Symfyse skjema ??

Pappesken

Hanne Caroline Moen
Jeg var hos legen idag og der krysset han av noe som kalles Symfyse skala eller lignende.
Jeg var veldig høy på denne skalaen, og vet ikke hva dette betyr. prøvde å spørre legen min, men han er en litt gammel surrete sjel som egentlig hører bare det han vil høre :P
Så derfor lurer jeg på hva dette betyr ?
Er det noe farlig? Er det normalt?
hjelp? :angel1

Sniker fra april. Symfyse er mål av magen. Ikke farlig og ligge høyere enn normalt, men de følger med hele sv.skapet for lettere kunne tippe vekt på barn osv:)

Jeg ligger også høyt pga.litt mange kg i utgangspunktet og to veldig tette graviditeter, men så lenge man følger en jevn "egen" kurve er det helt greit :) Hvis man plutselig gjør et kjempehopp blir man sjekket for mengde fostervann etc.,men ingen grunn til bekymring :)

Jeg ble litt engstelig siden jeg egentlig er veldig tynn. Også har magen vokst veldig plutselig, men samtidig er det første målingen min, så håper jeg lager en fin "egen kurve"

Blir kjempe glad for hjelpen jeg får :D

Kan være du bare er en av de som blir tidlig stor, er mange av oss uansett utgangsvekt ;)
Slapp av, så skal du se du starter en fin kurve på neste måling :)

Jeg hadde også litt høyt mål, og er tynn i utgangspunktet. Sist lå jeg også høyt også flatet det rett ut, da måtte vi på ekstra ul fordi jenten hadde sluttet å vokse.

Jeg ligger litt under på første måling som ble tatt for 3 uker siden.. Men legen var ikke helt sikker på om hun målte helt riktig.. Lå under i forrige sv. Skap også og har begge gangene hatt ekstra kilo

Det hørtes jo veldig skummelt ut da :/
Men alt har gått bra eller ? :)
Meg du spør? I så fall så jo det gikk bra, etter at de fant ut av det var vi på to ul på en uke også skulle de sette meg i gang, men da skjedde det av seg selv :D Hun veide bare 2480g og var tynn som en fuglunge, men hun la fort på seg når hun fikk spise selv:) sunn,frisk og super aktiv i dag :)

Jordmor/lege måler og krysser av på helsekortet som du sikkert alt har fått ? :-) når de begynner varierer nok litt,her ble det gjort idag . Ligger godt an og såvidt over det grønne feltet alt :p

Jeg er langt over. Symfysemålet ble målt i uke 19, å skal da være på 17cm for å være akkurat på streken, mens jeg var på 24cm. Men de på sykehuset sa vi ikke trengte åbekymre oss siden vi så baby på oul to dager før, men blir fulgt opp..
Kan være mye fostervann eller stor morkake eller stor baby sa legen min..
Har nok bare litt god plass den lille:)

Meg du spør? I så fall så jo det gikk bra, etter at de fant ut av det var vi på to ul på en uke også skulle de sette meg i gang, men da skjedde det av seg selv :D Hun veide bare 2480g og var tynn som en fuglunge, men hun la fort på seg når hun fikk spise selv:) sunn,frisk og super aktiv i dag :)

Spurte den som hadde lyst til å svare egentlig :$
Så bra at det hjalp når hun fikk spise selv, har hørt om mange som ikke vil spise selv osv.

Lykkelig liten jente ^^ (Y)

Jeg er langt over. Symfysemålet ble målt i uke 19, å skal da være på 17cm for å være akkurat på streken, mens jeg var på 24cm. Men de på sykehuset sa vi ikke trengte åbekymre oss siden vi så baby på oul to dager før, men blir fulgt opp..
Kan være mye fostervann eller stor morkake eller stor baby sa legen min..
Har nok bare litt god plass den lille:)

Ok, da satser vi på at hun har god plass inni der ^^ :)

Spurte den som hadde lyst til å svare egentlig :$
Så bra at det hjalp når hun fikk spise selv, har hørt om mange som ikke vil spise selv osv.

Lykkelig liten jente ^^ (Y)
Ja, men jeg spiste ingenting gjennom hele graviditeten så selv tror jeg at hun ikke fikk nok næring pga det. de sier jo at de tar til seg det de trenger, men når der ikke er noe å hente så er det jo ikke det... :/ Hun var nok veeldig happy med endelig å få mat da hun kom ut, desverre hadde hun kort tungebånd så ammingen gikk IKKE smertefritt for seg!!!

Åja, jeg spiser som en gal :P Er sulten HELE tiden og vil ha ALT :P
Oida :S Du ville ikke gi henne flaske ? Siden det gjorde vondt og amme liksom :)

Back
Topp