Symfyse-mål

Heidilive

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Da har eg tatt symfyse-mål hos jordmor & dobbeltsjekket det hjemme så eg vil starte å måle ukentlig sjølv. Anbefaler appen Symfyse-fundus fra NTNU. Den har også fin instruksjonsvideo på å måle.

Eg ligger litt under kurven, men ho har vokst fint mellom dei 2 måla.
Målt 21+1 til 20 cm.
Målt 24+1 til 24cm.

Syns det er litt kjekt å følge med sjølv og, berre for at eg er avhengig av all ting baby for tiden[emoji173]

Tenkte jeg skulle gjøre det samme :)
Begynte å måle idag 24+0 og jm målte 25 cm :)

Må ta egne målinger med litt forbehold da, vanskelig å kjenne akkurat hvor toppen er [emoji14]

Jeg ble målt i dag

24+6, 26 cm målt av legen.

Ble litt overrasket, for magen er langt ifra stor ennå, en god del mindre enn hva magebildene til andre i samme uke viser. Skal til jordmor om 3 uker, spent på hva hun måler da. Jeg var hos en overivrig turnuslege i uke 20, og han målte sf til 13 cm...

Jeg ble målt i dag

24+6, 26 cm målt av legen.

Ble litt overrasket, for magen er langt ifra stor ennå, en god del mindre enn hva magebildene til andre i samme uke viser. Skal til jordmor om 3 uker, spent på hva hun måler da. Jeg var hos en overivrig turnuslege i uke 20, og han målte sf til 13 cm...
Oi, da har du vel vokst mye på 5 uker om de målene er riktige? [emoji14]
Men om du har lang overkropp/er høy så kan jo 26 cm stemme, om livmor ha vokst mye oppover og magen ikke ha poppet så veldig ut?:)

Gøy å følge med selv også! Men husk at man gjerne måler litt forskjellig fra person til person. F eks blir ofte målene forskjellige fra gang til gang hvis man bytter på at legen og jordmor måler [emoji4]

Denne gangen skal jeg ikke måles, det holder med ultralyd annenhver uke [emoji28] Guttene vokser heldigvis som de skal fortsatt [emoji7][emoji177]

Oi, da har du vel vokst mye på 5 uker om de målene er riktige? [emoji14]
Men om du har lang overkropp/er høy så kan jo 26 cm stemme, om livmor ha vokst mye oppover og magen ikke ha poppet så veldig ut?:)

Jeg har mer tro på at turnuslegen var totalt på bærtur :p Han hadde aldri gjennomført en svangerskapskontroll før, og fant ikke hjertelyd, og var veeeeeldig usikker på om jeg skulle få lov til å få influensavaksinen siden jeg var gravid.. dette da altså i uke 20, godt inn i 2. trimester :p

Magen gjorde et skikkelig hopp fra uke 23 til uke 24, før det var den knapt synlig. Men den er fremdeles så liten at mange på jobben fremdeles ikke har fått med seg jeg er gravid.

Jeg har litt lang overkropp, så det kan godt hende det er derfor.

Back
Topp