Symfyse målet har stupt ned

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Noen som har opplevd det? Hva var årsaken? Babyen lå nede i bekkenet forrige gang også, men har hele tiden ligget rett over den grønne streken, nå ligger jeg nesten under den røde på dagens måling. Ble satt opp til ekstra UL igjen på SUS. Er ekstra redd siden i mitt forrige svangerskap var det på denne tiden hun begynte ta til seg lite næring og var bare 2.2kg når hun ble født 3 dager før termin. Men kan det være andre årsaker nå tro? Eller er det samme igjen :-/? Er 31+3

I mitt første svangerskap gikk jeg litt ned, men det var ikke så mye, bare fra rett over streken til rett under. Antageligvis var det rundt da hodet festet seg. Bra at du får ekstra ultralyd, de må jo sjekke det opp.

Godt du får oppfølging !

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Min gikk også litt nedover, men jordmor sa det var fordi babyen sank. Men lurer på om hun nevnte noe om at sånt kunne være morkakesvikt? Veldig usikker. Men uansett så er du jo i trygge hender og hadde de vert bekymret hadde de lagt deg inn liksom. Så jeg tror du kan ta det med ro og bare stole på det de gjør.

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Jeg gikk både ned i vekt fordi jeg begynte å kaste opp + at symfysemålet sank på slutten. Fikk aldri noe konkret begrunnelse på hva som skjedde men fikk en UL og beskjed om at alt sto bra til med barnet.

Min gikk også litt nedover, men jordmor sa det var fordi babyen sank. Men lurer på om hun nevnte noe om at sånt kunne være morkakesvikt? Veldig usikker. Men uansett så er du jo i trygge hender og hadde de vert bekymret hadde de lagt deg inn liksom. Så jeg tror du kan ta det med ro og bare stole på det de gjør.

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli
Ja var morkakesvikt jeg hadde i mittfrstw svangerskap. Bare halve fungerte. Men jeg får vente å se hva neste kontroll bringer!

Har opplevd dette i forrige svg. Ble fulgt nøe opp med kontroll ul hver uke. Fikk beskjed om at ho var nok liten, men ut kom en jente på 3200. Ikke store babyen, men er jo innenfor normalen. Godt at du får god oppfølgung fremmover :-)

Back
Topp