Symfyse-fundusmål?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hvordan ligger dere an på kurven? :)

Jeg lå i starten akkurat på streken, men har de to siste gangene lagt et lite stykke over.
I dag lå jeg på streken igjen. Jordmor var ikke bekymret, men om det flatet seg videre ut etter neste kontroll, så ville hun henvise til UL. Hmm..

Jeg har siden første kontroll lagt 4 uker over gj.snittet. Skal til jordmor på torsdag så regner med det blir bestilt ny time til ul da.

Ligger litt over streken,har gjort det hele veien,pleier å flate litt ut på slutten viss hun er lik på søstrene sine....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Ligger litt over streken,har gjort det hele veien,pleier å flate litt ut på slutten viss hun er lik på søstrene sine....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
Ja, nemlig. Var jo egentlig slik med lillesøster også. Var langt over streken da, og fikk UL pga det, men så lå hun egentlig på -10%, og på slutten lå jeg litt under gjennomsnitt på magemål også :)

Jeg ligger over gjennomsnittet og har gjort det hele veien, følger min egen kurve veldig fint..

Ligger akkurat på den øverste streken ca. Gjort hele veien.

Jeg ligger like over gjennomsnittstreken - lå et godt stykke over denne streken en periode men har flatet litt ut nå mot slutten. Min jordmor ville henvise til UL om det hadde flatet enda mer ut - men understrekte samtidig at en viss utflating mot slutten var helt normalt :)

Jeg ligger like over gjennomsnittstreken - lå et godt stykke over denne streken en periode men har flatet litt ut nå mot slutten. Min jordmor ville henvise til UL om det hadde flatet enda mer ut - men understrekte samtidig at en viss utflating mot slutten var helt normalt :)

Ja, akkurat det samme her ;) Vi får se på neste kontroll

Lå ann til å havne langt over streken, rett over det grønne feltet som med de to andre... Men nå ser det ut til å slakke litt av og ligger rett over den røde :)

Jeg har ligget rett over streken hele veien, men nå har kurven flatet ut. Var hos lege i dag, og har bare lagt på meg en kilo på fire uker. Er 37 uker i dag. Legen var ikke bekymret. Jeg bare håper på at han snart kommer, nå er han jo egentlig fullbåren...

Jeg har ligget rett over streken hele veien, men nå har kurven flatet ut. Var hos lege i dag, og har bare lagt på meg en kilo på fire uker. Er 37 uker i dag. Legen var ikke bekymret. Jeg bare håper på at han snart kommer, nå er han jo egentlig fullbåren...
Ja, jeg har bare lagt på meg 1kg på 8 uker, men jordmor sa det var fint. Regner med den vekta som kommer nå bare er babyvekt. Alt annet er jo laget og dannet. Og om det ikke kommer vann :-)

Jeg har ligget like over gjennomsnittsstreken stortsett hele veien, skal på kontroll i morgen + UL så blir spennende å se hvordan SF-målet ligger i forhold til vekstestimeringen:-)

Legen min måler meg så jeg har ligget litt under streken, men innenfor "normalen" hele tiden, mens jm måler meg til å ligge akkurat på streken.
Sist jeg var hos lege, hadde jeg ikke lagt på meg noe, og sf-målet var litt flatere på kurven. Men siden jm målte meg større (på streken) ca to uker etterpå, er jeg ikke bekymret.
...jeg har lenge tenkt at hun ikke er så stor inni der, men nå må jeg testes for sv.diabetes, så begynner å bli "redd" for at hun kanskje er litt stor allikevel...det gjør at jeg gruer meg mer for fødselen. Men med tanke på at jeg ikke har lagt på meg så mye, er hun neppe noen kjempestor baby, så jeg prøver å si til meg selv at det går bra uansett!

jeg har ligget over hele tiden :p Noe jm synes er veldig bra :D

Legen min måler meg så jeg har ligget litt under streken, men innenfor "normalen" hele tiden, mens jm måler meg til å ligge akkurat på streken.
Sist jeg var hos lege, hadde jeg ikke lagt på meg noe, og sf-målet var litt flatere på kurven. Men siden jm målte meg større (på streken) ca to uker etterpå, er jeg ikke bekymret.
...jeg har lenge tenkt at hun ikke er så stor inni der, men nå må jeg testes for sv.diabetes, så begynner å bli "redd" for at hun kanskje er litt stor allikevel...det gjør at jeg gruer meg mer for fødselen. Men med tanke på at jeg ikke har lagt på meg så mye, er hun neppe noen kjempestor baby, så jeg prøver å si til meg selv at det går bra uansett!

Nei, det er nå fint med litt små babyer syns jeg.. :D Vesla mi ble målt til å være under gj.snitt hun også, og var rett over 3kg på overtid. Vi er jo veldig ulike. Noen "lager" små barn, mens andre litt større. En venninne av meg fikk en gutt på 4700 g og 62!!!!! cm (riktignok to uker på overtid, men alikevel) Det er litt i største laget.

Back
Topp