 cm det meste ved 20 uker....
Hmm.....[8|] Kanskje du har to leieboere da

Det jeg egentlig lurte på var om det var normalt å være så stor... Og lurte litt på å store andre var når dere måler den symfysen.... For lurte litt på om det kanskje var to sjø...

Jeg er i uke 18+4 og målte 18 cm på symfysemålet

Jeg er i uke 16 og fikk sf-mål 17 cm. Så jeg ligger 2 cm over "normalen". Ligger godt over det grønne feltet. Trodde jeg ikke var så stor, her jo ikke noen mage å skryte av. Men det er de største målene jeg har hatt så tidlig i svangerskapet. De andre 3 har vært innenfor normalfeltet og stort sett fulgt den røde linjen. Ul viser bare en[;)].

når jeg var 13 uker målte legen min symfemålet mitt til 17 og når jeg var hos jordmor i uke 15 målte hun den til 16... tror jordmor og lege måler forskjellig....
hørt at ene venninna mi opplevde at de målte forskjellig på henne også, men jeg tror ikke symfemål på 20 er noe unormalt når man er 17 uker...[;)]

ORIGINAL: ainakor79

når jeg var 13 uker målte legen min symfemålet mitt til 17 og når jeg var hos jordmor i uke 15 målte hun den til 16... tror jordmor og lege måler forskjellig....
hørt at ene venninna mi opplevde at de målte forskjellig på henne også, men jeg tror ikke symfemål på 20 er noe unormalt når man er 17 uker...[;)]

Jepp målingene blir ulike fra person til person som måler. Her er det bare jordmor som måler (ikke lege) da det ellers bare blir rot i målingene som de sier.

Back
Topp